۰

"توقف هرگونه حمله به ايران از سوي روسيه"

يک کارشناس نظامي روسيه در گفت‌وگو با پرس تي‌وي گفت، روسيه سعي خواهد کرد هرگونه حمله نظامي به مراکز هسته‌اي ايران را متوقف کند.
کد خبر: ۲۹۱۴۹
۰۸:۲۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، ولاديمير يوسيف، مدير مرکز مطالعات اجتماعي سياسي در روسيه روز شنبه (۲۶ آذر، ۱۷ دسامبر) در گفت‌وگو با پرس تي‌وي افزود: "حمله نظامي به ايران، مشکلي جدي براي روسيه خواهد بود، چرا که قفقاز و آسياي مرکزي مناطقي راهبردي براي مسکو محسوب مي‌شوند."

وي در ادامه سرنگوني پهپاد جاسوسي امريکا به دست ارتش ايران را دستاوردي بزرگ دانست و تصريح کرد، امريکا قلمرو هوايي ايران را نقض کرده است که اين مسأله بر خلاف قوانين بين الملل است.

يوسيف با تاکيد بر اين که روسيه نيز هرگونه پهپادي را که وارد قلمرو اين کشور شود متوقف مي‌کند، خاطر نشان کرد، مسکو مي‌تواند از تجربه ايران در سرنگون کردن پهپاد امريکايي استفاده کند.

اين کارشناس نظامي همچنين خواستار همکاري نزديک تهران و مسکو براي حل مشکلات منطقه‌اي شد.

واحد جنگ الکترونيکي ارتش ايران، ۴ دسامبر يک هواپيماي جاسوسي بدون سرنشنين امريکا موسوم به آر کيو - ۱۷۰ را در خاک ايران با کم‌ترين صدمه به زمين نشانده است. اين هواپيما بر فراز شهر کاشمر در شمال شرقي ايران، واقع در ۲۲۵ کيلومتري مرز اين کشور با افغانستان در حال پرواز بود.

دو مقام امريکايي، ۶ دسامبر، به شرط فاش نشدن نام خود تاييد کردند، اين پهپاد بخشي از عمليات جاسوسي سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) که مرکز اطلاعاتي اين کشور در افغانستان نيز در آن دست داشت، بوده است.

آن‌ها گفتند، قابليت‌هاي جاسوسي اين پهپاد آن را قادر مي­کرد با پرواز بر فراز مرزهاي ايران با افغانستان، اطلاعات محرمانه‌اي را از داخل ايران بدست آورد.

گفتني است پهپاد آرکيو-۱۷۰ توسط شرکت امريکايي لاکهيد مارتين طراحي و ساخته شده است.
برچسب ها: روسيه ، ايران
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: