۰

بازداشت راجا سینگ به دلیل اهانت به ساحت پیامبر

با گذشت بیش از دو ماه از هتک حرمت سخنگوی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» هند به پیامبر اسلام، اهانت ضد اسلامی «راجا سینگ» یکی از نمایندگان این حزب و بازداشت او خبرساز شده است.
کد خبر: ۲۷۲۵۲۶
۱۳:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، اظهارات موهن ضد اسلامی، یک عضو حزب «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند باعث اعتراضات شدید در حیدرآباد هند شد و پلیس هند را به دستگیری این نماینده وادار کرد.

منابع رسانه‌ای از هند خبر دادند، راجا سینگ نماینده عضو حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» هند در اظهاراتی که دوشنبه شب (دیشب) در یک کانال یوتیوب منتشر شد، سخنان موهن «ناپور شارما» سخنگوی معلق شده این حزب علیه پیامبر اسلام را تکرار کرد.

به گزارش شبکه «ان‌دی‌تی‌وی»، به دنبال انتشار این اظهارات موجی از اعتراضات در حیدر آباد هند ایجاد شد و تا پاسی از شب و نیمه‌های شب، صدها نفر در خیابان‌ها تظاهرات اعتراضی ترتیب دادند.

معترضان بازداشت راجا سینگ را به دلیل اهانت به ساحت پیامبر اسلام خواستار شدند و تعدادی از آنها در مقابل مقر پلیس تجمع کرده و برخی از خیابان‌ها را بستند.

طبق برخی گزارش‌ها، نیروهای پلیس هند با معترضان درگیر شده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

با شدت گرفتن اعتراضات و انتقادات شدید از هتک حرمت دوباره یکی از چهره‌های حزب حاکم هند به ساحت پیامبر اسلام، نیروهای پلیس این کشور سه شنبه صبح (امروز) راجا سینگ را بازداشت کردند.

«پی سای چایتانیا» معاون کمیساریای پلیس منطقه جنوبی حیدرآباد، گفت که پرونده‌ای علیه راجا سینگ با استناد به قانون مربوط به توهین علیه اعتقادات مذهبی ثبت شده است.

بازداشت این نماینده عضو حزب حاکم هند در شرایطی انجام شده که خرداد ماه سال جاری اظهارات اهانت آمیز «ناپور شارما» سخنگوی حزب حاکم هند علیه مسلمانان در یک برنامه تلویزیونی با موجی از اعتراضات مواجه شد.

پس از اظهارات موهن شارما که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب حاکم در هند به مقامات این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند. حزب نخست‌وزیر هند همچنین ناپور شارما را موقتا از پست خود برکنار کرد.

به رغم تلاش مقام‌های دولت نارندرا مودی برای جدا کردن خود از هتک حرمت یک سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه پیامبر اسلام، اعتراضات خرداد ماه در بخش‌هایی از این کشور ادامه یافت و در شهر «سانچی» واقع در ایالت شرقی «جارکند»، حداقل دو کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: