۰

کلاهبرداری از دختران جوان با وعده ازدواج

اين شاكي هم اظهار كرد كه در زمان خداحافظي آدرس و شماره تلفنش را به او داد در نتيجه، روز بعد اين كلاهبردار با او تماس گرفت و پس از قرار ملاقات به بهانه اين كه به كسي بدهكار است، از زن جوان خواست تا گردنبند و دستبندش را به اوبدهد پس از آن ديگر خبري از مرد كلاهبردار نشد.
کد خبر: ۱۶۱۲۴
۲۱:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۸

ایسنا: فردي كه با وعده ازدواج از دختران جوان كلاهبرداري مي‌كرد دستگير شد.

زن جواني در مردادماه امسال با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه يک تهران طي شکواييه‌اي اظهار كرد كه در مسير دانشگاه به منزل در محدوده خيابان وليعصرمنتظرتاكسي بوده که با يک مرد جوان که لباس خلباني به تن داشت آشنا شد.

بنابراظهارات اين زن،‌ در ملاقات‌هاي بعدي مرد موردنظر خود را فردي تنها که پدر و مادرش را از دست داده و ديگر اعضاي خانواده‌اش هر يک دنبال کار و زندگي خود هستند، معرفي اظهار كرد كه عليرغم اينکه شغل و درآمد مناسبي دارد به شدت احساس تنهايي مي کند و مدتي است که به دنبال همسر براي خود مي‌گردد.

شاكي پرونده ادامه داد كه مردجوان با برانگيختن احساسات او اظهار كرد كه تمام پولهايش را به يكي از بستگانش كه قصد عزيمت به شهرستان را داشته داده است و براي کاري نياز به پول زيادي دارد.

بنابراظهارات اين شاكي، اين زن هم که کاملا تحت تاثير حرفهاي مردكلاهبردار قرار گرفته بود، به جزمبلغ موجود در کيفش، گوشواره و دستبند و گردنبندش را نيز به ارزش 5/1ميليون تومان به او داد، اما پس از آن ديگر خبري از مردموردنظر نشد.

به دستور روستا، پرونده جهت رسيدگي تخصصي،شناسايي و دستگيري متهم به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري پايگاه يکم ارجاع داده شد و کارآگاهان در نخستين اقدام خود تحقيقات مقدماتي را از اين شاکي آغاز کردند.

از آنجايي‌که مالباخته هيچ نشاني و مشخصات دقيقي از متهم نداشت، حتي در چهره نگاري نيز نتوانست اطلاعاتي در اختيار کارآگاهان قرار دهد تا اين كه يک ماه بعد پرونده اي از شعبه ديگري از دادسراي ناحيه يک شميران به کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي ارجاع داده شد، در اين پرونده شاکي که دختر جواني بود به کارآگاهان اظهار كرد كه در مسير برگشت به منزل با خودرو شخصي‌اش بوده که يک جوان را که لباس خلباني به تن داشت سوار کرد و در طول مسير اين جوان خود را خلبان و استاد زبان انگليسي معرفي کرد و در ادامه که سر صحبت را با او باز کرد ادعا کرد پدر و مادرش فوت کرده و فردي تنهاست.

اين شاكي هم اظهار كرد كه در زمان خداحافظي آدرس و شماره تلفنش را به او داد در نتيجه، روز بعد اين كلاهبردار با او تماس گرفت و پس از قرار ملاقات به بهانه اين كه به كسي بدهكار است، از زن جوان خواست تا گردنبند و دستبندش را به اوبدهد پس از آن ديگر خبري از مرد كلاهبردار نشد.

کارآگاهان در پرونده مشابه قبلي که تحقيقات آنها به نتيجه نرسيده بودند با تحقيق از شاکي دوم و بررسي وضعيت ظاهري اين شياد ، احتمال اين‌که متهم هر دو پرونده يکي باشد از نظر کارآگاهان قوت گرفت . لذا با بررسي موارد مشابه در دادسراي ناحيه يک ، در روزهاي بعد نيز پرونده هايي از شعب مختلف اين دادسرا به پايگاه يک ارجاع شد و در تمامي اين پرونده ها شاکيان دختران جواني بودند که در خيابان يا پارک با يک جوان حدود 30 ساله آشنا شده بودند.

همچنين فردكلاهبردار در تمامي اين کلاهبرداري‌ها با ظاهري آراسته و شيک و با روش هاي متعددي مالباختگان را طعمه قرار داده و در همان ملاقات اوليه و يا ملاقاتهاي بعدي از آنان با وعده هاي ازدواج و يا دوستي کلاهبرداري کرده بود .

کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري پايگاه يکم پرونده ها را از شعبات متعدد دادسراهاي مختلف، درشعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه يک تجميع کردند که به دستور روستا، تيم ويژه‌اي از کارآگاهان تحقيقات گسترده اي را جهت شناسايي و دستگيري متهم مورد نظر مورد اجرا گذاشتند.

در ادامه با کمک تعدادي از مالباختگان، از متهم چهره نگاري بعمل آمد تا اين کارآگاهان از طريق چهره نگاري و با تحقيقات وسيع ميداني و محلي ، در نهايت نشاني‌هايي از متهم در خيابان ميرداماد را بدست آوردند که در 19بهمن ماه امسال وي در يک مغازه شناسايي و توسط ماموران دستگير شد.

اين متهم 32ساله به نام«علي»، با تعدادي از مالباختگان به صورت حضوري مواجه شد و به بزه انتسابي اعتراف و اظهار كرد كه بيش از يک سال است به اين فکر افتاده تا به شيوه فوق از دختران جوان کلاهبرداري كند.

گفتني است در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان در تلاشند تا ساير مالباختگان را شناسايي کنند، همچنين شناسايي طلافروشي‌هاي متعددي که متهم طلاجات را بدون ارائه فاکتور به آن‌ها فروخته در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ کارآگاه علي اکبرپور، رييس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين که ارزش ريالي اين كلاهبرداري‌ها از حدود 50 شاکي بيش از يکصد ميليون تومان برآورد شده است، گفت: متهم متأهل، بيکار و ساکن منزل پدري اش در شمال پايتخت بوده که سوابق اتهامي وي در دست بررسي است.

وي با اشاره به اين كه با توجه به اعترافات به نظر مي رسد بسياري از مالباختگان به علت حفظ آبروي خود و خانواده اقدام به طرح شکايت نکرده باشند افزود: با تحقيقات به عمل آمده، مشخص شد كه در برخي موارد اين فرد به بهانه ازدواج به منازل مالباختگان نيز راه پيدا مي کرد که در تعدادي از اين موارد خانواده ها شرايط دعوت متهم را به منزل براي آشنايي بيشتر فراهم مي کردند.

سرهنگ اکبرپور تصريح كرد: به دستور روستا، رييس شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه يک تهران، مبني بر چاپ عکس بدون پوشش درجرايد از شهرونداني که در يک سال اخير توسط متهم از آنان کلاهبرداري يا سرقت به عمل آمده دعوت مي شود به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان تجريش ـ سه راهي ياسر يا شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه يک شميرانات مراجعه ويا با شماره تلفن 21868306 تماس بگيرند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: