۰

مردم سوریه تحریم کشورشان را محکوم کردند

مردم سوریه با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف، تحریم های اخیر اتحادیه عرب علیه کشورشان را محکوم کردند.
کد خبر: ۲۸۵۰۱
۱۷:۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان ، معترضان سوری روز دوشنبه (28 نوامبر، 7 آذر) یک روز پس از تصویب تحریم های اتحادیه عرب علیه دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در خیابانهای شهرهای دمشق، حصکه در شمال شرق، حلب در شمال غرب، دیر الزور در شمال شرق و شهبا در جنوب غربی، تظاهرات کردند.

به گفته معترضان سوری، کشورشان به عنوان نمادی از مقاومت باقی می ماند.  اتحادیه عرب روز یکشنبه در جریان نشستی در قاهره پایتخت مصر، تحریم های بی سابقه ای علیه سوریه به تصویب رساند.

پس از برگزاری نشست اتحادیه عرب، حمد بن جاسم وزیر خارجه قطر که کشورش ریاست دوره ای این اتحادیه را برعهده دارد، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از موافقت 19 عضو از مجموع 22 عضو اتحادیه با اعمال تحریم علیه سوریه خبر داد. عراق و لبنان به این تصمیم رای ممتنع دادند.

تحریم هایی که قرار است علیه دمشق به اجرا گذاشته شوند، قطع معاملات با بانک مرکزی سوریه و تحریم سرمایه گذاری در پروژه های این کشور را در بر می گیرد.  دمشق ضمن محکومیت تصمیم روز یک شنبه اتحادیه­ عرب، آن را نوعی «خیانت به همبستگی عربی» توصیف کرد.
اتحادیه عرب در تاریخ 12 نوامبر و در جریان نشست اضطراری خود در قاهره ضمن تهدید به تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه، خواهان اعمال تحریم هایی علیه این کشور شد.  ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نیز روز شنبه اتحادیه عرب را به تلاش برای «بین المللی کردن» ناآرامی ها در کشورش متهم کرد.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی ‌و تظاهرات، هم در حمایت و هم علیه بشار اسد، بوده است.  هزاران نفر از جمله صدها نیروی امنیتی و اعضای ارتش در خشونت ها و ناآرامیهای سوریه جان خود را از دست داده ‌اند.

با وجود اینکه مخالفان و کشورهای غربی، نیروهای امنیتی سوریه را به دخالت در کشتارهای چند ماه گذشته در این کشور متهم می‌ کنند، دولت دمشق، قانون‌شکنان، خراب‌ کاران و گروه‌ های تروریستی مسلح را مسئول خشونت‌ های مرگ ‌بار این کشور می ‌داند و تاکید می کند که این ناآرامی‌ ها از خارج از کشور سازماندهی می شوند.

دمشق همچنین می‌ گوید به نیروهای امنیتی سوریه دستور صریح داده شده است که آسیبی به غیرنظامیان وارد نکنند.  بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ضمن هشدار در خصوص هر گونه تهاجم بیگانگان علیه کشورش، اقدام نظامی علیه دمشق را موجب بروز بی ثباتی در کل خاورمیانه دانسته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: