۰

سنای آمریکا به داد داعش می‌رسد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای آموزش و تسلیح کردن ترویست‌های سوری که واشنگتن آنها را معارضان میانه‌رو می‌خواند را به تصویب درآورد.
کد خبر: ۷۷۷۸۱
۱۳:۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»،  مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن به دست جمهوری‌خواهان می‌باشد، روز چهارشنبه، طرح «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای آموزش و تسلیح معارضان سوری را برای مبارزه علیه «داعش» به تصویب درآوردند اما همچنان سوالاتی درباره کارآمدی این راهبرد مطرح است.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۷۳ رأی مثبت در مقابل ۱۵۶ رأی منفی این طرح اوباما را به تصویب درآوردند. این طرح که به صورت متممی نوشته شده بود شامل تخصیص هرگونه پول برای تسلیح و آموزش این معارضان نمی‌شد.دولت آمریکا می‌گوید این گامی در جهت تقویت معارضان «میانه‌روی» سوری برای مقابله با داعش است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته طی نطقی تلویزیونی از راهبردی که می‌گوید هدف از آن «تضعیف و نابودی داعش» است، رونمایی کرد. حملات هوایی در خاک سوریه و تسلیح بیش از پیش مخالفان سوریه از جمله اصلی‌ترین مواردی است که اوباما در این راهبرد در نظر گرفته است.

برخی جمهوری‌خواهان مخالف این طرح گفته بودند که گروه‌های دریافت‌کننده تجهیزات و آموزش‌های نظامی، ممکن است پس از دریافت اقلام مربوطه به دشمن آمریکا بدل شوند.لایحه مذکور هم مورد حمایت دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان قرار گرفت، اما مخالفت‌های چشمگیری نیز از سوی اعضای هر دو حزب مطرح شد.در بین آنهایی که به این لایحه رأی مثبت دادند، ۱۵۹ نفر جمهوری‌خواه و ۱۱۴ نفر دموکرات بودند و ۷۱ جمهوری‌خواه و ۸۵ دموکرات‌ علیه این لایحه رأی‌ دادند.لایحه مذکور شامل طرح آموزش معارضان سوری می‌شود و بعد از آنکه به تصویب سنا درآید برای امضا نزد اوباما فرستاده می شود و وقتی اوباما آن را امضا کند، به قانون تبدیل می‌شود.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اوایل صبح امروز، پنجشنبه، سنا با حضور «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره این لایحه رأی‌گیری می‌کند.نظرسنجی‌ روز جمعه هفته گذشته رویترز و ایپسوس حاکی از آن است در حالیکه مردم آمریکا از کمپین حملات هوایی کشورشان علیه داعش حمایت می‌کنند، به شدت با اقدام نظامی طولانی مدت علیه این گروه مخالف هستند.این مجوز مجلس نمایندگان آمریکا به دولت اوباما برای تسلیح معارضان سوری تنها تا ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی اعتبار دارد و این روز زمانی است که لایحه بودجه منقضی می‌شود.

این متمم جزئیاتی درباره طرح آموزش مطرح نکرده است و قانونگذاران آمریکایی نگران هستند که رأی آری به این طرح اوباما به مفهوم صدور مجوز ارسال محموله‌های تجهیزات نظامی باشد که در نهایت به دست آنهایی بیافتد که بعدها علیه خود آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.این متمم شامل ۵۰۰ میلیون دلاری که کاخ سفید اعلام کرده بود برای تسلیح و آموزش معارضان سوری نیاز دارد، نبود. 



منبع: 

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: