۶

توزیع گسترده انجیل و فیلم تبلیغاتی مسیحیت در مناطق شمالی تهران

در روزهای گذشته کتاب انجیل عهد جدید ترجمه هزاره نو در شمارگان وسیع به همراه سه لوح تصویری تبلیغاتی مسیحیت در برخی محله ها و مناطق شمال تهران به صورت رایگان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۵۸۲۲
۱۸:۳۱ - ۲۲ دی ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از رجانیوز این انجیل نفیس که در قطع جیبی چاپ انگلستان است با عنوان "انجیل عیسی مسیح ترجمه هزاره نو" درب مجموعه های آپارتمانی به نحوی توزیع شده که توزیع کنندگان شناسایی نشده اند.

به نظر می رسد آشوب ها و التهابات رخ داده در ماههای اخیر و درگیری نهادهای نظارتی با این حوادث، حاشیه امنی برای رشد مشکوک تبلیغاتی برخی فرق و ادیان بوجود آورده است.

بر اساس مندرجات کتاب، آن را انتشارات ایلام (elam publication) در سال 2007 در کشور انگلستان به چاپ رسانیده است. همچنین آدرس (kalameh.com) در شناسنامه کتاب درج شده است.

در مقدمه این انجیل به خوانندگان توصیه شده به صورت منظم به کلیسا بروند و از بار گناهانشان بکاهند. در ادامه چهارگام توصیه شده است: «خدا به خاطر خود شما می خواهد که این چهار قدم رو بردارید: اول اینکه: اول اینکه یک کتاب مقدّس تهیه کنید و روزانه یک فصل از آن را بخوانید... دوم اینکه هر روزه دعا کنید از او بخواهید محبت عیسی مسیح از شما جاری گردد و دیگران را فرو گیرد.. سوم اینکه خدای پدر از شما می خواهد که با بقیه فرزندانش جمع بشوید این نه تنها دل پدرانة او را شاد می¬کند بلکه باعث رشد ایمانی خودتون میشه. پس کلیسایی رو پیدا کنید و به اونها بپیوندید هر جا دو یا سه مسیحی جمع بشوند حتی تو یک خونه، اون جا کلیساست.... چهارم اینکه: سعی کنید از این به بعد مثل عیسی مسیح بر روی زمین زندگی کنید.»


همچنین در انتهای فیلم تبلیغاتی با عنوان «خدا محبت است» آمده است: تهیه و تولید توسط کلیسای ایرانیان.

بنابر گزارشی که در یکی از همایشهای تبلیغ دینی در قم طرح شده است، هم اکنون بيست و شش مرکز تبلیغ مسیحیت در ایران فعال هستند و بودجه بسیار کلانی برای این موضوع صرف می شود.

گفته می شود کار توزیع این بسته ها از درون «كليساهاي خانگي» یا همان منازل كشيشان مسيحي انجام می شود.

پیش از این نیز کتابهای دیگری به صورت رایگان توزیع شده بود از جمله: توزيع كتاب‌هايي نظير «بهاي محبت»، «‌حيات در مسيح»‌، «تشبه به مسيح»، «‌ازدواج و خانواده»، «راهنماي مطالعه انجيل يوحنا».

در همین حال شبکه های ماهواره ای «محبت تي‌ وي»، «تپش»، «نجات»، «اميد ايران»، «پارس تي ‌وي» به طور شبانه روزی مشغول تبلیغ مسیحیت هستند.

بر اساس تحقیقی که يكي از موسسات پژوهشي انجام داده تبليغات ماهواره ای، تبليغات شهري، تبليغات در اقشار، تبليغات در كليساهاي خانگي و اينترنت، مهمترین راه های تبليغ مسيحيت در ايران است. طبق گزارش های موجود، این روشها خصوصا در شهرهايي چون تهران، كرج و رشت نقش بسزایی دارند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Turkey
۰۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
مسلمان واقعی با این چیزها دست از دینش نمیکشه ما هم یکم برای خدا و شعور مطلق او که خودش ناظر بر اعمال مخلوقات است احترام بگذاریم و به جای ایجاد جو نفاق و دشمنی بدانیم که مسلمان زورکی از کمونست هم بی دینتره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
كانون وكلاي مركز در روز اربعين آزمون برگزار مي كند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
اگر یک مسلمان شیعه ی حقیقی باشد و دو بال سرخ عاشورا و بال سبز مهدویت داشته باشد هرگز تبلیغ همه ی ادیان دیگر اعتقادات او را عوض نخواهد کرد درضمن از مسئولان تقاضا می کنم جلوی این افراد را بگیرند تا اعتقادات افراد سست ایمان عوض نشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
کجاشو دیدید
ما ساکن غرب تهرانیم
اینجا هم پخش میکنند
باور کنید جنس برگه هاش و جلدش اینقدر عالیه که دلتون نمیاد دور بریزید
جدی میگم
کاش برای قرآن و اسلام هم چنین تبلیغات و هزینه هایی میکردند
تا نبینید باور نمیکنید

امیدوارم وزارت اطلاعات سریعتر دست به کار بشه

علی مع الحق و الحق مع علی
یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۶
از تبليغ كردن آن‌ها و بدتر از آن‌ها نگران نباشيد، از بي‌عرضگي و بي تفاوتي هاي مسئولان فرهنگي خودمان بناليد و الا اگر ما دينمان را درست تبليغ كنيم اين گونه كارها چه تأيري مي‌تواند داشته باشد.
تبليغ دين در شرايطي كه بزرگان مسلمان هم در ايران و هم در جهان و از يك مذهب و هم از مذاهب متعدد به جان يكديگر افتاده اند و مخصوصاً كه اينروزها يك عمروعاصي ظهور كرده و حتي مراجع تقليد را فاسد و فاسق و فاجر معرفي مي‌كند كار بسيار سختي است. لذا بياييد به اين بپردازيد كه ما چه كنيم؛ نه اينكه ديگران چه مي‌كنند و چه نبايد بكنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
ما به خود بیاییم وبه بازنگری شیوه های تبلیغاتیمان بپردازیم.البته نباید از این اصل که اعمال ما بیانگر میزان اعتبار دینمان نزدمانیز هست.