۰

میزان و عوامل موثر در گرایش دانشجویان سراسر کشور به اینترنت اعلام شد

شورای سیاستگذاری و تحلیل مطالعات استراتژیک و سنجش فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها میزان و عوامل موثر در گرایش دانشجویان سراسر کشور به اینترنت را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۷۱۰
۱۹:۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام این مرکز در سومین نشست شورای سیاست ‌گذاری و تحلیل مطالعات استراتژیک و سنجش افکار نهاد که با موضوع سنجش گرایش دانشجویان نسبت به اینترنت برگزار شد، دانشجویان رشته هنر بیشترین و دانشجویان رشته های علوم انسانی کمترین گرایش را به اینترنت دارند.

این نشست با هدف اجرای طرح پژوهشی و شناخت علمی وضعیت موجود اینترنت و کاربران آن، بررسی عوامل مرتبط و موثر بر گرایش دانشجویان سراسر کشور به اینترنت برپا شد.

بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری و تحلیل مطالعات استراتژیک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دانشجویان به طور متوسط 6 ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کنند و از نظر پاسخگویان بیشترین مورد استفاده دانشجویان در حال حاضر از خدمات اینترنتی به ترتیب عبارتند از: ارسال ایمیل، دانلود فیلم و موسیقی، فعالیت علمی، جستجوی وب، سرگرمی و خواندن اخبار و در مقابل کمترین مورد استفاده: اتاق چت(درون مرزی)، اتاق چت(برون مرزی)، خرید و فروش و جستجوی کار است.

از میان سایتهای فعال در اینترنت به ترتیب سایتهای علمی، خبری، بازی و سرگرمی، جامعه مجازی و خدماتی بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌ اند.

عواملی که بیشترین نقش را در گرایش دانشجویان به اینترنت ایفا کرده ‌اند به ترتیب عبارتند از: فعالیت علمی، جلب توجه دیگران، نیاز به پیشرفت در زمینه‌‌های مختلف علمی، اقتصادی و نیاز به کنجکاوی و ماجراجویی، اتاق گپ زنی، تخلیه فشارهای روانی، نیاز عاطفی و ارزشمند شدن اینترنت مي باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: