۲
مفتی مصر:

استفاده از صوت قرآن برای زنگ موبایل جایز نیست

مفتی مصر تأکید کرد: استفاده از آیات قرآن و اذان به عنوان زنگ تلفن همراه جایز نیست. زیرا به این وسیله از بزرگی و عظمت این کتاب آسمانی کاسته می شود !
کد خبر: ۱۵۹۴۴
۰۴:۲۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۸۸

 به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از اسلام انلاین ، دکتر علی جمعه در بیانیه ای که روز چهارشنبه 30 دی ماه منتشر کرد، تأکید نمود: سزاوار نیست که از آیات قرآن کریم برای زنگ موبایل استفاده کنیم، زیرا به این وسیله از بزرگی و عظمت این کتاب آسمانی کاسته می شود.
 
وی اظهار داشت: زمانی که از اذان و آیات قرآن به این منظور استفاده می کنیم، به منزله آن است که قداست آیات قرآن کریم را تنزل داده ایم، لذا نباید از آن در جاهایی که شأن قرآن را پایین می آورد استفاده نمائیم.

 وی ادامه داد: ما به تدبر در آیات قرآن و فهم معانی آن امر شده ایم، حال آنکه استفاده از آن در اینگونه موارد انسان را از تدبر در آیات قرآن و توجه به مفاهیم آن باز میدارد، زیرا توجه انسان معطوف پاسخ دادن به تماس گیرنده می شود. دکتر جمعه افزود: در مورد اذان نیز وضع به همین منوال است، به این معنا که شایسته نیست انسان از آن برای زنگ موبایل استفاده نماید. زیرا اذان برای اعلام وقت نماز وضع شده است نه برای اعلام تماس تلفنی.
 
وی در پایان راه حلی در این مورد ارائه کرد و گفت: انسان می تواند بجای استفاد از قرآن یا اذان به عنوان زنگ موبایل، از سرودهای اسلامی یا مداحی استفاده نماید و شأن کلام خداوند را پایین نیاورد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
اين يك مورد رو از اين آقاي مفتي قبول دارم موبايل ممكن است همه جا و حتي جايي كه نبايد زنگ مي خورد چرا اسمش را گذاشته اند همراه واقعا درست نيست قرآن را به عنوان زنگ خور انتخاب كرد.
با تشكر
سعید
United States
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
واقعا هم مفتی است . گوش کردن به قران و نگاه کردن و خواندن قران ثواب دارد و این یک فتوا بدون هدایتی از جانب خدا و رسولش می باشد و به کار خود اقای مفتی می اید. در جاهای که جایز نیست صدای ان بلند شود گوشی را روی حالت سکوت بگذارید .