۴۱

امام موسی صدر ، امام نیست ! / تکرار

دیگر امام موسی ! را امام موسی خطاب نمی کنم چون معتقد هستم که یا ایشان شایستگی ان را نداشته است که ما وی را امام بنامیم یا اینکه انقدر بی غیرت شده ایم که فردی که ما او را امام مینامیم ...
کد خبر: ۱۲۳۸۶
۰۳:۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹
امسال سی سال است که ما از سرنوشت فردی به نام اقای سید موسی صدر بی اطلاع هستیم . نمی گذارم سوالی که اکنون در بدو کلام  ایجاد شد ،شما را تا پایان این متن همراهی کند !

همگان اقای سید موسی صدر را با نام امام موسی صدر میشناسند و کسی نام ایشان را با عنوان ایت الله موسی صدر کمتر شنیده است .
 

ولی چرا من در این متن ایشان را اقای سید موسی صدر نامیده ام !؟

پاسخ :ما شیعیان لغت امام و پیشوا را برای غیر از دوازده امام (علیهم السلام) کمتر بکار میبریم و تنها برای افرادی بکار میبریم که حقیقا رفتارعلمی و عملی انان را قابل ستایش میدانیم که همانطور که استحضار دارید در این عصر این نام به افراد مشخصی منحصر شده است .

 و اصولا این افراد که این عنوان را مردمان و نه خود ،برای ایشان برگزیده اند افراد خاص و با اهمیتی هستند و معمولا ادمی برای حفظ و پاسداری از افراد و اشیاء ارزشمند خود تا اخرین قطره خون تلاش میکند

 مگر انکه شرع بگوید این تلاش شما با مبانی فقهی همخوانی ندارد ! و معمولا شرع تا خطر چشگیری کیان اسلامی را تهدید نکند چنین دستوری نمی دهد .

دیگر امام موسی ! را امام موسی خطاب نمی کنم چون معتقد هستم که یا ایشان شایستگی ان را نداشته است که ما وی را امام بنامیم یا اینکه انقدر بی غیرت شده ایم که فردی که ما او را امام مینامیم را شخصی دیوانه  ۳۰ سال است دزدیده  و ما اقدامی شایسته ای را در این خصوص انجام نداده ایم !

اقای موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي (معروف به سرهنگ دیوانه ) وارد ليبي، و در روز 9 شهريور ربوده گرديد. دستگاههاي قضايي دولتهاي لبنان و ايتاليا، و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما تكذيب نمود. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نگفته است.

با این حال ما در این سی سال چه اقدامی عملی را برای باز پس گرفتن وی از خود نشان دادیم ؟! کجاست ان غیرت شیعی ؟

اسراییل اشغالگر یا حامیان ان برای یافتن نشانه ای از یک سرباز اسیر شده خود سایتی با عنوان ۱۰ میلیون دلار ایجاد میکند تبلیغات ان را در اکثر شبکه های ماهواره ای به زبانهای مختلف منتشر میکند در برخی خیابانهای مهم اعلامیه اش را به در و دیوار میکوبد !
 

انگاه ما چه کرده ایم ؟

در سالگرد تولد ! ربوده شدن ایشان مجلسی میگیریم که گویی مجلس ترحیم است ! و با این اقدام خود را قانع میکنیم که برای این عالم شیعه ایرانی ارج نهاده ایم !

دستگاه قضایی لبنان سال گذشته پرونده ایت الله موسی صدر را به جریان می اندازد تا جایی که حکم به تعقیب قانونی معمر قدافی میدهد . فراموش نکنیم که ایت الله موسی صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجري شمسي در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. پدر ايشان مرحوم آيت الله سيد صدرالدين صدر، جانشين مرحوم آيت الله شيخ عبدالكريم حائري مؤسس حوزه علميه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدري ايشان مرحوم آيت الله سيد اسماعيل صدر، جانشين مرحوم آيت الله ميرزا حسن شيرازي و مرجع مطلق زمان خود، و جد مادري ايشان مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي، جانشين مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني و رهبر قيام مردم مشهد بر عليه رضا خان بود! نه زاده کشور لبنان ! وشایسته بود دستگاه قضایی کشورمان قبل از اقدام دستگاه قضایی لبنان این اقدام را انجام میداد !

اگر در قانون امده است که میشود از رفتار رییس جمهور محترمانه انتقاد کرد من هم بعنوان یک شهروند میخواهم از رفتار ایشان محترمانه انتقاد کنم .

متاسفانه در دیداری که اقای احمدی نژاد رییس جمهور اصولگرای ما با معمر قذافی داشتند با وی به گرمی برخورد میکنند ! درست است اصول دیپلماتیک باید حفظ گردد ولی مگر همین چند روز قبل نبود که همه ما و حتی بزرگان حوزه های علمیه رفتار نخست وزیر ترکیه در برخورد با مقامات اسراییلی را ستودیم ! چون حرکت اردغان را اقدامی ارزشی قلمداد کردیم و یقین داریم اقداماتی که رضایت خدا در ان است اسایش ملت را نیز به همراه دارد هر چند در گام نخست چیز دیگری را تداعی شود !

در انتها باز هم به عنوان یک مسلمان از همه بزرگان ، حوزه های علمیه ، دستگاههای قضایی و فرد فرد شیعیان میخواهم موضع جدی و مشخصی را در برخورد با پرونده اقای موسی صدر اتخاذ نمایند تا روزی با افتخار، ایشان را امام موسی صدر بنامیم !

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۵
شما تازه متوجه مطلب شده اید؟شما باید شهریور امسال که همان مجلس ترحیم(!) -سالانه- هم در رسانه ی ملی برای سید موسی صدر برگزار نشد اعتراض می کردید!
هومن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
ما نیز از رییس جمهور محترم همین انتظار را داریم..اینکار را به عنوان یادگار از دوران مسوولیتشان برجای بگذارند.قطعا باعث اقبال بیشتر مردم به ایشان نیز خواهد گردید
مصطفوی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
سلام، این اعتراض هرچند دیرهنگام است اما بسیار منطقی است و به جا
البته به خاطر دارم که شیعه نیوز در زمان ملاقات رئیس جمهوری با قذافی متنی انتقادی در خروجی خود قرار داد. امام موسی صدر شخصیتی است که به واسطه تلاش هایش برای عزت شیعیان جنوب لبنان و بخشیدن هویت مستقل به آنان، شایسته ی احترامی جاودان است پس نوشتاری از این دست هر زمان که باشد به جا و به مورد است، دست مریزاد و تشکر از توجه به نقاطی که متاسفانه مغفول مانده است. امیدوارم دولت رویکرد استوارتری در مورد مساله این عالم خدمتگزار اتخاذ نماید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
http://www.shia-online.ir/article.asp?id=4592&cat=5
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
آقای بحرینی عزیز؛ آفرین بر این غیرت شیعی و زیبای شما ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
و بر تمام شیعیان جهان، بخصوص شیعیان ایران است که بر مظلومیت این امام بزرگوار فریاد بزنند .... فریاد ...... فریاد ........
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
با سلام .
خواهش دارم كه از شهردار محترم شهر تهران بخواهيد كه اسم خياباني كه سفارت ليبي در انجاست به نام امام موسى صدر نام گذاري شود
يا علي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
مشکل بزرگی نیست که سید موسی صدر را آیة الله بخوانید یا آقای صدر بلکه عجیب این است شخصی که به گفته دوست و دشمن موجب تحول و دگرگونی جامعه تشیع لبنان و بالطبع ملت لبنان شده است را شایسته داشتن عنوان امام ندانید.
اگر شما واژه امام را به عنوان پیشوا و رهبر معنی کنید آیا اقدامات و رفتار سید موسی صدر را مصداق این عنوان نمی دانید ؟ اوکه به فضل حضرت حق و با تکیه بر مکتب اهل بیت (ع) اقلیت فقیر و فراموش وتحقیر شده شیعی لبنان را چنان هدایت و راهبری کرد که بطور نمونه مجلس اعلای شیعه به یکی از ارکان قدرت و تصمیم گیری لبنان تبدیل می شود .
در ارتبا ط با توده های مختلف مردم چنان عمل میکرد همه از پیر وجوان – زن ومرد- متدین ولائیک – مسلمان و مسیحی لبنانی او را قبول داشتند. (تصاویر تلویزیونی و عکسها واسناد زیادی گویای این امر است)
اگر اسناد ساواک که درباره امام موسی صدر در سه جلد چاب شده است را بینید می فهمید که همه مراجع بزرگ وقت (حضرات آیات عظام خمینی, خوئی ,نجفی مرعشی , سید محسن حکیم و گلپایگانی و میلانی و سید محمد بافر صدر او را قبول داشتند و وجوهات فراوانی برای جامعه شیعی لبنان به شخص او می دادند)
آیاشما دو جلد کتاب ارزشمند (عزّت شیعه/روایت صدر) را خوانده اید؟ آیا آن همه ابراز
اراد ت و محبت و توصیفات و علائق افراد از امام موسی صدر که بیان شایستگهای اوبرای اداره و پیشوایی جامعه تلقی می شود کفایت لقب (امام) نمی کند ؟ به کلا م حضرات آیات موسوی اردبیلی, مجدالدین محلاتی (ره), مستجابی,محمد مهدی شمس الدین وعبد الامیر قبلان (از علمای طراز اول لبنان ) بنگرید
آیا افرادی چون شهید چمران و شهید موسوی (دبیر کل فقید حزب الله لبنان) که در زمره شاگردانش هستند چگونه سید موسی صدر را مقتدا و امام خویش خطاب می کنند.
یا وقتی سید حسن نصرالله وقتی او را رهبر و پیشوا خود می داند و کلمه امام را برای او بکار می گیرد .
با اینکه در زمان دفاع مقدس رابطه گسترده و مهمی با لیبی که نمونه اش سفررئیس جمهور وقت ایران به لیبی داشتیم ولی امام خمینی از پذیرفتن معمر قذافی بدلیل حل نشدن مسئله امام موسی صدر خودداری میکند از اهمیت مسئله مفقود بودن ایشان حکایت می کند ولی گویی ای مطلب برای بعضی ها خیلی مهم نیست؟!
حال اگر ایشان را آیة الله سید موسی صدر بخوانیم غیرت ما تحریک می شود و بر تلاشهای خود برای بازگشت ایشان می شود؟!
در پایان ,گفتار علامه فقید سید جعفر شهیدی را مرور می کنیم که: (( آقای صدر بی تردید و به حق یک روحانی کم نظیر بود .به نظر من جامعه ما به انسانهایی مانند آقای صدر خیلی نیازمند است.))_کتاب عزت شیعه /دفتر دوم/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۷
وقتی رهبران امتها تکریم نگردند ملتها خوار میشوند، ای خسروان عزت آنست که خشمت را در جایی بکار ببری که جای آن باشد و بکار نبردن خشم و غضب در جای مطلوب عین ذلت است و ذلت سران ما ذلت مردمانمان را در پی دارد پس هان ای مردان صاحب منصب مراقب باشید که نامرد نشوید و مردمانتان را نامرد و بی غیرت نشان ندهید. که کوچک و ذلیل بودن، دشمنان را بزرگ میکند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۷
درم از ديده چكانست به ياد لب لعلت....
به چه علت رئيس جمهور محترم ما بايد آن سرهنگ كثيف كه بوي تعفن شراب و زنا مي دهد را اينگونه در اغوش بكشد. چه فرقي بين اين ديكتاتور و شيمون پرز هست؟ سياست سياست و سياست! ننگ بر اين كلمه كه انسانيت قرباني ان مي شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۷
حرف بسیار بجایی بود...امیدوارم غیرت خواب رفته مان را بیدار کند
پایدار باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۷
با تشکر از این مقاله زیبا که در باره حضرت آیت الله صدر بود ولی باید یادآوری کرد که اصولا کلمه امام بدون قید چون شامل تمام شئون می شود جز برای امام معصوم که در تمام شئون بصورت مطلق امام هستند ، جایز نیست ولی برای بعضی موارد خاص مانند امام جماعت به دلیل اینکه کاملا محدود به یک عمل مشخص می شود بلا مانع است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۷
البته کلمه امام تنها شایسته 12 معصوم بوده و از نظر شیعه فقط این نفوس مطهر می باشند که شایستگی امامت را دارند. و مابقی با همه مقام و علو درجه تنها به عنوان نایب امام مطرح می باشند و نه بیشتر. با گفتن کلمه امام و دادن این لقب هیچکس امام نخواهد شد. بهتر است به جای تعصب روی این کلمه به اصل موضوع که ایشان فردی بوده که در صورت بودن کمک بسیاری به پیشرفت اسلام شیعی می توانست باشد و اکنون ما باید دریغ از دادن ایشان را بخوریم. ظاهراً از خود ایشان نیز دلخوری از این لقب شنیده شده است.
ناشناس
-
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
مطلب شما خیلی سطحی و در عین حال بسیار مغرضانه است
ناشناس
Korea, Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۲
گویا دوستان نظردهند اولی متوجه نشده اند نویسنده به کنایه گفته ایشان لابد امام نیستند که ما این قدر در پیگری وضعیت ایشان بی غیرت شده ایم.از باب تذکر بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۶
برادرعزیز اول خیلی عصبانی شدم اما وقتی مطلب را تاآخرخواندم بشماآفرین گفتم متاسفم داریم بکجامیرویم (فاین تذهبون)برای و... مثل محمدالدوره صدا وسیمای ولی برای این سیداولاد پیامبر لال شده .شمانگاه کنیدقریب سه ماه است همه چیزاینهاشده غزه !!نمی گویم چرا اما درایام رحلت پیامبراکرم ص شیعیان را درجوار حرمش میکشند دریغ ازیک اعلام خبر..خدا عاقبت ماراختم بخیر کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
این نوع نگارش ونوشتن صحیح نیست خیلی در اول امر ناراحت شدیم ولی در اخر جالب بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۵
دوست عزیز و برادر بزرگوار
جناب بحرینی
مطلبی را تحت عنوان عدم جواز اطلاق امام بر غیر معصوم در این بخش گذاشتم اما متاسفانه آنرا منعکس نکردید. براستی من در اینمورد تحقیق فقهی کرده بودم. لطفا شفافیت قبل را داشته باشد
به هر حال بسیار دوست می دارم که بتوانم روزی شما را ببینم
با آرزوی توفیق روز افزون
علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۴/۱۳
مثالهایی از این دست را بسیار می توان آورد.یاامام حسین(ع) :پیام عاشورای شما تفسیر به رای میشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
با سلام.
دیروز داشتم قسمتی از متن صوتی علی موحد بود و بس را با صدای خود امام میشنیدم. الان که این نوشته رو دیدم لرزیدم.
با پیشنهاد اون دوستمون موافقم بیایید همگی با هم از شهردار تهران بخواهیم نام خیابانی که سفارت لیبی در آن است را به امام موسی صدر مزین کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
موافقم بیاییم یه بیانیه بدیم که اسم اون خیابون رو بذاریم امام موسی صدر
درضمم اگه میشه این مقاله د سطح وسیع تری پخش کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
از کجا مطمئن هستید بعد از 30 سال هنوز زندس ؟؟؟چرا زندانی بکنه ؟؟؟خوب میکشه مگه تعارف داره ؟؟؟
احمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۶
من از بین تمام روحانی هایی که تا به حال دیده ام تنها امام موسی را روحانی میدانم
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
متن زیبایی بود.واقعا بیاندیشیم که چرا قذافی ملعون این عالم اسلامی را دزدید؟ آیا از بیداری ملتهای عرب در کشورهای اسلامی می ترسید؟
آیا نباید کشورهایی که امروز داعیه ی اسلام دارند در صف مقدم مبارزه با این طاغوتیان باشند؟
بیاندیشیم که واقعا اگر قصد خیانت به امام موسی صدر را داشته باشیم از چه راهی بهتر از موضع حالیمان می توانیم این کار را انجام دهیم؟
در روز قیامت مسئولیم.همه ما مسئولیم.
طرح جالبی بود که اسم خیابانی که سفارت لیبی در آن هست را به امام صدر تغییر دهند.
محمدشکوری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۴
بسمه تعالی
بطور قطع موضوع امام موسی صدر فراموش نشده و به لطف الهی تکلیف آن روشن خواهد شد و از طرفی شما از کجا میدانیدکه بحث اصلی آقای رئیس جمهور ما با معمر قذافی موضوع امام موسی صدر نبوده است، ازجهت دیگرودر حال حاضر باید شرائط ایران را درجهان برای این قبیل مطالبات درنظرگرفت. والسلام
رضا
Switzerland
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
این سوال مثله خوره من رو میخوره که الان آقای صدر کجاست؟
عظم سبحاني
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
اون آقا هر كاري كرد براي آخرت خودش كرد !!! ما براي خودمون چه كار كرديم!!!!!
pirooz
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
دوست عزیز از مطالبب که نوشتی معلوم هست اطلاغاتی کافی نداری به کل اهل سنت به علمای بزرگ خود می گویند امام بر خلاف شیعه که فقط به ائمه اثنی عشر و عده ای ائمه بنی اسرائیل می گویند امام امام بع معنی عام رهبر هست و امام موسی صدر در نظر شیعیان لبنان امام هست یعنی امام لبنانی ها و نه امام ایرانی ها و سنی ها هم که از قبل به علما و بزرگان خود می گفتند امام به معنی رهبر یا علمای بزرگ امام موسی صدر امام شیعیان لبنانی بوده امام حمینی امام شیعیان ایرانی و صدر و حکیم امام شعیان عراق جالب این که این اشخاص همه به کل سید هستن و سید یعنی عرب نه ایرانی کسی که سید هست اثبات میکنه جدش پیغمبر هست و پیغمبر ایرانی نبوده و عرب بوده این که امام موسی صدر از اتباع ایران بوده درست ولی از ایران خارج شده و تابعیت لبنانی داشته و اتفاقا امام شیعیان لبنانی بوده که در شمار مقامات عالی لبنان به حساب میاد نه مقامات ایران از نظر دیپلماتیک و حقوقی ایرانی ها به عنوان یک تبعه عادی می تونن پی گیری کنن که کردن تا به حال مثل همه ایرانی های دیگه چون از مقامات عالی و یا دیپلماتیک یا سیاسی ایران نبوده که به صورت خاص پی گیری بشه در سازمان ملل دولت لبنان به عنوان رهبر دینی شبیعیان لبنان و یکی از مقامات عالی لبنان پی گیری می کنه که حالت سیاسی و دیپلماتیک داره و این حق را هم لبنانی ها دارن که ایرانی ها این شان را ندارن ولی متاسفانه در لبنان حکومت ها ضعیف هستن و به سرعت سقوط می کنن وحدت هم وچود نداره به این دلیل شدت پی گیری کم و زیاد میشه پی گیری دیپلماتیک که لبنانی ها جق اون را دارن به عنوان مقام عالی لبنان برای ایرانی ها فراهم نیست چون امام موسی صدر از سیاسیون و مقامات عالی ایران نبوده و به کل قبل از انقلاب ایران و مدتها قبل در لبنان زندگی می کرده و کاملا از اتباع لبنان به شمار میره لبنانی ها وضع بهتری دارن برای پی گیری و حق بیشتر از نظر قوانین بین المللی ولی ضعیف هستن و دولت ثابت و قوی ندارن ایرانی ها به عنوان یک تبعه ساده می تونن پی گیری کنن که این موضع ضعیف هست در حقوق بین الملل و بیشتر از این و سریعتر از این که دولت ما پی گیری کرده در سی سال گذشته ممکن نبوده هر چند در دولت های قبل کوتاهی هایی شده ولی در کل امید وارم متوجه منظور من شده باشی مثل این هست که رئیس جمهور عراق را بکشن تو بری بگی چرا این رهبر شیعیان عراق را کشتن در سازمان ملل و حقوق بین الملل به شما خواهند گفت خوب به تو چه رهبر عراقی ها بوده بعد شما میگی ایرانی بوده خواهند گفت خوب به عنوان یک تبعه ایران به صورت ساده پی گیری کن مثل همه آدم های دیگه ولی یک عراقی که شکایت کنه به عنوان یک حادثه عظیم پی گیری میشه که ممکن هست منجر به جنگ دو کشور هم بشه امید وارم متوجه نکته ظریف موضوع شده باشی
طبا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
احسنت بر سخن حق...
موسي
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
ببخشيد ولي يه جا تو مطلب تون گفتين امام . حرفتون زمين زدين. اونجا كه گفتي ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام؟
فریدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
باسلام.نوشته اولیه شماجالب وقابل تقدیربوداما دراامه وانتظارازریس جمهور کمی ناشیانه بود.مطمئنااولمرت رونمیشه باقذافی مقایسه کرد.اولمرت همچون سگ عین نجاسته اماقذافی گوسفندیست که تاگردن به لجن کثافت کشیده شده است.
ذاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
سلام آقای بحرینی
رفتار شما در این سایت من را یاد برخورد سلیمان صرد با امام حسن (ع) می اندازد. کمی اهسته تر برادر. شیعه باید تابع نعلین به نعلین باشد نه ...
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
سلام بکاربردن لفظ امام برای غیر معصوم اصلا درست نیست مگر لفظ امام را ما روی امامان گذاشته ایم بلکه این لفظ را خداوند برای آنها گذاشته است بعضی از علما این کاررا حرام میدانند وواقعاهم درست است بگوییم نایب امام
با تشکر
poya
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
مرجع تقلید شما کیست
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
من تازه درباره امام موسی صدر اطلاعات کسب کردم واقا انسان نمونه و بارزی که لیاقت به یدک کشیدن امام و رهبری رو دارند. از مسئولان مملکتی که توهمایشهایی که با روئسای کشورهای مسلمان دارید لطفا قاطعانه آزادی صدر عزیز رو پیگیری کنید.
سیدنعمت الله اسماعیلی
United States
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
ساعت خواب!!!
حقیربه عنوان محققی که سالها درخصوص "امام موسی صدر" تحقیق داشته،درلبنان زندگی کرده،دراین خصوص چندین فیلم ساخته،دهها مقاله نوشته و...بارها عرض کرده ام امام صدر نه تنها مظلوم است بلکه مظلوم مضاعف است و دلیل اصلی آنرا بایددر"ایران"جستجوکرد،ایرانی که سرنوشت بزرگانی چون امام صدر برایش اهمیت ندارد.
این قضیه فقط به امام صدر ختم نمیشود چهاردیپلمات اسیردرچنگال صهیونیستها نیزگواه بی همتی بسیاری از آقایان است ،وباآنکه امام راحل(قد)ومقام معطم رهبری(مد)تاکیدفراوان برپیگیری این قصیه داشته اند ،همانندبسیاری از مسایل کو گوش شنوا؟!؟!؟!
علی ناصحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
همانگونه که امام صدر به عرفات فرمودند شرف قدس اجازه نمیدهد که به دست غیرمومنین آزاد شود ما هم انتظار نداریم در مورد آزادی شخص ایشان - که شرافتشان به عزت و شرافت شیعه پیوند خورده - غیرمومنین موثر واقع شوند.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
غیرت شيعی با غر زذن معنی نميشه بی زحمت هر کی کامنت اين حقير رو می خونه بره به شبکه های اجتماعی مثب فیس بوک و نظایر اون و به زبان انگلیسی تاپيک بزنه با اين موضوع " قذافی گورش رو گم کرد ، امام موسی صدر رو در يابيد که از زندان های ليبی به خارج منتقلش نکنن"
سادات مرعشی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
الان که این را می نویسم 5 ماه از آخرین نظرات دوستان می گذرد لطفا غیرتمند تر از این باشید لطفا تا جایی که امکان دارد اخبار جدیدتری از ایشان بنویسید و بیشتر از اینها کاوش کنید و ما را در جریان بگذارید. اجرتان با حق به واسطه حقانیت شهید مظلوم (ع)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
اسلام مرز ندارد پس لازم نيست كه بگوييم امام موسي صدر ايراني است و بگوييم امام موسي صدر فقط از آن ايران و ايراني است امام موسي صدر مطلق به اسلام و شيعه و شيعيان است.
هر كشوري اسلامي و شيعي بايد از آن حمايت كند.
من قبول دارم كه امام موسي صدر ايراني است اما تاسف مي خورم از اين كه دولت ايران كاري براي ايشان نكردند اما براي آقاي معصومي نژاد تمام سعي خودشان را كردند و موفق هم شدند يا تمام سعي خودشان را براي 5 مهندس گم شده يا ترور شده در افغانستان كردند و باز هم موفق شدند.
فكر كنم دولت اصلا به فكر امام موسي صدر نيست اگر به فكر ايشان بودند كاري همچون معصومي نژاد برايشان مي كردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
کارخانه امام سازی راه انداخته اند