۲

تاثیر نماز صبح بر کاهش حمله‌هاي قلبي

کد خبر: ۱۶۱۳۸
۱۵:۰۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۸
تحقيقات نشان مي‌دهد؛ اداي به موقع نماز صبح و بيدار شدن از خواب طولاني مدت به ويژه در حوالي صبح مي‌تواند در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي موثر باشد.

دکتر مهرداد فخرالديني متخصص قلب و عروق در گفت وگو با ايسنا واحد علوم پزشکي ايران گفت: با توجه به اين که حملات قلبي به خصوص سکته‌هاي قلبي در اوايل صبح بيشتر اتفاق مي‌افتند و در اين زمان غلظت خون به حداکثر رسيده، فشار خون و فاکتورهاي لخته شدن خون در رگ‌ها در بيشترين ميزان آن است، بنابراين بيدار شدن در اين زمان مي‌تواند به کنترل و تنظيم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.

وي در ادامه ضمن بيان اينکه گرفتگي قلب و حملات قلبي از خطرناک‌ترين بيماري‌هاست و عامل اصلي تصلب شرائين و انسداد شاهرگ‌ها خواب طولاني مدت در شبانه روز است، افزود: اداي نماز صبح به دليل همزماني آن با اوايل صبح و همچنين ايجاد آرامش روحي در افراد در کاهش فاکتورهاي خطر حملات قلبي موثر است.

وي افزود: علاوه بر اين فاکتور، در فصل زمستان نيز به دليل تاثير سرما، افزايش گرفتگي عروق و حملات قلبي بيشتر ديده مي‌شود.

دکتر فخرالديني خاطرنشان کرد: بنابراين نماز به موقع در هنگام صبح و بيدار شدن در اوايل صبح به جلوگيري از سکته‌هاي قلبي کمک كرده و نقش موثري در فعاليت هورمون‌ها، سلول‌ها و در نتيجه تنظيم گردش خون دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۷
كاملآ بر عكس است و ثابت شده صبح زود از خواب برخاستن ممكنست به سكته قلبي منجر شود. ديگر پزشكان هم مردم را به سحر خيزي تشويق نميكنند. سالها پيش يكي از فاميلهاي خود بنده پس از برخاستن از خواب براي نماز صبح، دچار سكته قلبي شد و درگذشت.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۹
سلام بر سحر خیز مدینه
لطفا اگر تخصصی در مسایل ندارید اظهار نظر نکنید