۱

طرح پيشنهادي جنبش الحوثي براي برقراري صلح با عربستان

رهبر جنبش الحوثي امروز طرح تازه‌اي را براي نشان دادن "تمايل فراوان خود به جلوگيري از خونريزي و ارايه فرصت واقعي به منظور برقراري صلح " با عربستان پيشنهاد كرد.
کد خبر: ۱۵۹۹۵
۲۳:۳۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
فارس : شبكه تلويزيوني المنار اعلام کرد ، "عبدالملك الحوثي " در نواري صوتي كه امروز منتشر شد، گفت: ما درقالب طرح خود درقبال عربستان، اقدام به عقب‌نشيني كامل از همه مواضع تحت كنترل خود در عربستان را اعلام مي‌كنيم.

وي درعين حال تاكيد كرد: اگر نظام سعودي بعد از اين طرح به تجاوزگري خود ادامه دهد؛ اين امر نشان خواهد داد كه هدف نظام عربستان، تجاوز به مناطق ما در شمال يمن و نه دفاع از اراضي عربستان است.

رهبر جنبش الحوثي گفت: اين طرح كه سومين طرح از نوع خود است، "در راستاي تمايل فراوان ما به جلوگيري از خونريزي و تلاش براي توقف تجاوزگري عليه شهروندان يمني " ارايه شده است.
عبدالملك الحوثي افزود: اين طرح "ارايه فرصتي واقعي براي صلح " با عربستان است اما اگر عربستان بعد از اين طرح به حملات خود عليه ما ادامه دهد، اين امر "تجاوزگري نظام سعودي " را ثابت خواهد كرد.

وي گفت: كنترل برخي مواضع در عربستان براي مقابله با تجاوزگري آغاز شده از خاك اين كشور عليه شمال يمن، ضروري بود و هدف مبارزان الحوثي اشغال اراضي سعودي نبوده است.
رهبر جنبش الحوثي گفت: ادامه عمليات سعودي عليه مبارزان الحوثي در شمال يمن بعد از اين طرح، حق گشودن جبهه‌هاي جديد و آغاز جنگي تمام عيار با عربستان را به ما اعطا خواهد كرد.
عربستان در حال حاضر با نقض حاكميت و حريم هوايي يمن و اجراي حملات هوايي و موشكي در جنگ عليه جنبش الحوثي به كمك ارتش "علي عبدالله صالح " رئيس جمهوري يمن آمده است و مناطق مختلف مسكوني در استان صعده در شمال اين كشور را از جمله با بمب‌هاي فسفري بمباران و گلوله‌باران مي‌كند.
جنبش الحوثي اخيرا اعلام كرد كه نيروي هوايي ارتش آمريكا نيز با پيوستن به ارتش‌هاي يمن و عربستان به مناطق شمال يمن حمله هوايي مي‌كند.
جنبش الحوثي تاكيد كرده است كه دولت عربستان به ابزار اجراي طرح‌هاي آمريكا و رژيم اسرائيل و مهره‌اي براي ساكت كردن صداي مخالفان طرح آمريكا در منطقه تبديل شده و با اينگونه اقدامات در واقع خود را در منطقه در تنگنا قرار داده است و اين مسئله بي‌شك به ضرر آنها تمام خواهد شد.
حملات ارتش يمن با مشاركت عربستان تاكنون باعث آواره شدن بيش از 150 هزار نفر از مردم شمال يمن و كشته و زخمي‌شدن صدها غيرنظامي شده است.
"محمد عبد السلام " سخنگوي جنبش الحوثي اخيرا بر آمادگي مبارزان الحوثي براي گفت‌وگو با دولت يمن در صورت توقف كامل جنگ در شمال اين كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: وقتي جنگ متوقف شود، ما آماده گفت‌وگو خواهيم بود.
وي تصريح كرد: مبارزان الحوثي در تابستان گذشته با آتش‌بس و سپس گفت‌وگو با دولت موافقت كردند اما اين ارتش بود كه اين پيشنهاد را رد كرد و به عمليات خود ادامه داد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
طرح پيشنهادي الحوثي ها طرحي شتابزده و بدون تدبير است هدف وهابيت زمين نيست هدف وهابيت كشتن شيعه علي است نابود كردن شيعه است در مرام آنها هركه شيعه ايي را بكشد به تعداد هر قطره خون شيعه گناهش پاك شده وارد بهشت مي شود اينها براحتي شيعه مي كشند كافر و ملحد بسيار برتر از شيعه مي دانند هيهات من الذله
عصر نزديك است بيابيد دوستدارش را

با تشكر
رضا