۳

آمار جالب توجه سازمان ملل چه کسانی چقدر به هاییتی کمک کردند؟

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که افرادی مانند آنجلیناجولی و برادپیت هر کدام با یک میلیون دلار کمک نقدی ، بیش از کشورهای نفت خیز خاورمیانه و روسیه به مصیبت زدگان هائیتی کمک کرده اند...ایران نیز تا کنون 30 تن کمک های جنسی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی 106 هزار دلار کمک مالی به هاییتی ارایه کرده است... عربستان سعودی تا کنون حتی یک دلار هم کمک نقدی و جنسی به هائیتی نرسانده است.
کد خبر: ۱۵۹۳۷
۱۸:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۸

پس از زلزله مرگ بار هفته گذشته در کشور فقیر هاییتی در حوزه کاراییب ، کمک های بین المللی و نحوه ارسال این کمک ها به آوارگان 1.5 میلیون نفری این زلزله مهیب ، به عنوان یک دغدغه جدی سازمان ملل و دیگر کشورهای کمک کننده ، مورد توجه  قرار گرفته است .

به گزارش عصر ایران ، وب سایت سازمان ملل در گزارشی ، جدول کمک کنندگان و میزان کمک های نقدی و جنسی کشورها و سازمان های غیر دولتی بین المللی به زلزله زدگان هاییتی را منتشر کرده است .

بر اساس آمار اعلام شده ، در مجموع تا کنون کشورهای مختلف جهان 400 میلیون دلار به زلزله زدگان هاییتی کمک نقدی کرده اند .

نکته جالب توجه اینجاست که  کشورهای نفت خیز و ثروتمند منطقه خاورمیانه تا کنون کمک درخوری به مصیبت زدگان هاییتی نرسانده اند؛ مثلا از کمک مالی یا جنسی عربستان سعودی که پیش بینی می شود در آمد 3 سال آینده این کشور از محل فروش نفت و فراورده های نفتی بیش از 1 تریلیون دلار باشد ، هیچ خبری در این جدول نیست و نشان می دهد که دولت سعودی علی رغم انباشت صدها میلیارد دلار در خزانه اش حتی یک ریال سعودی بابت زلزله زدگان هاییتی اختصاص نداده است .

دیگر کشورهای نفت خیز منطقه نیز آن طور که باید و شاید کمک نکرده اند ، مثلا جمعیت هلال احمر امارات متحده عربی دعده پرداخت 1 میلیون دلار را داده  است و دیگر سازمان های غیر دولتی این کشور تا کنون 430 هزار دلار کمک های نقدی و جنسی به هاییتی ارایه کرده اند . 

کویت از طریق جمعیت هلال احمر 1 ملیون دلار کمک کرده است ، قطر کمک های جنسی و غیر نقدی ارایه داده و متعهد به ارسال کمک های جنسی به ارزش 100 هزار دلار دیگر شده است .

ونزوئلا علی رغم دارا بودن درآمدهای سرشار نفتی کمک مالی نکرده بلکه 616 تن کمک های جنسی ارایه کرده است .

جمهوری اسلامی ایران نیز تا کنون 30 تن کمک های جنسی ارایه کرده و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی 106 هزار دلار کمک مالی به هاییتی ارایه کرده است .

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که افرادی مانند آنجلیناجولی و برادپیت هر کدام با یک میلیون دلار کمک نقدی ، بیش از کشورهای نفت خیز خاورمیانه و روسیه به مصیبت زدگان هائیتی کمک کرده اند.

کمک های دیگران:

ایالات متحده امریکا :  114.5 میلیون دلار

بریتانیا :  31 میلیون دلار

فرانسه : 31 میلیون دلار

استرالیا :  13.4 میلیون دلار

ایتالیا :  8.7 میلیون دلار

آلمان :  6 میلیون دلار

ژاپن  : 5.3 میلیون دلار

چین :  4.4 میلیون دلار

بنیاد بیل و ملیندا  گیتس : 1.5  میلیون دلار

جمهوری چک : 1.1 میلیون دلار

بوتسوانا : 1.1 میلیون دلار

هند :  1 میلیون دلار

سنگال  : 1 میلیون دلار

آنجلینا جولی : 1 میلیون دلار

براد پیت :  1 میلیون دلار

روسیه :  700 هزار دلار

در مجموع نهادهای خصوصی و سازمان های غیر دولتی در جهان بیش از 110 میلیون دلار به هاییتی کمک کرده اند و این رقم بیش از 25 درصد از مجموع کمک های نقدی ارایه شده به هاییتی است . همچنین این سازمان ها متعهد شده اند که  146 میلیون دلار دیگر به هاییتی کمک کنند .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
تایگر وودز 3 میلیون دلار
ژیزل بوندچن 1.5 میلون دلار
براد پیت و آنجلینا جولی یک میلیون دلار

ناشناس
-
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
امار نمی خونه . گفتین امریکا 114.5 + بقیه . در حالی که در اخر مجموعشو 110 اعلام کردین .. دوباره بررسی بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
با سلام
در جواب دوست خوبمون كه بالا گفتن آمار نمى خونه بايد بگم كه خود ايشون دوباره دقت كنه كه نوشته نهادهاى خصوصى و سازمان هاى غير دولتى 110 ميليون دلار كه 25 درصد تمام كمك ها محسوب مى شود يعنى كه هيچ ربطى به كشورها نداره بلكه سازمان هاى غير دولتى 110 ميليون دلار كمك كردن.