۳
دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت (علیهم السلام):

تاسيس شبکه بزرگ ارتباطي شيعيان ضروري است

دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(علیهم السلام) گفت: نشر معارف اهل بيت(علیهم السلام) ، ساماندهي پيروان اهل بيت(علیهم السلام) در خارج از کشور و ارتباط آنها با يکديگر از اهداف مشترک مجمع جهاني و جامعةالمصطفي العالميه است.
کد خبر: ۱۵۹۰۸
۱۳:۱۲ - ۲۸ دی ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از  ابنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين اختري در اجلاس نمايندگان و مديران جامعةالمصطفي اظهار داشت: فعاليت‌هاي جامعةالمصطفي بسيار ارزشمند است و اين اجلاس را بسيار ضروري و مفيد و خوب ارزيابي مي‌کنم.

وي ادامه داد: امروز زمينه بسيار خوبي براي ما در دنيا بوجود آمده و اقبال بسياري نسبت به اسلام مکتب اهل بيت(علیهم السلام)  وجود دارد.

دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: امروز زمينه‌هاي بسيار خوبي را اين انقلاب و امام راحل بوجود آورده که بتوانيم در دورترين نقاط دنيا با افتخار و عزت و عظمت از مکتب اهل بيت(علیهم السلام) بگوييم و براي اسلام کار کنيم.

وي با بيان اينكه وظيفه علماي اسلام گسترش معارف و آموزه‌هاي اهل بيت در سراسر دنيا است، تصريح کرد: مجمع جهاني با جامعةالمصطفي تفاهم‌نامه‌هاي متعددي برقرار کرده و در صدد افزايش آنها هستيم.

وي بيان داشت: امروز با 120 کشور در ارتباط هستيم که بايد شبکه ارتباطي ميان پيروان اهل بيت با مجموعه‌هاي مراکز اسلامي در سراسر دنيا ايجاد کنيم و حتي از نظر فرهنگي، اقتصادي و سياسي يک شبکه واحد اسلامي و منسجم ايجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين اختري به شبکه‌هاي بزرگ يهوديان در سراسر دنيا اشاره کرد و گفت: يهوديان دنيا حدود 15 ميليون هستند و اين شبکه‌هاي بزرگ را دارند و شيعيان نيز مي‌توانند با 300 ميليون جمعيت با تاسيس شبکه بزرگ ارتباطي در عرصه‌اي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و رسانه‌اي و ... بسياري از عرصه‌هاي جهاني را در دست بگيرند.

وي افزود: پشتيباني از اين شيعيان از نظر سياسي، اجتماعي، فرهنگي بسيار ضروري است و بايد در مجامع بين‌المللي داراي سهم باشند و دفاع از شيعيان يکي از اهداف بسيار مهم است.

دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(علیهم السلام)  با اشاره به اين‌كه مسلمانان دنيا امروز يک ششم جمعيت دنيا هستند و بايد در مجامع بين‌المللي داراي سهم باشند، خاطر نشان كرد: وضعيت معيشت مسلمانان بايد تقويت شود و همچنين تقويت رسانه‌هاي اسلامي و شيعي بسيار موثر است.

وي درپايان اظهار کرد: ايجاد تشکل‌هاي مختلف در کشورها، مرتبط کردن شيعيان کشورها، پشتيباني از فعاليت‌هاي بومي شيعيان، توسعه فرهنگي شيعيان کشورهاي مختلف، برگزاري جلسات بانوان و ايجاد تشکل‌هاي جوانان و هسته‌هاي حقوقي از جمله فعاليت‌هايي است که نمايندگان و مديران در کشورهاي خارج مي‌توانند انجام دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Tunisia
۰۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
يسرني التواصل معكم
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
ma ke ta hala chizi nadideim.
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
حالا اينهايي كه زاييديد رو بزرك كنيد تا بفكر تشكيلات جديد و هزينه هاي بي فايده ديكر باشيد