۲

پائولو کوئلیو در کمین جوانان ایرانی

یک استاد دانشگاه، با اشاره به نتيجه پژوهش گوردون ميلتون جامعه شناس حوزه دين در کشورهاي اروپايي و آمريکايي در مورد گسترش فرقه هاي نوظهور گفت: طبق تحقيقات ميلتون حدود دو هزار دين جديد در اروپا و به همين تعداد در آمريکا از دهه هاي 1960 و 70 به بعد شناسايي شدند که تعداد اندکي از آنها با هم مشترک بودند. اين آمار مربوط به سالهاي 1999 است و به طور قطع اين آمار طي اين سالها افزايش يافته است به گونه اي که گفته مي شود هم اکنون روزانه دو تا سه دين در دنيا ايجاد مي شود.
کد خبر: ۱۶۰۴۹
۲۳:۵۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۸
پرچم:  این پژوهشگر حوزه ادیان تصريح کرد: برخي از اين اديان قرائت هاي تازه اي از همان اديان گذشته هستند و فهم جديدي از بودائيت، مسيحيت و... درست کردند و برخي ديگر از تلفيق دو يا چند دين به وجود آمده اند. مظاهري سيف ادامه داد: اين فرقه ها آموزه هاي اديان را در نظر گرفتند، اما بر اساس نظريات جديد روانشناسي دين جديدي ايجاد کردند. استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اديان سنتي و کهن در راستاي معرفت و بندگي و پرستش يک منبع قدرت به وجود آمده بودند، اما هدف معنويت هاي جديد رسيدن به آرامش و شادي و موفقيت هاست.

اين استاد حوزه با اشاره به حضور اين جريانها در فضاي ايران، گفت: يکي از مهمترين اين جريانات که در ايران مورد توجه است، جريان پائولوکوئيلو است که به شدت تحت تأثير عرفان يهودي و عنصر سحر و جادو است. وي روح کيهاني، افسانه شخصي، نواي درون، عشق و... را از جمله مهمترين کليد واژه هاي اين نظام مفهومي دانست و افزود: بيشترين تأثيرگذاري چنين افکاري مانند شيطان پرستي در دوره هاي راهنمايي و متوسطه و به ويژه در دختران اتفاق مي افتد، زيرا در اين سنين گرايش دختران به مطالعه بيشتر مي شود.

وي به رمان هاي «پائولوکوئيلو» اشاره کرد و گفت: نويسنده اين کتاب به صورت نامحسوس افکار و مذاهب منحرف را در کشور رواج و گسترش مي دهد. وي افزود: پديده دين هاي نوظهور پديده اي نيست که بتوان آن را به راحتي تعطيل کرد زيرا پديده اي کاملاً جهاني و به عبارتي ديو هزار سر است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
با سلام
باوجود بارز بودن چنین افکاری چرا کتابهای پائولو اجازه چاپ ونشر دارد واگر اجازه دارد چرا همزمان در همان کتاب انتقاد نمیشود تا جوانان گمراه نشوند وبین مردم به عنوان روشنفکر مطرح نشود!؟چه کسانی مسئول هستند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
همانگونه كه كاربر عزيز اشاره فرموده اند بايد نقادي وتجزيه وتحليل اينگونه كتب هم چاپ ومنتشرگردد تاباعث گمراهي نسل جوان نشود