۴

دور تازه فعالیت بهائیت در ایران + عکس

مرکز بهائیت در اسرائیل به بهائیان ایران دستور داد تا به شکل علنی به فعالیت بپردازند و فعالیت های ضد شیعی خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۲۷۹۹۲
۰۰:۰۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از روزنامه قدس ، مرکز بهائیت در اسرائیل (هیفا) که همزمان با بیداری اسلامی در ضعیف ترین دوران خود قرار گرفته است با استفاده ابزاری از فرقه های پیش ساخته، به بهائیان ایران دستور داد تا به شکل علنی به فعالیت بپردازند و فعالیت های ضد شیعی خود را افزایش دهند.

در ماه گذشته نیز یک محقق و پژوهشگر حوزه هشدار داد و گفت: باید هوشیار بود، در برخی از استان های بزرگ کشور همچون خراسان فعالیت وهابیون مشاهده می شود.

علاوه در خراسان و سیستان بلوچستان فرقه اسماعیلیه نیز فعالیت می کند. فرقه اسماعیله کنونی، درصدد بازیابی هویت خویش است و از آنجایی که ایران روزگاری مرکز فعالیت آنها بوده است، این فرقه به شکل هدفمندی به دنبال بازیابی مراکز خود هستند.

تصاویر زیری که مشاهده می کنید از برگه های تبلیغاتی است که به تازگی در محله ای در مشهد به دست شهروندان رسیده است.
یکی از این شهروندان طی مصاحبه با خبرنگار سه نسل گفت: ما تقریبا 10 سال است که در این محل با آنها که تعدادشان 5 یا 6 خانوار است همسایه هستیم اما به تازگی آنها به بهانه های مختلف برای مراسم همسایه ها را دعوت و جوانان را به روش های مختلف به خود جذب می کنند.
این شهروند مشهدی در ادامه گفت : آنها تواسنته اند با خرید خانه بخشی از این محله را به محله بهائی تبدیل کنند، و ما از تبلیغات آنان روی فرزندانمان بیم داریم.
یکی دیگر از شهروندان به ما می گوید: من و 2 نفر دیگر از محل، به منزلشان دعوت شدیم و پس از مشاهده ی عکس شخصی که به نظر رهبر این فرقه بود از آنها پرسیدیم که او چه کسی است؟ که در جواب گفتند از اقوام ماست.

(عکس گرفته شده از برگه ها پخش شده در محله های مشهد)





قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن یک عقیده و مرام آزاد ولی اعلان و ابراز آن به منظور تحریف افکار دیگران، جریان سازی و یا تبلیغ و تظاهر به قصد اغواگرای و تشویش اذهان دیگران و عناوین مشابه مجاز نمی داند.

در سال 87 دادستان کل کشور، در نامه ای به وزیر اطلاعات در خصوص بازداشت چند بهایی، نوشته است که فعالیت های تشکیلات بهائیت در تمامی رده ها و نیز هر تشکیلات جایگزین آن غیر قانونی و ممنوع است.

البته در همین راستا جمهوری اسلامی ایران می گوید: که بازداشت شهروندان بهایی در چند سال اخیر ارتباطی با عقیده مذهبی آنها ندارد زیرا این فرقه هم اکنون کاملا مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است و از آن برای مقابله با اسلام استفاده می شود . بیشترین پیروان آنان در آمریکا قرار دارند و در کشورهایی همچون هند و اندونزی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین طرفدارانی دارند . اصولا آنان به وطن اعتقادی ندارند و به اصطلاح «جهان وطنی » اختیار نموده اند . هر چند ادعای عدم دخالت در سیاست دارند، اما به نظر می رسد هدف آنان تشکیل حکومت جهانی بهائی است .

از مصر هم خبر می رسد هزاران تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه الازهر مصر، 8 آبان 90 راهپیمایی بزرگی را علیه وهابیت برگزار کردند.

اما بهائیت از کجا شروع شد:
برخی براین باورند که علت ظهور بهائیت فقر و مشکلات اقتصادی بعد از ورشکستگی در جنگهای ایران و روس بود . اما ما بر این عقیده هستیم که بیشتر علل سیاسی و فرهنگی عامل پیدایش بهائیت بوده و فقر و مشکلات اقتصادی تنها زمینه ساز آن بوده است.

شکست در جنگهای ایران و روس، شکاف عمیقی بین دولت و ملت به واسطه جدا شدن روحانیت از دولت فتحعلی شاه ایجاد نمود . این جدائی تا آخر دوره قاجار دوام داشت و نهضت تنباکو و بعد از آن، انقلاب مشروطه را رقم زد . با جدا شدن روحانیت و ملت از دولت، دربار تحت سیطره روسها و رقیب دیرین آنان، انگلیسها، درآمد . اما ملت اقتدار خویش را حفظ نمود و با کشتن «گریبایدف » نشان داد که ترس و واهمه ای از روسها ندارد . از همینجا بود که روسها به فکر شکستن اقتدار ملت افتادند . به تشخیص درست آنان، نقطه قوت ملت ایران پیروی از نایب امام زمان (عج) بود . بنابراین اگر می توانستند در اعتقاد به آن امام همام شک و تردید ایجاد کنند می توانستند کمر ملت را بشکنند . از این رو با همکاری انگیسی ها به فکر فرقه سازی پیرامون اندیشه مهدویت افتادند.

در آن شرایط با ضعیف شدن نقش حوزه و ظهور عرفانهای کاذب، زمینه مناسبی به وجود آمد تا فرقه بهائیت که محصول انگلیس و روس است ، در عصر استعمار مستقیم (کلنیونالیسم) شکل گیرد و امروز با پایان یافتن این دوران بازنده اصلی میدان است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
خداوند اينان را لعنت كند استكبار همه توانش را گذاشته تا اسلام را از بين ببرد
خدايا اي فرياد رس بينوايان ومظلومان ومومنان ظهور آخرين ذخيره ات را برسان الهي امين
نجمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
در دوران اخرالزمان وجود این مسایل تازگی ندارد باید در تربیت دینی و مذهبی خود و فرزندانمان کوشا باشیم
جعفر
United States
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
تا جایی که میدانم بابیت مورد حمایت روس و انگلیس بود و فرقه بهائیت از پشتیبانی کامل انگلیسی ها بهره میبرد و روسیه نقش چندانی در توسعه بهائیت نداشت هرچند در اصل قضیه تفاوت چندانی نمیکند
آخرزمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
با سلام

وقتي كه تمام فرقه هاي اسلامي چه شيعه نما و سني و صوفي و فلسفي و عرفاني و وهابي و ... باهم متحد شوند و بر عليه تنها فرقه اي از اسلام و شيعه يعني پيرو ولايت علي بن ابي طالب و منتظران مولايشان حضرت صاحب الزمان(عج) جبهه بگيرند و بر آنها اتهام وارد كنند اين ميشود نتيجه اش و بدتر از اين هم خواهد شد.

اللهم العن جبت والطاغوت
اللهم عجل لوليك الفرج

يا علي (ع)