۱

ویژگی‌‌های فرقه انحرافی شیخیه چیست؟

کد خبر: ۱۵۷۹۷
۱۱:۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۸۸
به گزارش مرکز خبر حوزه، این نشست با هدف آشنایی طلاب و دانشجویان سطوح عالی با جریان ها و فرق فعال در کشور و معرفی آیین ها و راه های تبلیغ این فرقه ها درمیان جوانان و بیان راهکارهای علمی در جهت مقابله و پاسخ دادن به سوالات و شبهات این فرقه ها برگزار شد.
 
در این نشست تخصصی حجت‌الاسلام رضانژاد عضو هیئت علمی و استاد فرق انحرافی مجمع عالی حکمت اسلامی نقش خلفا، حاکمان ، پادشاهان و استعمارگران در مذهب تراشی و طرح شعار و سیاست « تفرقه بیانداز و حکومت کن» را مهم دانست و گفت: تحریف معنوی آموزه های دین و تفسیر به رای و کژ اندیشی های مذهبی موجب ظهور مسلک ها و مکاتب نو در دو قرن اخیر شده است.
 
وی افزود: حضور عالمان آگاه در برابر این مسلک ها و قیام علمی در برابر آنها و ایستادگی در برابر خرافه ها در کم رنگ کردن نقش این فرق بسیار موثر بوده است.
 

این استاد فرق انحرافی ادامه داد: شکل گیری و ترویج فرق و مسلک های مختلف در میان مسلمانان از اهداف سیاسی و فرهنگی سیاستمداران در رسیدن به اهداف خود بوده است.

وی درپایان به ویژگی‌های فرقه شیخیه اشاره کرد و بیان داشت: کژ اندیشی و انحرافات اعتقادی،‌بد نام کردن شیعه امامیه اثنا عشری، تعصب مذهبی و قبول نداشتن دیگران، برافراشتن عَلَم اختلاف و رویارویی و مخالفت با اجتهاد رایج از ویژگی‌های مهم این فرقه انحرافی است.
 

خاطر نشان می شود سلسله نشست های بررسی فرق انحرافی معاصر با حضور اساتید برجسته در مجمع عالی حکمت اسلامی در حال برگزاری است که تاکنون فرق بهائیت و شیخیه به صورت فشرده مورد بررسی قرار گرفته و فرق انحرافی دیگر همچون غلات و وهابیت و ... نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شرکت برای علاقه مندان به آشنایی با این فرقه ها در صورت دارا بودن مدرک سطح 2 یا کارشناسی بلامانع است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حسین عبدالحسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
با سلام اخ اقای استاد و اساتید دانشگاه . چرا دلیل بر علیه شیخیه نمیارین از کتاباشون. من که یک جوانم نمی تونم با حرفهای نظری رای بدم. بی دلیل بودن شما ادم رو سست میکنه. فقط یکی مقاله ای گذاشته بود در مورد بحث قزوینی با احسایی که راستش شیخیه بدجور پشت سر هم دلیل واسش اورده بودن که دیگه بنده خدا حتی جواب هم نداده بود.خواهش من از شما بزرگان اینه که برای رد مکتب شیخیه دلیل از کتاباشون بیارید.وگرنه جز خراب شدن چیزی دست گیرتون نمیشه. ببخشید رک حرف زدم با تشکر از عوامل