۰

بيانيه 171 فعال عربستانی علیه آل سعود

171 فعال عربستانی در استان القطيف اتهام رژیم سعودی مبنی بر مزدوري آنها براي خارج و برانگيختن فتنه طايفه اي در این کشور را رد و تاکید کردند: علت حوادث کنوني در استان القطیف، تعلل مقامات حاکم بر عربستان در اجراي خواسته ها و حقوق مشروع مردم این منطقه است.
کد خبر: ۲۸۴۳۶
۱۳:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، اين شخصيت ها با امضاي بيانيه اي اقدامات خشونت بار را که به شهادت 4 شهروند و زخمي شدن شمار ديگری منجر شد، محکوم و بر مخالفت با استفاده از خشونت و گلوله علیه مردم تاکید کردند.

در اين بيانيه آمده است: در حالي که بر وطن پرستي و وفاداري خود به خاک اين ميهن تاکيد مي کنيم و از طايفه گري امتناع مي ورزيم، اقدامات خشونت بار چند ماه پيش در منطقه القطيف و اقدامات تحريک آميز عليه شهروندان در ايست هاي بازرسي و استفاده از گلوله جنگي از سوي نيروهاي امنيتي عليه شهروندان بي دفاع را محکوم مي کنيم.

برپایه این گزارش، استفاده نيروهاي امنيتي از گلوله جنگي به زخمي شدن شماري از شهروندان و شهادت یک جوان به نام "ناصر المحيشي" در بيستم نوامبر منجر شد و از پيامدهاي آن، شهادت سه نفر و زخمي شدن شمار دیگری به علت سرکوبگری رژیم آل سعود و برخورد امنيتي شديد بود.

در اين بيانيه آمده است: تنش بوجود آمده در این منطقه ناشي از تعلل مقامات در اجراي خواسته هاي مشروع و حقوق اساسي از جمله زندگي شرافتمندانه و پايان دادن به تبعيض طايفه اي است.

فعالان سعودي در اين بيانيه بر اهميت خويشتنداري و مخالفت با استفاده از خشونت و گلوله عليه اعتراضات مسالمت آميز و به خطر انداختن جان شهروندان بي دفاع تاکيد کردند.


منبع : العالم به نقل از شبکه خبري التوافق

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: