۰

وزير امور خارجه سومالي به زيارت حرم امام رضا (علیه السلام) مشرف شد

وزير امور خارجه سومالي روز شنبه به زيارت حضرت مطهر امام رضا (علیه السلام)مشرف شد و از مرکز نمايشگاهها و همايشها و موزه مرکزي آستان قدس رضوي در محدوده باب الحوائج حرم مطهر نيز ديدن کرد.
کد خبر: ۱۵۶۶۳
۲۱:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۸۸
"دکتر علي احمد جامع" در جريان اين برنامه به خبرنگاران گفت: هر کس به اين مکان مقدس مشرف شود محو ارادت شيفتگان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت رضا (علیه السلام) مي‌شود.
 

وي افزود: زيارت بارگاه منور رضوي يک تجربه معنوي و روحاني براي همه افراد و به ‌خصوص مسلماناني است که توفيق تشرف مي‌يابند و براي من افتخار بزرگي است که توانستم به حرم مطهر يکي از امامان مسلمانان بيايم.

وزير امور خارجه سومالي اظهار داشت: هنگام زيارت، از امام رضا (علیه السلام)براي مردم کشورم آرامش، صلح و حل تمام مشکلات را طلب کردم و اميدوارم خداوند متعال به برکت ايشان برکات و نعمات خود را به ما ارزاني دارد.

وي در بازديد از مرکز نمايشگاهها و همايشهاي آستان قدس رضوي هم گفت: نمايشگاه‌ بسيار زيبايي هم از لحاظ ساختار و هم محتوا ايجاد شده که نشاندهنده عمق توجه آستان قدس رضوي به اطلاع‌رساني فعاليتهاي مختلف اين نهاد است.

وزير امور خارجه سومالي با بيان اينکه فعاليتهاي فرهنگي، آموزشي، پژوهشي، اجتماعي، توليدي و اقتصادي و صنعتي آستان قدس رضوي در سطح بسيار بالايي صورت مي‌گيرد افزود: سطح پيشرفت اين نهاد که متأثر از توسعه فرهنگي، صنعتي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران است، مرا شگفت‌زده کرد.

وي اضافه کرد: در بازگشت به کشورم، مسوولان و دست‌اندرکاران بخشهاي مختلف را براي ديدار اين نمايشگاه و امکان برقراري ارتباط دوسويه با ايران و آستان قدس رضوي تشويق مي‌کنم.
احمد جامع در ادامه از موزه قرآن، هداياي رهبري و فرش حرم مطهر ديدن و بيان کرد: باعث افتخار است به کشوري سفر کرده‌ام که داراي تمدني غني و داراي نقشي تأثيرگذار در مسايل جهان اسلام است.

وي افزود: ديدن موزه آستان قدس رضوي و به‌ خصوص موزه قرآن که در آن قرآنهايي منتسب به ائمه معصومين (علیه السلام) قرار دارد، براي من تجربه‌اي فراموش‌نشدني خواهد بود همچنين بازديد از هداياي ارزشمندي که رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين موزه اهدا کرده اند و نيز فرشهايي که داراي قرنها قدمت و ظرافت خاص ايراني هستند، برايم ارزشمند بود.

وزير امور خارجه سومالي با اشاره به اين که جمهوري اسلامي ايران از غناي فرهنگي و تمدني بسيار بالايي برخوردار بوده و در طول سه دهه اخير پيشرفتهاي قابل ملاحظه‌اي داشته است، هدف از سفر خود به ايران را تبادل اطلاعات و ارتقا سطح مراودات دو کشور دوست و برادر ايران و سومالي دانست.
وي گفت: در همين خصوص ديدارهايي با رييس جمهور، رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران داشته ام.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: