۰
با رای دادگاه به جرم شکنجه؛

5 سال به مدت حبس رئیس‌جمهور فراری تونس اضافه شد

رئیس جمهوری فراری تونس که به عربستان سعودی گریخته است، در دادگاهی در تونس غیابا محاکمه و به جرم شکنجه به پنج سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۰
۱۵:۵۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، دادگاه نظامی در تونس زین‌العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع این کشور را در حکمی غیابی به پنج سال حبس به اتهام شکنجه محکوم کرد.

این محاکمه بر اساس اتهام بن بن علی به دلیل بازداشت و شکنجه افسران ارتش انجام شد. بن علی و نظام وی در مسئله‌ای که متعلق به سال ۱۹۹۱ است، شماری از افسران را به اجرای کودتا متهم و بازداشت و شکنجه کرد.

خبرگزاری تونس‌افریقا: در آن زمان ۱۷ افسر ارتش به برگزاری نشست‌های محرمانه در منطقه براکه الساحل در نزدیکی منطقه الحمامات (50 کیلومتری تونس) و فراهم کردن مقدمات کودتا متهم شدند.

بن علی هم‌اکنون با 18 اتهام رو به روست اما به دلیل فرار از تونس و پناه بردن به دامان خاندان آل سعود در عربستان، غیابا محاکمه می‌شود.

رئیس جمهوری فراری تونس پیش از این در ماه ژوئیه به جرم استفاده و تجارت مواد مخدر و نگهداری مهمات و اسلحه و عدم اعلام اموال منقول به 15 سال و نیم حبس و پیش از آن در 21 ژوئن به 35 سال حبس به جرم تسلط بر اموال عمومی و اختلاس محکوم شده بود.

دادگاهی نظامی در صفاقس تونس یکی دیگر از اتهامات بن علی را «قتل عمد» نیز اعلام کرده است. توطئه علیه امنیت کشور نیز یکی دیگر از اتهامات بن علی اعلام شده است.

بن علی 20 ژانویه سال گذشته پس از چندین روز تظاهرات مردمی کشور را ترک و به عربستان سعودی فرار کرد. وی اولین حاکم سرنگون شده عربی در یک سال گذشته به دلیل انقلاب مردمی است.

منبع: فارس
برچسب ها: تونس ، بن علی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: