۰

اخوان‌المسلمون پیروز انتخابات مصر شد

کمیته عالی انتخابات مصر نتایج نهایی دور دوم مرحله اول انتخابات پارلمانی در 9 استان را اعلام کرد که براساس آن حزب "آزادی و عدالت" شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون با کسب 62 درصد مجموع کرسی‌ها یعنی ۳۵کرسی از مجموع 56 کرسی پارلمانی در لیست نامزدهای فردی دست یافت.
کد خبر: ۲۸۷۳۲
۱۶:۵۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس ، ساعاتی پیش کمیته عالی انتخابات مصر نتایج نهایی دور دوم مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر را که در 9 استان قاهرة، اسکندریة ، اسیوط ، فیوم ، دمیاط ، البحر الاحمر ، پورت سعید ، کفر الشیخ و الاقصر برگزار شده بود را اعلام کرد.

براساس نتایج به دست آمده، حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون با کسب 62 درصد مجموع کرسی‌ها در صدر و جناح مستقل 12 درصد و حزب سلفی نور 9 درصد مجموع کرسی‌ها در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
به این ترتیب حزب آزادی و عدالت مجموع 56 کرسی از 35 کرسی دست یافت و این به این معناست که اخوان المسلمون بر 62.5 درصد کرسی‌های فردی دست یافت.

پس از آن جناح مستقل با کسب 7 کرسی و مجموع 12.5 درصد مجموع کرسی‌ها و حزب سلفی نور با احراز 5 کرسی و کسب 9 درصد مجموع کرسی‌ها در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
در این میان حزب الوفد تنها بر یک کرسی توسط "صالح محمد عبد العلیم داود" و جناح المصریه با یک کرسی توسط "صالح محمد حامد"، نائب رئیس حزب مصری‌ها آزاد و حزب "عدل" با یک کرسی توسط "مصطفى النجار"، و حزب "شهروند"، از بازماندگان حزب منحل ملی بر یک کرسی دست یافت.

دور دوم مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته برای انتخاب کاندیداهای مستقل فردی برگزار شد.
 
حزب" آزادی و عدالت" وابسته به جماعت اخوان المسلمون در دور اول انتخابات و در قالب فهرست‌های انتخاباتی توانسته بود با کسب 40 درصد آرا رسماً پیروز این مرحله از انتخابات شود.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر 14 و 15 دسامبر ( 23 و 24 دی) و مرحله سوم 3و 4 ژانویه (13 و 14 بهمن) آینده برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: