۰

کشتار فجیع مسلمانان به دست نظامیان نیجریه

یک فیلم مستند نشان می دهد که نیروهای نظامی و پلیس نیجریه در سال گذشته صدها نفر از مسلمانان این کشور را به طرز وحشیانه و با بی رحمی تمام به قتل رسانده اند.
کد خبر: ۱۶۰۸۴
۱۲:۱۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش یک فیلم مستند از قتل عام صدها نفر از مسلمانان وابسته به یک گروه مسلمان مخالف دولت نیجریه در فاصله ماههای جولای و آگوست سال 2009 میلادی، به دست نظامیان این کشور پرده برداشت.

بر این اساس در این برهه زمانی حدود هزارنفر از مسلمانان هوادار جمعیت "بوکو حرام" از جنبشهای اسلامی مخالف دولت نیجریه در شهرهای بورنو، یوبه، کانو و باوچی به طرز وحشیانه ای و در ملا عام کشته شده اند.

در حالی که مقامهای نیجریه مدعی کشته شدن این عده طی درگیریهای نظامی با نیروهای دولتی هستند، این ویدئوی مستند نشان می دهد که بسیاری از این افراد پس از پایان درگیریهای و در حالی که هیچ جنگی در جریان نبوده، با بی رحمی تمام و بدون هیچ گونه محاکمه و یا اثبات جرمی، توسط نظامیان گلوله باران شده اند.

                          
این ویدئو نشان می دهد که که افراد مسلح دولتی با دراز کش کردن شماری از مردان غیرمسلح که در بینشان تعدادی معلول نیز دیده می شود، در خیابان اقدام به تیراندازی به آنها از پشت می کنند.

در صحنه ای دلخراش از این ویدئو یکی از افراد درازکشنده بر روی زمین به سمت فرد تیراندازی کننده بر می گردد و با این کار نظامی مذکور اسلحه را به سمت سر این فرد نشانه می رود، در این هنگام فرمانده این نظامی به وی می گوید: سینه اش را هدف قرار بده نه سرش، کلاهش را می خواهم.

خاطرنشان می شود با وجود انتشار این تصاویر در شبکه خبری الجزیره انگلیسی و عربی گروهها و کشورهای مدعی مدافع حقوق بشر از جمله کشورهای غربی هنوز هیچ واکنشی در مورد آن نشان نداده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: