۰
فعال سياسي يمن:

عربستان قصد دارد به جنگ صعده ادامه ‌دهد

دبيركل حزب يمني "الحق " با اشاره به دخالت عربستان در جنگ صعده گفت: عده‌اي در عربستان كه به دنبال منافع مالي خود هستند، جنگ صعده را ادامه داده و به دنبال طولاني كردن آن هستند.
کد خبر: ۱۶۰۹۴
۱۸:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۸
به گزارشمنابع اینترنتی ، دبيركل حزب يمني "الحق " عربستان را مسئول طولاني كردن جنگ صعده براي به دست آوردن عوايد مالي متهم كرد.

وي با اشاره به دخالت‌هاي عربستان و غرب در جنگ صعده خواستار دادن فرصت به صنعا و حوثي‌ها براي حل اساسي قضيه شد و گفت: بسياري در صنعا به دلايلي نمي‌خواهند جنگ پايان يابد.
"شيخ حسن زيد " گفت: جو حاضر براي پايان جنگ در يمن مساعد است و لذا هيچ توجيهي براي ادامه جنگ وجود ندارد چرا كه كشور در اين حالت فشار سنگيني را متحمل مي‌شود.
وي افزود: دخالت عربستان در اين جنگ به صورت يكي از طرف‌ها و به صورت مستقيم موجب تناقضاتي در دستگاه حاكمه عربستان شد.

دبيركل حزب يمني "الحق " تاكيد كرد: عده‌اي به دنبال به دست آوردن عوايد مالي هستند و لذا تاكنون توقف اين درگيري‌ها را عقب انداخته‌اند.

وي با اشاره به اينكه حوثي‌ها با آنچه كه دولت يمن خواسته موافقت كرده گفت: در جنگ ششم صعده مسايلي وجود دارد كه حل آن نيازمند زمان است.

"حسن زيد " مدعي تلاش علي عبدالله صالح براي صلح شد و گفت: عده‌اي در صنعا كاري جز خلق بحران و ايجاد مشكلات بيشتر به منظور حفظ موقعيت خود و به بهاي خون مردم ندارد.
وي با اشاره به جلسات فراكسيون "ديدار مشترك " يمن گفت: اين فراكسيون جنگ را رد مي‌كند و خواستار حل اساسي مشكلات است.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: