۰

نگرانی اسرائیل از سقوط شورای نظامی مصر

رژیم صهیونیستی از آمریکا و کشورهای اروپایی خواسته است با حمایت از رییس شورای نظامی در مصر، از هر اقدامی که موجب تضعیف او و ارتش مصر شود، خودداری کنند.
کد خبر: ۲۸۵۰۸
۲۰:۵۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه العالم، روزنامه "معاریو" چاپ رژیم صهیونیستی امروز، همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی مصر، به نقل از یک کارمند ارشد در کابینه این رژیم فاش کرد، وزارت امورخارجه اسرائیل در پیامهایی از طریق سفرای خود در آمریکا، فرانسه، آلمان، و انگلیس، از مسئولان این کشورها خواسته است از هر اقدامی که به وضعیت متزلزل مصر ضربه می زند، خودداری کنند.

معاریو نوشت: به سفرای اسرائیل توصیه شده است که این پیامها را به دولت آمریکا و کشورهای اروپایی مرکزی منتقل کنند، و بگویند که از اظهار نظر و سخنرانی هایی که موجب تضعیف طنطاوی می شود، پرهیز کنند.

در این روزنامه آمده است: سیاست مرکزی وزارت امورخارجه اسرائیل، پرهیز از هرگونه فشار بر ارتش مصر برای انتقال اختیارات به یک حکومت مدنی است.

معاریو به نقل از یکی از مسئولان اسرائیلی درخواست آمریکا از مبارک برای کناره گیری از قدرت را اشتباه توصیف کرد، و نوشت: آمریکا دوباره درحال تکرار اشتباه های خود در نخستین روزهای انقلاب مصر است.

این مسئول اسرائیلی تاکید کرد که دولت آمریکا به جای آنکه انتخابات را به تأخیر بیندازد، باید برای پایان دادن به این انتخابات در سریعترین وقت ممکن اقدام کند.

باوجود تاکید مصری ها بر ضرورت قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی، طبق اذعان صهیونیستها، روابط شورای نظامی با رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته در جریان حمله نیروهای امنیتی و نظامی به تظاهرکنندگان در قاهره و دیگر شهرها، دست کم 30 نفر کشته و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند.

مردم مصر خواستار انحلال شورای نظامی و انتقال فوری قدرت به نمایندگان انقلابی مردم هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: