۲

بی‌ اثر بودن تفکیک ‌جنسیتی ازدید وزارت ‌کشور

دبیر کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین اختلاط میان دختر و پسر در حیاط و بوفه دانشگاه صورت می‌گیرد، گفت: تفکیک جنسیتی کلاس‌های درس مشکل دانشگاه‌ها را حل نمی‌کند چرا که با حضور استاد در سر کلاس، کمتر شاهد روابط نادرست هستیم.
کد خبر: ۲۹۳۴۱
۱۷:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، طهورا نوروزی در ‌خصوص ایجاد دانشگاه‌های ویژه زنان اظهار داشت: ساماندهی روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها از طریق تفکیک جنسیتی در کلاس‌ درس امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هم اکنون اختلاط دختر و پسر بیشتر در حیاط و بوفه دانشگاه صورت می‌گیرد و در کلاس درس کمتر شاهد اختلاط غیر ضروری و برخی از روابط نادرست هستیم چرا که با حضور استاد در کلاس توجه دانشجو معطوف به نکات درسی می‌شود.

دبیر کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون تفکیک جنسیتی در کلاس‌های درس اجرا می‌‌شود، گفت: در حال حاضر از فضای عمومی دانشگاه مانند حیاط، بوفه و کافی شاپ که بیشترین اختلاط جنس مخالف در آنجا صورت می‌گیرد، غافل مانده‌ایم. در محوطه دانشگاه شاهد برخی از رفتارهای نادرست هستیم به گونه‌ای که برخی افرادی که هیچ مشکل رفتاری ندارند، دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.

وی در ‌خصوص تأسیس دانشگاه‌های ویژه زنان عنوان کرد: تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی فرصت انتخاب افراد را بیشتر می‌کند همچنین گسترش این دانشگاه‌ها باید منجر به ارتقاء توان علمی زنان و ارائه تسهیلات ویژه به آنها در جذب هیئت علمی شود.

رئیس اداره ترویج حجاب و عفاف وزارت کشور بیان کرد: هم اکنون دو دیدگاه در‌خصوص تأسیس دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود دارد، برخی از مخالفان معتقدند در دانشگاه‌هایی که تک جنسیتی نیستند شاهد رقابت علمی میان دانشجویان دختر و پسر هستیم اما در دانشگاه‌های تک جنسیتی فضای رقابتی وجود ندارد؛ از این رو کمتر شاهد رشد علمی خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: موافقان تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی نیز معتقدند در این محیط‌ها چون کلاس درس دختر و پسر از یکدیگر جداست برخی از سؤالات و ابهاماتی که ممکن است برای دانشجویان ایجاد شود ولی از بیان آن شرم دارند، حل می‌شود و دانشجو تمام سؤالات و ابهامات خود را سر کلاس درس رفع خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: وزارت علوم برای ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی باید تحقیق و پژوهشی میدانی را انجام دهد تا متوجه شود که در دانشگاه‌های تک جنسیتی رشد علمی بیشتر است یا خیر.
برچسب ها: تفکیک ‌جنسیتی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ترقی و پیشرفت به چه قیمتی؟؟

هدف وسیله رو توجیه میکنه.. یعنی چون میخوایم پیشرفت کنیم میشه یه سری کار رو انجام داد برای اون پیشرفته...

صد سال سیاه نخواستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
کدام پیشرفت!