۰

خبری ناخوشایند از استان مازندران

رئيس سازمان جوانان مازندران گفت: ميزان طلاق در مازندران بالاتر از ميانگين كشوري است.
کد خبر: ۱۵۹۷۶
۲۳:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، عباد اسدي پيش از ظهر امروز در دوازدهمين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان مازندران افزود: ميانگين شاخص طلاق در مازندران 14 درصد است ولي در كشور اين شاخص 12 درصد است.

وي با اشاره به اينكه در 9 ماه گذشته 4هزار واقعه طلاق در مازندران ثبت شده است، تصريح كرد: در مدت مشابه سال قبل 3 هزار واقعه طلاق در مازندران به ثبت رسيده بود.

اسدي اجرايي نشدن قانون ستاد ساماندهي ازدواج در كشور خبر داد و بيان داشت: پراكنده‌كاري از معضلات اين ستاد است چون بعضي از ستادهاي متولي فقط در حد بيلان كار و برگزاري يك مراسم ازدواج در سال بسنده مي‌كنند.
وي تعامل، الگوسازي، توانمندسازي، ظرفيت‌سازي و فراهم كردن ساختارهاي هماهنگ براي ساماندهي ازدواج را ضروري خواند و تنوع‌طلبي و تغيير ذائقه جوانان و فراهم كردن كار در رسانه‌ها را براي تشويق ازدواج‌هاي آسان را ضروري خواند.
رئيس سازمان جوانان مازندران با اشاره به اينكه هماهنگ‌سازي ها بايد نامحسوس باشد، خاطرنشان كرد: نقاط قوت در ازدواج توجه به آموزه‌هاي ديني و ملي است كه بايد به آن در اين بخش توجه ويژه‌اي صورت گيرد.

وي با بيان اينكه گسترش شبكه‌هاي اطلاع رسانه و رسانه‌هاي متفاوت كه فرهنگ‌هاي معارض با خانواده ها را ترويج مي‌دهند از معضلات اين بخش است، اظهار داشت: تهديدهاي فرهنگي و مسائل اقتصادي نيز گاهي مواقع براي جوانان مشكل ايجاد مي‌كند.

اسدي با اشاره به اينكه ضعف‌هاي مهارت ارتباطي، پايين بودن نقش خانواده‌ها، استفاده از شيوه‌هاي ناهمگون براي ازدواج و مهارت زندگي در جوانان از مواردي است كه ازدواج‌ها را دچار تزلزل مي كند، يادآور شد: در بيشتر طلاق‌ها در سال‌هاي اول تا پنجم زندگي اتفاق مي‌افتد.
وي ابهام و ناهماهنگي در نظام مديريت عاليه ازدواج و عدم ساماندهي امكانات دولتي در بخش ازدواج جوانان را از مسائلي عنوان كرد كه شرايط ازدواج را مشكل مي كند.
رئيس سازمان جوانان مازندران گفت: با تشكيل دو كميته تسهيل و آموزش براي ازدواج مي توان تا جوانان را تشويق به ازدواج و با آموزش‌هاي به موقع و به هنگام از آمار رو به افزايش طلاق جلوگيري كرد.
وي اجرايي شدن آموزش هاي تحكيم ازدواج قبل، بعد و حين ازدواج را با رويكرد توانمندسازي و مهارت‌آموزي ضروري خواند و بيان داشت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بهزيستي، سازمان بسيج، فرهنگ و ارشاد اسلامي، كميته امداد امام خميني (ره)، هلال احمر، سازمان تبليغات اسلامي و صدا وسيما از نهادهاي هستند كه مي‌توانند آموزش پيش از ازدواج را فراهم كنند.
اسدي گفت: دانشگاه علوم پزشكي، اداره كل بانوان و اداره كل ثبت اسناد به عنوان سه كميته عمل‌كننده براي آموزش حين ازدواج مي توانند عمل كنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: