۵

جزئیات رفتار تحقیر آمیز اسرائیل با سفیر ترکیه (+ فیلم)

این رفتار تحقیر آمیز و زننده با استقبال رسانه های اسرائیلی نیز همراه بود به گونه ای که تقریبا همه آنها ، تصاویر این ماجرا را منتشر کردند و حتی با ترسیم خطوطی بر روی تصاویر به محاسبه این که سفیر ترکیه چند سانتی متر پایین تر از مقام اسرائیلی نشسته بود ، پرداختند.
کد خبر: ۱۵۸۴۵
۱۵:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۸۸

عصر ایران - رفتار تحقیر آمیز معاون وزیر خارجه اسرائیل با سفیر ترکیه باعث شد تا آنکارا سفیر اسرائیل را نیز احضار و به این رفتار اعتراض کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "دانی ایلون" معاون وزیر امور خارجه اسرائیل دیروز در اقدامی توهین آمیز سفیر ترکیه را به شکل تحقیر آمیز احضار کرد.

منابع رسمی اسرائیل پیش بینی کردند آنکارا به اهانت معاون وزیر امور خارجه اسرائیل به سفیر ترکیه پاسخ شدیدی دهد.

این منابع همچنین پیش بینی کردند که اقدام وقیحانه اسرائیل روابط با ترکیه را به سوی تیرگی کم نظیری سوق می دهد.

بنابراین گزارش، معاون وزیر خارجه اسرائیل دیروز در نخستین گام سفیر ترکیه را به دفتر خود در پارلمان (کنیست) و نه مقر وزارت خارجه احضار کرد. وی همچنین از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران نیز دعوت کرد تا شاهد ماجرای تحقیر سفیر ترکیه باشند و از این صحنه ها تصویر و فیلم تهیه کنند.

موضوع این احضار اعتراض به پخش فیلم تلویزیونی در ترکیه بود که در آن مرد مافیایی یهودی کودکی را می رباید و برخی از اعضای خانواده اش را به قتل می رساند.

معاون زیر خارجه ، ابتدا سفیر ترکیه را مدتی در سالن و بیرون در - و نه در اتاق انتظار - معطل کرد تا خبرنگاران به اندازه کافی از بی احترامی به او عک و فیلم بگیرند و سپس به او اجازه دادند وارد شود.

در نشست سفیر ترکیه و معاون وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین کارمندان اسرائیلی قصد داشتند آب و تنقلات را برای پذیرایی از سفیر ترکیه بیاورند که مقام اسرائیلی دستور داد تا از اتاق خارج شوند و هیچ پذیرایی ارائه نکنند.

ایلون همچنین برخلاف اصول دیپلماتیک تنها به گذاشتن پرچم اسرائیل بر روی میز مذاکرات پسنده کرد و از پرچم ترکیه خبری نبود.

معاون وزیر خارجه اسرائیل همچنین در ادامه اقدامات تحقیر آمیز خود، صندلی پایه کوتاهی برای شخص سفیر در نظر گرفت تا خود و دیگر مقامات اسرائیلی بر روی صندلی های پایه بلندی بنشینند و در نتیجه، مقام اسرائیلی از جایگاه بالاتری با سفیر ترکیه سخن بگوید.
همچنین صندلی پایه کوتاه سفیر عمداً در کنج اتاق و درست کنار پریزهای برق و تلفن قرار داده شده بود.

ایلون خطاب به سفیر ترکیه گفت که پخش این سریال در سلسله اقدامات توهین آمیز به اسرائیل در ترکیه انجام می شود.

مقام اسرائیلی همچنین پاسخ سفیر ترکیه را با خشم و خشونت رد کرد و دیدار با وی را پایان داد و از دست دان با مقام ترک خودداری کرد.

معاون وزیر خارجه اسرائیل پس از دیدار با سفیر ترکیه به سمت خبرنگاران رفت و گفت: امیدوارم نسبت به رفتارهای من آگاه شده باشید. عمدا از مهمان پذیرایی نکردم، با او دست ندادم و در ارتفاع بالاتری از سفیرترکیه، روی صندلی نشستم.

این رفتار تحقیر آمیز و زننده با استقبال رسانه های اسرائیلی نیز همراه بود به گونه ای که تقریبا همه آنها ، تصاویر این ماجرا را منتشر کردند و حتی با ترسیم خطوطی بر روی تصاویر به محاسبه این که سفیر ترکیه چند سانتی متر پایین تر از مقام اسرائیلی نشسته بود ، پرداختند.

برخی از رسانه های اسرائیلی در این باره نوشتند که این اقدام از سوی" افیگیدور لیبرمن" وزیر امور خارجه این رژیم برنامه ریزی شد تا سفر رقیب وی "ایهود باراک" وزیر دفاع اسرائیل به ترکیه تحت شعاع قرار گیرد.

اما در آنکارا سفیر اسرائیل به وزارت خارجه احضار و به رفتار معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در دیدار با سفیر ترکیه اعتراض کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفت که کارمندان این وزارت خانه با بی ادبی با سفیر اسرائیل رفتار نکردند چرا که نمی خواهان به سطح معاون وزیر خارجه اسرائیل تنزل یابند.

وی افزود: البته پس از بررسی موضوع از جوانب مختلف، پاسخ شدیدی را علیه اقدام اسرائیل ارائه خواهیم کرد.

برای دیدن فیلم تحقیر سفیر ترکیه اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
اینا می خوان انتقام کار طیب اردوغان با رئیسشان در آن اجلاس مشهور را بگیرن ... !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
حیف که ترکها یکی به نعل می زنند و یکی به میخ و همیشه مصلحت را نگاه می کنند وگرنه مدتها قبل بطور کامل روابطشان را با این رژیم کثیف و خونخوار قطع می کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
اين كارهاي تركيه و اردوغان موجب افتخاره. چون قبلا تركهاي لائيك طرفداراي جدي صهيونيسم بودند.
درود بر اردوغان قهرمان تركو اتاترك اسلامي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
اسرائيل نابود است و حماس و جنبش اسلامي و برادران شان مانند اردوغان و گل و ديگر فرزندان غيور امت اسلام پيروز نهايي
انشاءالله
الله اكبر و لله الحمد و العزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
خوب بایدم اینکارو بکنن آخه اسرائیلی ها دستشون پیش همه مردم منطقه وا شده و بی ابرو هستن این کاهاشون از روی حقارتشونه