۰

ده ايراني درچين به اعدام محکوم شدند

ده ايراني به جرم حمل جداگانه چهار تا هفت کيلو مواد مخدر در چين به اعدام محکوم شده اند که حکم برخي از آنان به زودي اجرا خواهد شد .
کد خبر: ۱۵۷۵۱
۱۱:۳۳ - ۱۷ دی ۱۳۸۸

به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر به نقل از منابع رسمي در سفارت جمهوري اسلامي ايران در پکن ، در حال حاضر در مجموع سي وهفت تبعه ايراني به جرم قاچاق مواد مخدر درچين دستگير و محاکمه شده اند که براي ده نفر آنان حکم اعدام صادر شده است .

به گفته همين منابع هشت تن از ايرانيان محکوم شده به اعدام در زندان پکن و دو نفر در زندان شهر "گوانجو " در انتظار اجراي حکم به سر مي برند.

اين افراد به جرم جاسازي مواد مخدر از نوع "شيشه" در چمدان هايشان توسط پليس چين بازداشت شده اند.

براساس قوانين قضايي چين مجازات به همراه داشتن بيش از چهل گرم مواد مخدر اعدام است و دولت اين کشور با قاطعيت و بدون استثنا اين قانون را اجرا مي کند .

براساس گزارش منابع سفارت ايران در پکن همچنين بيست و دو تبعه ايراني ديگر که عمدتا از "فيوج " هستند به جرم جيب بري و استفاده از گذرنامه هاي جعلي در زندان هاي طولاني مدت به هشت تا هيجده سال زندان و يک نفر نيز به جرم قتل يک راننده تبعه چين هنگام سرقت به حبس ابد محکوم شده اند .

متهمان قصد داشته اند مواد مخدر را از شهر گوانگجو به پکن منتقل کنند که بوسيله پليس بازداشت شده اند.

دولت چين هفته گذشته با اعدام يک قاچاقچي تبعه انگليس نشان داد که در اجراي قوانين مجازات قاچاقچيان مواد مخدر بسيار جدي است .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: