۰

دختران 14 تا 19سال بخوانند

بسياري از دختران بريتانيايي تا قبل از سن 11 سالگي از محصولات آرايشي استفاده نمي‌كنند ، اما بااين حال بعضي از كودكان حتي در سنين بسيار پايين مانند شش سالگي شروع به استفاده از لوازم آرايشي مي‌كنند.
کد خبر: ۱۵۶۵۹
۱۶:۵۶ - ۱۲ دی ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از البرز، تحقيقات جديد نشان مي‌دهد محصولات آرايشي مانند ريمل‌ها، سايه چشم و ديگر محصولات داراي مواد شيميايي هستند كه مي‌تواند منجر به بيماري‌هايي مانند سرطان، به هم ريختگي تعادل هورموني و حتي ناباروري شود.

 
اين تحقيقات كه توسط Environmental Working Group(گروه تحقيقاتي محيطي) انجام شده است نشان مي‌دهد هر چه دختران از سنين پايين‌تر آرايش كردن را آغاز كنند، خطر ابتلا به اين بيماري‌ها افزايش پيدا مي‌كند.

 
البته مطالعات نشان مي‌دهد بسياري از دختران بريتانيايي تا قبل از سن 11 سالگي از محصولات آرايشي استفاده نمي‌كنند، اما بااين حال بعضي از كودكان حتي در سنين بسيار پايين مانند شش سالگي شروع به استفاده از لوازم آرايشي مي‌كنند.

 
هم‌چنين تحقيقاتي كه روي دختران بين 14 تا 19 ساله انجام شده است نشان مي‌دهد تمام محصولات آرايشي داراي مواد شيميايي هستند كه مي‌تواند مصرف آن‌ها خطراتي به همراه داشته باشد.
 
اين مواد شيميايي مي‌تواند منجر به مشكلات هورموني و سرطان شوند و هم‌چنين دانشمندان نگرانند مصرف اين گونه مواد در نهايت منجر به بيماري‌هاي مرتبط با افسردگي شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: