۰

وادي السلام با قدمتي به درازاي 2500 سال

کد خبر: ۱۶۱۴۵
۰۱:۴۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۸۸

قبرستان وادي السلام که در شمال شهر نجف و حرم مطهر امير المومنين(ع ) قرار گرفته، مرقد پيامبران حضرت هود (ع)،حضرت صالح (ع)، مقام امام زمان (عج ) و آرامگاه شخصيت هاي بزرگ شيعه را در خود جاي داده است .

به گزارش ايرنا، تاريخ پيدايش اين قبرستان به پيش از زمان بوجود آمدن شهر نجف بر مي گردد و پيشينه و فضائلش فراتر از حد است .

بنا به فرمايشات امير المومنين و امام صادق (ع ) در اين سرزمين، ارواح مومنين دسته دسته با يکديگر صحبت مي کنند و هر مومني در هر جايي از زمين بميرد خداوند روحش را به وادي السلام مي برد.

در اين قبرستان، ساختماني کوچک با گنبدي متمايز از ديگر بناهاي قبرستان ، ضريح کوچکي را در خود جاي داده است که داخل آن قبور مطهر حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع ) قرار دارد .

حضرت هود در ميان قوم عاد مبعوث به رسالت شد و حضرت صالح نيز يکي ديگر از انبياء الهي است که در ميان قوم ثمود در سرزمين وادي القري (ميان مدينه و شام ) زندگي مي کرد.

در قبرستان وادي السلام، مکاني است يا حياطي کوچک که در گوشه آن دو شبستان به نام هاي مقام امام زمان (عج ) و مقام امام صادق در کنار هم قراردارند .

گفته شده است که بعضي از بزرگان، در دوران غيبت کبري در اين مکان مقدس به خدمت امام زمان (عج) شرفياب شده اند که از آن جمله استاد العرفا "سيد علي قاضي طباطبايي " است که اکنون مرقد منورش، زيارتگاه خاص و عام در وادي السلام است .

اکنون اهل نجف، جنازه عزيزان خود را در قسمت هاي جديد اين قبرستان که در سمت راست وادي السلام واقع شده است، به خاک مي سپارند که از جمله مدفون شدگان در اين قبرستان شهيد "محمد باقر حکيم "است که محل دفنش با مقبره اي مشخص است .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: