۰

فتوای شیخ‌الازهر درباره خون مصری‌ها

همزمان با تشدید حملات نیروهای امنیتی مصر به انقلابیون مصری، شیخ الازهر با صدور بیانیه‌ای ریختن خون شهروندان مصری را حرام اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۲۸۶
۲۱:۴۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، "احمد الطیب" در بیانیه‌ای اعلام کرد که خون مصری‌ها همگی پاک و گرانقدرتر از آن است که ریخته شود و مصر امروز فرزندان خود را فریاد می‌زند و از همه می‌خواهد که خویشتنداری کنند.
 
در این بیانیه آمده است: اگر ما حق تظاهرات‌کنندگان و بیان دیدگاه را برای همه به رسمیت می‌شناسیم پس مسئولیت ملی ما نیز ایجاب می‌کند که مایملک عمومی و خصوصی را حفظ کنیم و پیش از آن نیز جان مصری‌ها و خون‌های گرانمایه آنها را محافظت کنیم خواه این افراد از ملت باشند و یا از پلیس که اینها نیز فرزندان ما و ملت مصر است.
 
در این بیانیه همچنین آمده است که الازهر تمامی کشته شدگان را در شمار افرادی که در نزد خداوند هستند حساب می‌کند و امیدوار است که نزد خداوند سبحان شهدا محسوب شوند.
 
شیخ الازهر همچنین تاکید کرد: در شرایط دردناک الازهر شریف بار دیگر بر پرهیز از هر گونه اعمال خشونت‌آمیز و خرابکاری تاکید کرده و خواهان حفظ ویژگی مسالمت‌آمیز انقلاب مصر بدون هیچ گونه خشونت و ریختن خون است.


منبع : فارس از قاهره
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: