۰

بحرین به چند هزار نفر تابعیت سیاسی داده است؟

سمینار بررسی جرایم رژیم بحرین با حضور نمایندگان نهادهای مردم نهاد و شخصیت های حقوقی و سیاسی و اجتماعی در شهر بیروت برگزار شد که یکی از محورهای اصلی آن، بحث درباره اعطای تابعیت به اتباع خارجی در بحرین با انگیزه سیاسی بود.
کد خبر: ۷۷۰۷۸
۰۹:۴۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز»، شهر بیروت پایتخت لبنان شاهدبرگزاری سمینار بررسی جرایم رژیم آل خلیفه در بحرین بود. در این مراسم شماری از شخصیت های حقوقی و نمایندگان سازمان ها شرکت داشتند.یکی از محورهای مهم این سمینار اقدام رژیم بحرین در اعطای تابعیت به اتباع خارجی برای تغییر بافت جمعیتی این کشور و اصلاحات این قانون بود.
 
یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در گفت وگو با خبرنگار العالم اعلام کرد: رژیم منامه به 120 هزار تبعه خارجی برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور تابعیت بحرینی اعطاء کرده است . این سینمار در بیروت با حضور فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی لبنان و دیگر کشورهای عربی برای بررسی جرایم رژیم حاکم بحرین خصوصاً اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی با انگیزه سیاسی و برخلاف قوانین معمول بحرین برگزار شد.  اعطای تابعیت بحرینی به حدود صد و بیست هزار تبعه خارجی، نقض حقوق مردم بحرین است زیرا باعث محرومیت مردم از حقوق سیاسی، آموزشی، اجتماعی و شهری خود می شود.
 
ناصر قندیل رئیس شبکه خبری تاپ نیوز لبنان نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما به خوبی می دانیم که مردم بحرین مظلوم هستند و بحران این کشور یکی از معضلات بزرگ منطقه است.
شیخ مصطفی البریدی مدیر امور تحقیقات مجمع علمای مسلمین لبنان نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی جُرمی است که باعث پایمال شدن حقوق مردم بحرین می شود و این کشور را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد و این امر باید هر چه زودتر متوقف شود.عبدالملک سکریه رئیس انجمن حمایت از قانون تحریم رژیم اسرائیل در لبنان نیز گفت: آگاه کردن افکار عمومی از واقعیت ها نخستین گام برای متوقف کردن جرایم موجود در بحرین است .
 
انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: