۰
آيت‌الله سبحاني:‌

عمره مفرده به قيمت ذلت براي جمهوري اسلامي ضرورتي ندارد

يكي از مراجع تقليد قم اعلام كرد: انجام عمره مفرده اگر به قيمت ذلت زائران شيعي باشد، ضرورتي ندارد زيرا ذلت براي جمهوري اسلامي حرام است.
کد خبر: ۱۵۷۴۵
۰۰:۴۸ - ۱۷ دی ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس ، آيت‌الله جعفر سبحاني امشب در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني اظهار داشت: امروز وهابيون از هر طريقي براي گمراهي شيعيان استفاده مي‌كنند و حتي كتاب‌هاي منحرفي را نيز به اسم خود من و يا مرحوم عسگري در عربستان به چاپ رسانده و در بين زائران توزيع مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: حج تمتع امري واجب و شرعي است اما انجام عمره مفرده اگر به قيمت ذلت زايران شيعي باشد، لزومي ندارد.

اين مرجع تقليد گفت: متأسفانه امروز در عربستان در مكان‌هاي زيارتي عده‌اي مزدور به ائمه اطهار، مقدسات شيعيان و زائران ايراني توهين مي‌كنند، در حالي كه وقتي دولتي به طور رسمي ويزاي كشورش را براي شخصي صادر مي‌كند بايد امنيت و مصونيت او را نيز تضمين كند.
سبحاني افزود: در كشور عربستان زائران ايراني هيچ امنيتي ندارند و بارها بدون هيچ دليلي برخي از آنها را دستگير و زنداني كرده‌اند.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم تأكيد كرد: تا اين مسئله خطير و حساس به طور قطعي با مسئولان كشور عربستان به نتيجه نرسيده است، نبايد حج عمره برگزار شود.

وي با بيان اينكه تحمل اين ذلت براي جمهوري اسلامي ايران حرام است، اظهار داشت: ما هم بايد همانند مسلمانان ساير كشورها در انجام اعمال عبادي آزاد و آرام باشيم و تا تحكيم موقعيت زائران ايراني در عربستان مي‌توانيم از مناطق زيارتي ديگر بهره‌مند شويم.
سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود ضمن انتقاد از محيط برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب در تهران خاطرنشان كرد: متأسفانه در اين نمايشگاه يك انسان مؤمن و معتقد نمي‌تواند قدم بگذارد و مسئولان به طور جدي بايد به دنبال تطهير اين معضل باشند.
وي همچنين تصريح كرد: در نمايشگاه كتاب مردم بايد تنها در انديشه خريد كتاب باشند و محيط كاملا اسلامي و فرهنگي باشد.
اين مرجع تقليد با اشاره به واردات كتاب به ويژه از كشورهاي عربي و عدم نظارت كافي بر اين امر مهم تأكيد كرد: افراد كتاب‌شناس و آگاه در وزارت ارشاد و در حوزه علميه قم بايد اين كتاب‌ها را پيش از ورود به كشور بررسي كرده و تمييز دهند و از واردات كتب منحرف جلوگيري كنند.
سبحاني در ادامه يكي از دلايل افت انتشار كتاب‌هاي ديني و مذهبي را گران شدن كاغذ دانست و گفت: مسئولان ذيربط بايد تقويت نشريات ديني را در دستور كار خود قرار داده و تسهيلاتي را در اين زمينه ارائه دهند تا انديشمندان حوزوي بتوانند با تأليفات ارزشمند خود در برابر هجمه گسترده دشمنان سدي محكم ايجاد كنند.
وي همچنين بر دقت نظر در مميزي كتاب تأكيد و تصريح كرد: مسئولان بايد مراقب محتواي كتاب‌هاي منتشره باشند تا افرادي به اسم آزادي بيان آموزه‌هاي ديني را در جامعه خدشه‌دار نكنند.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: آزادي در جامعه امري مهم و ضروري است اما بايد در حدود قانون اساسي، خواسته و اعتقادات مردم و آموزه‌هاي اسلامي باشد.
سبحاني در پايان گفت: آموزش قرآن و آشنايي با مفاهيم قرآني در كشور بايد از سنين كودكي آغاز شود تا تأثيرات مثبت و مؤثر خود را در جامعه بر جاي بگذارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: