۰

شباهت بمب و شایعه از نگاه آیت‌الله مکارم‌

کد خبر: ۱۵۷۳۶
۱۳:۴۳ - ۱۶ دی ۱۳۸۸
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: شایعات مانند بمب آثار تخریبی فراوانی دارند و آرامش را سلب و جامعه را مشوش می‌کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در درس خارج فقه که صبح امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهارداشتند: درباره اشخاص نباید به گمان ، خیال و احتمال قضاوت کرد و تا زمانی که یقین پیدا نکرده اید درباره کسی اظهار نظر نکنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: سازندگان شایعات بی اساس و انتشار دهندگان آن در جامعه مسئولند.

این مرجع تقلید گفتند: دیروز در برخی از روزنامه ها مطالبی را به ما نسبت داده بودند که ما درباره فلان آقا چنان گفتیم که این کذب محض است.

ایشان افزودند: متاسفانه در زمان ما قضاوت بر اساس حدث و گمان زیاد شده و حتی به رسانه ها کشیده شده است، شایعات بی اساس ، نسبت های دروغین و حرف های بی ربط زیاد شده است.

این مرجع تقلید بیان داشت: شرایط امروز بسیار است و یکی از مسائلی که باعث بروز بحران در جامعه می شود قضاوت بر اساس گمان و ظن و احتمال است و پخش این شایعات در بحرانی تر شدن اوضاع موثر است.

معظم‌له به ترفند منافقان و دشمنان در بروز شایعات بی اساس در جامعه اشاره کرده و گفتند: پخش شایعه با هدف منحرف کردن اذهان عمومی و مشوش کردن جامعه از سوی منافقان اقدامی است که حتی در دوران پیامبر اکرم (ص) برای آلوده جلوه دادن دامن پیامبر (ص) دست به پخش شایعات بی اساس زدند که قرآن در 18 آیه این شایعات را کوبید.

ایشان به منشا شایعات اشاره کرده و افزودند: منشا شایعات برای تزلزل افکار جامعه است و از روی عمد صورت می گیرد و مانند بهمنی که از کوه سرازیر می شود ، بزرگتر و خطرناک تر می شود.

این مرجع تقلید درپایان با اشاره به روایات دینی خاطرنشان کردند: نباید به ظن و گمان و احتمال اعتنا کنید و مراقب حرفتان باشید و کار ها را بر اساس آموزه های اسلامی حمل بر صحت کنید تا دشمنان ناکام و ناامید شوند و جامعه از این مشکلات رهایی یابد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: