۱
دبيركل جنبش "حق " بحرين:

تغییر بافت جمعیتی بحرین توسط دولت سنی مذهب این کشور به شيوه اسرائيلی ها

دبيركل جنبش "حق " بحرين از اقدام نظام حاكم بر اين كشور براي ايجاد فتنه‌هاي طايفه‌ا‌‌‌‌ي و در اقليت قرار دادن شيعيان بحرين با توسل به راهكارهايي مانند تغيير بافت جمعيتي و اعطاي تابعيت به خارجي‌ها انتقاد كرد و گفت كه منامه در اين زمينه از شيوه‌هاي اسرائيلي استفاده مي‌كند.
کد خبر: ۱۵۸۹۱
۱۹:۳۹ - ۲۶ دی ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، شيخ "حسن مشيمع " در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني "العالم " با بيان اينكه اين اقدام منامه مخالف قوانين بين‌المللي و كشور بحرين است، اظهار داشت: احزاب منتقد و مخالف در بحرين رويكرد طايفه‌گري ندارند بلكه بر اين باورند كه رژيم حاكم براي تغيير بافت جمعيتي موجود در كشور اقدام مي‌كند.

وي افزود: برخي از شهروندان مدت 40 سال است كه در بحرين بسر مي‌برند و از مادران بحريني به دنيا آمده و در اين كشور ازدواج كرده اند اما هنوز به آنان تابعيت بحريني اعطا نشده است و دليل اين امر نيز آن است كه پدران آنها شيعيان عربستاني هستند اما در عوض به افرادي كه در خارج از بحرين زندگي مي‌كنند تابعيت بحريني داده اند.
وي گفت: اقدام دولت منامه در دادن تابعيت بحريني به افراد خارجي اقدامي عليه تمامي ساكنان اصلي آن اعم از شيعه و سني است چرا كه اين امر در نهايت تركيب جمعيتي مسلمان اين كشور و هويت بحرين را تغيير خواهد داد.
مشيمع تصريح كرد: روند اعطاي تابعيت به خارجي‌ها در بحرين كاملا مشكوك و مانند ديگر كشورها نيست.
دبير كل جنبش حق بحرين اظهار داشت: روند اعطاي اقامت در بحرين اينگونه نيست كه فردي خارجي در ازاي اقامت در مدت زمان مشخصي بتواند تابعيت آنجا را به دست آورد بلكه آنچه كه در كشور روي مي‌دهد مخالف قوانين بين‌المللي و قانون بحرين است.
وي گفت: آنچه كه در بحرين روي مي‌دهد و رفتاري كه با ساكنان اين كشور مي‌شود ضد انساني، خلاف قانون و چيزي در حد كشتار جمعي است كه بر اساس قوانين بين‌المللي جنايت به شمار مي‌رود و بايد نظام حاكم به اين دليل بازخواست شود.
مشيمع تاكيد كرد كه دولت بحرين شيوه رژيم اسرائيل را در دادن اسكان به افراد در پيش گرفته است و مقامات دولت در مناسبت‌هاي مختلف به اين مسئله اعتراف كرده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Kuwait
۰۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
سلام
من در كويت زندگی می کنم و شیعیان عرب را کاملا درک می کنم
به نظر من مشکل اصلی این است که علما شیعه عرب از سیاست خوش نمیاد و معتقد هستند که عالم دینی نباید پست و مقامی داشته باشند و این علامت دنیا پرستی است
نتیجه می شود این 30% سنی بحرین بر 70% شیعه حکومت کند
اگر شیعیان بحرین اراده کنند حکومت را به دست می گرند