۰

دیدار محمود عباس و لیونی در اردن

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد که محمود عباس و زیپی لیونی روز چهارشنبه در شهر امان با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۰۸
۱۶:۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، روزنامه عبری زبان "یدیعوت أحرونوت" با انتشار مطلبی در پایگاه الکترونیکی خود عنوان کرد که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه با "زیپی لیونی" وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب کادیمای این رژیم در شهر "امان" (پایتخت اردن) دیدار و گفت‏وگو کرده اند.

بر اساس اعلام این روزنامه اسرائیلی، لیونی در این دیدار از محمود عباس خواسته که هرچه سریع‏تر به میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی باز گردد.

رئیس حزب کادیمای رژیم صهیونیستی در این دیدار به صراحت اعلام کرد که اتخاذ گام‏های یکجانبه، سبب پایان دادن درگیری‏ها در منطقه و نیز باعث برپایی دولت فلسطین نخواهد شد.

به نوشته پایگاه الکترونیکی یدیعوت أحرونوت، لیونی در این دیدار نسبت به قدرت گرفتن نیروهای اسلامی تندرو در منطقه به محمود عباس هشدار داده و اعلام کرده که اسلامگرایان تندرو از نا آرامی‏های موجود در برخی کشورهای عربی به نفع خود استفاده می‏کنند.

وی همچنین با بیهوده خواندن مساله آشتی فتح و حماس، از محمود عباس خواسته که به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اجازه ندهد که در دولت آینده فلسطین مشارکت داشته باشد.

این روزنامه در ادمه نوشت: لیونی پیش از این سفر، رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را در جریان سفر خود به اردن قرار داده بود و این درحالیست که یک منبع اگاه در دفتر ریاست جمهوری اسرائیل اعلام کرد که سفر وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل به اردن بدون هماهنگی با مقامات رسمی این رژیم صورت گرفته است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: