۰

ناکامی سفیر یمن در جلب حمایت سوریه علیه شیعیان این کشور

کد خبر: ۱۵۷۷۱
۱۲:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از  ابنا ، در دیدار سفیر یمن در سوریه با دبیرکل حزب بعث این کشور، یمن خواستار حمایت سوریه از کشتار شیعیان شد که سوریه با این درخواست مخالفت می‏کند.

«عبدالوهاب طواف سفیر یمن» در سوریه در دیدارش با «عبدالله الأحمر» دبیرکل حزب بعث سوریه، خواستار حمایت دمشق از "کشتار شیعیان استان شمالی صعده" و نیز "سیاست‏های صنعا در دشمنی با تهران" شده بود که مقامات سوری از خواسته یمنی‏ها استقبال نکردند.

همچنین سفیر یمن در این دیدار تلاش زیادی کرد تا مسائل داخلی یمن در جنوب را به القاعده پیوند بزند که سوری‏ها به آنها متذکر ‏شدند که از تلاش یمن در مبارزه با تروریست و القاعده حمایت می‏کنند؛ ولی تجمعات جدایی‏طلبانه مردم جنوب ربطی به القاعده نداشته و یمن نباید به این بهانه بر سر مردم بی‏دفاع استان جنوبی "أبین" بمب بریزد.
 
باراک اوباما رئیس‏جمهور آمریکا چندی پیش از بمباران مناطق مسکونی جنوب یمن توسط ارتش این کشور حمایت کرده بود.

در این دیدار سفیر یمن، تهران را عامل درگیری در شمال دانسته بود که در این هنگام دبیرکل حزب بعث سوریه ضمن نفی این مسأله، از یمن می‏خواهد تا از نسل‏کشی شیعیان صعده دست بردارد.

شایان ذکر است دو روز پیش نیز «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، تقاضاهای مشابهی درباره شیعیان یمن و رابطه دمشق ـ تهران داشته است که با مخالفت دشق روبه‏رو شده بود

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: