۰

امارات سفارت خود را در دمشق بازگشایی می کند

منابع دیپلماتیک به پایگاه خبری 'عربی 21' گفتند که امارات با برعهده گرفتن حفاظت از ساختمان سفارت خود در دمشق، مقدمات بازگشایی آن را فراهم می کند.
کد خبر: ۱۶۷۴۱۱
۱۰:۲۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع دیپلماتیک به پایگاه خبری 'عربی 21' گفتند که امارات با برعهده گرفتن حفاظت از ساختمان سفارت خود در دمشق، مقدمات بازگشایی آن را فراهم می کند.

 این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: 'علی محمد الشامسی' رئیس دستگاه اطلاعاتی امارات دیروز (دوشنبه ) با 'علی مملوک' مدیر دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و با وی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور بحث و گفت وگو کرده است .
این منابع تاکید کردند که ابوظبی با بر عهده گرفتن حفاظت از ساختمان سفارت خود در دمشق درصدد بازگشایی آن است.
سفارت امارات در دمشق در نوامبر ( آبان) 2011 از سوی تروریست ها مورد حمله قرار گرفت و ابوظبی دولت سوریه را که خود از همان زمان، سرگرم مقابله با تروریست های خارجی بود، مسئول حفاظت از امنیت سفارت و دیپلمات های خود دانست. امارات از این تاریخ روابط دیپلماتیک را با سوریه قطع کرد.
امارات و عربستان در هفت سال گذشته از حامیان اصلی گروههای تروریستی در سوریه بوده اند .
ابوظبی سه سال قبل در ژوئیه ( تیر)2015 نیز هیاتی را برای هماهنگی با دولت سوریه و اطلاع از وضعیت ساختمان سفارت خود در دمشق به این کشور اعزام کرده بود، اما سخنی از بازگشایی آن در میان نبود .
سوریه از سال 2011 تاکنون با بحران ورود تروریست های خارجی به این کشور مواجه است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: