۰

۲۱۸ هزارمتر به فضای زیارتی حرم حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) افزوده می شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بسیاری از طرح های زیربنایی طرح توسعه امیرالمومنین (علیه السلام) انجام شده و طبق برنامه ریزی انجام شده این طرح در ۵ سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۴۷۹۴
۱۵:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

 به گزارش «شیعه نیوز» ، حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات اعلام کرد: طرح توسعه حرم حضرت امیر(علیه السلام) شامل بخش های مختلفی است که یکی از این بخش ها خریداری 200 هزار مترمربع زمین در اطراف حرم امیرالمومنین (علیه السلام) و افزوده شدن 218 هزارمتر به فضای زیارتی حرم مطهر است.

وی افزود: این طرح با کارگزاری 23 هزار و 500 متر شمع، وارد مرحله اجرایی شده و در 5 سال آینده ساخت و بهره برداری از صحن حضرت زهرا(سلام الله علیها) و توسعه حرم امیرالمومنین(علیه السلام) به پایان می رسد.

پلارک تصریح کرد: عقب نشینی 200 متری اطراف حرم امام حسین(علیه السلام) و حضرت عباس(علیه السلام) از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح توسعه حرم مطهر سید الشهدا(علیه السلام) است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه در دست اقدام در کربلای معلی خاطرنشان کرد: مجتمع کارگاهی و اقامتی سیدالشهدا(علیه السلام) در کربلا معلی، پروژه بزرگی است که در 5 طبقه و با امکان سرویس دهی به یک هزار و 500 زائر در 14 هزار متر برای اقامت و ارائه خدمات به زائران کربلا تاسیس شده و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

پایان ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) تا 2 ماه دیگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، پلارک همچنین یادآور شد: کار ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) نیز تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد. در ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا(ع) از هیچ ارگان و نهاد دولتی کمک نگرفته نشده و کلیه هزینه های این طرح توسط مردم تامین شد.

شایان ذکراست ساخت ضریح مطهر حضرت سیر الشهدا(علیه السلام) هم اکنون در قم ادامه دارد و برای ساخت آن از بهترین استادان قلم زنی و خاتم کاری کشور استفاده شده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: