۰

آخرین وضعیت الساعدی قذافی

اصرار شورای انتقالی لیبی بر استرداد طرفداران و اعضای خانواده قذافی،بازداشت افراد مسلح در مرز با تونس و بررسی آخرین وضعیت پسر قذافی در نیجر از مهمترین تحولات لیبی به شمار می رود.
کد خبر: ۲۸۵۰۶
۲۰:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، "محمد علی عبدالله" عضو شورای انتقالی لیبی گفت: دولت انتقالی لیبی فهرستی از مظنونینی که به الجزایر، تونس و دیگر کشورهای آفریقایی فرار کرده اند تهیه کرده است.

وی افزود: دولت کنونی لیبی بر ضرورت تحویل خانواده قذافی در الجزایر شامل "صفیه ورکش" همسر، عایشه دختر، محمد و هانیبال دو پسر قذافی اصرار دارد.

محمد علی عبدالله بیان کرد: لیبی خواهان آن است که طرفداران رژیم سابق به ویژه کسانی که در کشتار و چپاول دارایی مردم نقش داشته اند را در خاک خود محاکمه کند.

وی تصریح کرد: "عبدالرحیم الکیب" نخست وزیر لیبی در آینده نزدیک به الجزایر سفر خواهد کرد و با "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه الجزایری گفتگو خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه "لورانس جونزی" نخست وزیر مالت در لیبی با مقامات شورای انتقالی دیدار و گفتگو کرد.این در حالی است که میزان دارایی های بلوکه شده لیبی در مالت ۳۷۷ میلیون یورو است که قرار است به زودی به مقامات جدید لیبی تحویل داده شود.

از سوی دیگر مقامات امنیتی تونسی از بازداشت افراد مسلح لیبیایی در گذرگاه مرزی "اللباده" و کشف مقادیری سلاح از آنها خبر دادند.

از سوی دیگر منابعی که با الساعدی قذافی در نیامی پایتخت نیجر دیدار کرده اند با اشاره به تلاش وی برای تاسیس امارت اسلامی در جنوب لیبی بیان کردند: وی در منطقه ای که کاخ ریاست جمهوری و برخی وزارتخانه های نیجر و نیز سفارت لیبی در آن قرار دارد و نیز در مجاورت یک پادگان پلیس به سر می برد.

منابع فوق اعلام کردند: الساعدی در ویلای کوچکی ساکن است که تعدادی از افراد گارد ریاست جمهوری نیجر با لباس غیر رسمی از آن حراست می کنند.

این منابع اعلام کردند: وی از اخبار جهان بی اطلاع است زیرا از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و درگیری های میان قبایل "ورشفانه" و "الزاویه" بی اطلاع است.

منبع : مهر به نقل از پایگاه العرب آنلاین
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: