۰

طلاق در شمال تهران 2.5 برابر متوسط کشور

بررسی آمار طلاق همچنین نشان می دهد که زنان 20 تا 24 ساله با 57/27 درصد در جایگاه اول و 25 تا 29 ساله در جایگاه دوم طلاق هستند.
کد خبر: ۱۵۸۸۰
۱۱:۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۸۸
جهان: در ارزیابی سنین طلاق، آمار به دست آمده حاکی از آنست که مردان 25 تا 29 ساله با 38/28 در مقام اول و مردان 30 تا 34 ساله مقام دوم طلاق را به خود اختصاص می دهند.

بررسی آمار طلاق همچنین نشان می دهد که زنان 20 تا 24 ساله با 57/27 درصد در جایگاه اول و 25 تا 29 ساله در جایگاه دوم طلاق هستند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که بیشترین موراد طلاق در سال های اول ازدواج صورت می گیرد.
به گفته مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص آسیب های اجتماعی از نظر آمار طلاق سال گذشته، 510 هزار و 110 مورد طلاق اتفاق افتاده که نسبت به سال 75، بیش از 192 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی بنابراین آمار می توان گفت که در کشور از هر 8 ازدواج یکی به طلاق منجر شده و در تهران از هر 4 ازدواج یک طلاق و در شمال شهر از هر 3 ازدواج یکی به طلاق منجر شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بررسی آمار طلاق علاوه بر آن نشان می دهد که در قشر زنان شاغل افزایش طلاق بیش از گذشته بوده و در مقابل بیکاری مردان نیز از دلایل افزایش طلاق برشمرده می شود.

اما به طور کلی در بررسی طلاق به نسبت جمعیت، استان کردستان در رتبه اول، تهران دوم و خراسان رضوی در جایگاه سوم قرار دارند و استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری با کمترین طلاق ها در گروه حداقل قرار دارند.

در این میان با بررسی وضعیت استان ها مشاهده می شود که مساله آسیب طلاق با میزان توسعه یافتگی استان ها و مهاجر پذیری ارتباط مستقیم داشته و از نظر میزان تقید به آداب و سنن و پایبندی به ارزش های اخلاقی و دینی طلاق با این فرآیندها رابطه معکوس دارد بنابراین می توان گفت که باورهای دینی اصلی ترین عامل پیشگیری از طلاق و بیکاری، اعتیاد و عدم تفاهم جنسی از عوامل اصلی بروز طلاق در میان افراد است.

به گفته ابهری برای کاهش آمار طلاق آموزش های مهارت های زندگی، مشاوره های قبل از ازدواج و نظر خواهی از والدین و بزرگترها می تواند از موانع اصلی دوام و بقای زندگی باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: