۰

ممنوعیت استفاده از ارگ وجاز در عزاداریها

فرمانده نیروی انتظامی گفت: استفاده از ارگ و جاز در عزاداریهای ماه محرم ممنوع است.
کد خبر: ۲۸۵۳۶
۲۰:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در چهارمین جشنواره بزرگ قرآنی خانواده کارکنان ناجا که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ترویج قرآن یک وظیفه عمومی برای همه مسلمانان است و آثارش نیز هم اکنون مشهوداست چرا که شاهدیم در بیداری اسلامی، همه اقتدای به قرآن کردند و در سایه این اقتدا توانستند طاغوت های بزرگی را به زیر بکشانند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان و دینداری مانع جرم و جنایت می شود، افزود: مومن هیچگاه تجاوز به حقوق مردم نمی کند بنابراین ایمان، روی دیگر جرم، تعدی و تجاوزاست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هرچه مبانی معرفتی و دینی را در جامعه ترویج کنیم، جرم به حداقل خود خواهد رسید بنابراین در ایام محرم و ماه مبارک رمضان شاهد کاهش جرایم در کشور هستیم و همانطور که گفتم این امری طبیعی است زیرا از مومن فساد و دزدی بر نمی آید.

وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در ماه محرم، اظهار داشت: نیروی انتظامی در این ماه همکاری و همیاری با تمامی هیئتها، تکایا و مساجد برای هرچه باشکوه برگزارکردن این مراسم تاریخی، معنوی و فرهنگی به منظور ترویج شعائر عاشورا و محرم دارد.

فرمانده نیروی انتظامی، اقدامات دیگر پلیس را دراین ماه، تسهیل ترافیکی و برقراری امنیت دانست و افزود: هرگونه کمکی که از دست ما برمی آید، دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: از مسئولان هئیتها خواهش کردیم که از حمل ارگ، جاز و برخی شمائل که جنبه خرافی دارند ممانعت کنند و با ماموران ما همکاری داشته باشند‎‎‏، همچنین به منظور رعایت حال کودکان، پیران و افراد بیمار از بلند گو استفاده نکنند که البته شبهای تاسوعا و عاشورا استثنا است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: