۰

کاهش ۵۰ درصدی پذیرش پناهجویان مسیحی در دوران ترامپ

علی رغم اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر حمایت از مسیحیان وعده داده بود، سیاست‌های مهاجرتی وی حتی این گروه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۱۶۷۰۷۱
۱۳:۴۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، علی رغم اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر حمایت از مسیحیان وعده داده بود، سیاست‌های مهاجرتی وی حتی این گروه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

براساس تحلیل انجام شده در وزارت خارجه آمریکا تعداد پناهجویان مسیحی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته شدند به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آنچه برای سال مالی ۲۰۱۸ هدف گذاری شده، تعداد پذیرش پناهجویان در دولت ترامپ ۴۵ هزار نفر است اما در ۹ ماهه اول این سال مالی تنها ۳۶ درصد از این هدف تامین شده است. به عبارت دیگر، دولت آمریکا از یکم اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ ماه ژوئن ۲۰۱۸ تنها ۱۶ هزار و ۲۳۰ پناهجو را پذیرفته است.

همچنین پذیرش پناهجویان مسیحیان در این بازه به ۱۰ هزار و ۹۹۵ نفر کاهش یافته است. در مدت مشابه سال قبل یعنی از اکتبر ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷، ۲۳ هزار مسیحی پذیرفته شده بودند.

کاهش پذیرش پناهجویان مسیحی متناقض با وعده‌های ترامپ در اولین هفته حضورش در کاخ سفید برای کمک به پناهجویان مسیحی بیش از دولت‌های دیگر است.

در ژانویه ۲۰۱۷ ترامپ در گفت‌وگویی اعلام کرد: در گذشته اگر شما مسلمان بودید می‌توانستید به راحتی وارد کشور شوید و اگر مسیحی بودید این احتمال بسیار کمتر بود و این اتفاق بسیار غیرمنصفانه است. من فکر می‌کنم این روند بسیار بسیار ناعادلانه است و ما به مسیحیان کمک خواهیم کرد.

اما در عمل شواهدی وجود ندارد که او نسبت به این دو گروه متفاوت رفتار کرده باشد.

در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۷ میزان پناهجویان مسلمان که وارد آمریکا شده، ۲۱ هزار و ۴۵۹ نفر بود اما در ۹ ماه اول سال مالی ۲۰۱۸، این تعداد ۲۴۲۱ نفر است که کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

قرار است کمیته نجات بین‌الملل در نشستی امروز چهارشنبه از آمریکا بخواهد که میزان پذیرش پناهجویان را افزایش داده و پذیرش قانونی پناهجویان از جمله کسانی را که به خاطر مذهب‌شان فرار می‌کنند و همچنین در معرض تبعیض‌های نژادی، ‌ملیتی، سیاسی یا عضو یک گروه خاص اجتماعی هستند، افزایش دهد.

این کمیته بین‌المللی در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد: نتایج کاهش پذیرش پناهجویان بی حد و حصر است. باید این مساله مورد حل و فصل قرار گیرد.

با این حال یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان از سال ۱۹۷۵ پناهجو پذیرفته و بیش از ۸ میلیارد دلار کمک بشردوستانه در سراسر جهان کرده است.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: آمریکا به اسکان آسیب دیده‌ترین پناهجویان از جمله کسانی که به دلیل مسائل مذهبی فرار می‌کنند،‌ ادامه خواهد داد و در عین حال تامین امنیت و ایمنی شهروندان آمریکایی را در اولویت دارد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: