۰

بارندگی ها روند خشکی دریاچه ارومیه را متوقف کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بارندگی های اخیر بر روی دریاچه ارومیه، عطش این دریاچه را برطرف کرد.
کد خبر: ۲۸۲۷۰
۱۳:۴۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر ، محمدی زاده تصریح کرد: بارندگی های اخیر روند خشک شدن دریاچه ارومیه را متوقف کرد و تراز اکولوژیک دریاچه را به 1270 افزایش داده است.

وی خاطر نشان کرد: بالا بودن دما در سال های گذشته موجب تبخیر زیاد آب دریاچه ارومیه شد و روند خشک شدن آن، عطش زیادی را برای دریاچه ایجاد کرد که این معضل با کاهش دما و سرد شدن هوا نسبتا کاسته شد و بارندگی های اخیر تاثیرات مثبتی بر شرایط عمومی دریاچه داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اما با وجود حجم بالای بارش ها در روزهای اخیر به علت خشکسالی های متوالی و حجم عظیم خسارت به دریاچه، هنوز ارتفاع آب دریاچه به تراز طبیعی نرسیده است.

محمدی زاده اظهار داشت: با استمرار بارش ها و اجرایی شدن طرح های دولت، ان شاء الله شاهد احیای مجدد دریاچه ارومیه خواهیم بود.

بارندگی موثر با پراکنش مناسب تاثیر خوبی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت

وی با ابراز نگرانی از نبود بارش و آلایندگی و ایستایی هوا ، گفت: حجم باران فراوان در یک زمان کوتاه تاثیر چندانی بر روی پایداری و وارونگی هوا ندارد و این زمانی مثمر ثمر خواهد بود که بارندگی ها استمرار کافی و پراکنش مناسبی داشته باشد.

محمدی زاده با تاکید بر تاثیر نزولات آسمانی بر پایداری و ایستایی هوا، یادآور شد: در فصل پاییز معمولا با پدیده ای با نام اینورژن و پایداری هوا مواجه هستیم که بارندگی ها باعث ناپایداری هوا می شود و یک تفاوت درجه حرارتی بین سطوح جو ایجاد می کند که حرکت هوا و تولید باد را موجب می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوای امسال ، میزان آلودگی در شهرهایی مثل تهران در مقایسه با پارسال ، کاهش چشمگیری داشته باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: