۱
جنگ همه جانبه ال سعود با معترضین عربستان

چراغ سبز ولیعهد شیعه ستیز سعودی برای سرکوب همه جانبه معترضین به ارتش این کشور

نايف بن عبدالعزيز وليعهد عربستان در نامه‌اي رسمي به فرماندهان ارتش دستور داده ‌است تا به معترضان دولت به هيچ عنوان رحم نکنند. نايف در اين نامه، به فرماندهان ارتش دستور داده تا معترضان را سرکوب و به افسران و نيروهاي امنيتي چراغ سبز نشان داده تا به روي آن ‌دسته از افرادي که عليه محدوديت‌هاي دولت در زمينه آزادي مردم تظاهرات مي‌کنند، تيراندازي کنند.
کد خبر: ۲۸۹۵۹
۱۱:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق، وليعهد عربستان، اين نامه را در ماه مارس و خطاب به امراي ارتش در سراسر عربستان سعودي از جمله آن دسته از فرماندهاني که بر نيروهاي امنيتي در شهرهاي مقدس مکه و مدينه نظارت دارند، نوشته است.
 
نايف در اين نامه، به فرماندهان ارتش دستور داده تا معترضان را سرکوب و به افسران و نيروهاي امنيتي چراغ سبز نشان داده تا به روي آن ‌دسته از افرادي که عليه محدوديت‌هاي دولت در زمينه آزادي مردم تظاهرات مي‌کنند، تيراندازي کنند.
 
پادشاهي فوق محافظه کار عربستان که به عدم تحمل مخالفان شهرت دارد، از اوايل سال ۲۰۱۱ ميلادي تا کنون اعتراضات ضد رژيم را سرکوب کرده است.
 
وزارت کشورعربستان سعودي در ماه مارس برپايي هرگونه اجتماع عمومي را "غيرقانوني" اعلام کرد.
 
سازمان عفو بين‌الملل مقام‌هاي عربستان سعودي را به دليل بازداشت صدها نفر از مردمي محکوم کرده است که اصلاحات سياسي و اجتماعي و نيز آزادي بستگان خود را که بدون هيچ اتهام يا محاکمه‌اي در زندان به‌سر مي‌برند، خواستار هستند.
 
عفو بين‌الملل مي‌گويد از ماه مارس تا کنون بيش از ۳۰۰ نفر در شهرهاي قطيف، احسا و عواميه استان الشرقيه به دليل شرکت در اعتراضات مسالمت‌آميز بازداشت شده‌اند.
 
اين درحالي است که با وجود تمامي تدابير سرکوب‌گرانه مقام‌هاي رياض، اعتراضات در عربستان سعودي هر روز گسترده‌تر مي‌شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اللهم عجل لولیک الفرج