۰

کودکان خياباني در تهران افزايش يافته اند

يک متخصص علوم رفتاري از افزايش 10 درصدي کودکان خياباني بد سرپرست و بي سرپرست در سطح شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۵۸
۱۶:۵۳ - ۱۲ دی ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر مجيد ابهري در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به آمار سازمان بهزيستي و بررسي هاي ميداني و همچنين تحقيقات صورت گرفته، کودکان خياباني بد سرپرست و بي سرپرست بيرون از اينگونه مراکز نيز 10 درصد افزايش يافته است.

اين محقق و استاد دانشگاه تاکيد کرد: در شهرهاي اطراف تهران مانند کرج، ورامين، پاکدشت، قيام دشت و... افزايش کودکان خياباني از نوع مشاغل کاذب و تکدي گري بيانگر اين واقعيت است که براي مقابله با اين آسيب فزاينده اجتماعي بايد برنامه ريزيها و اقدامات اساسي انجام داد.

چندي پيش مدير کل دفتر شبه خانواده سازمان بهزيستي از افزايش 10 درصدي کودکان بد سرپرست و بي سرپرست تحت پوشش مراکز بهزيستي خبر داده بود.

به گفته اين آسيب شناس علوم اجتماعي گسترش بزهکاري در ميان کودکان خياباني مثل دله دزدي، دخل زني و جيب بري و سرقت لوازم خودرو باعث افزايش مراجعات به دادگاههاي اطفال شده است.

جامعه شناسان معتقدند علاوه بر افزايش مهاجرت از کشورهاي همسايه و همچنين از روستاهاي کشور، مشکلات طبيعي، بيکاري و... نيز باعث شده تا تعداد کودکان کار نيز افزايش قابل توجهي پيدا کند.

ابهري با اشاره به اينکه جمع آوري، طبقه بندي و ساماندهي اينگونه کودکان بدون توجه به وضعيت سرپرست آنها وهمچنين برگزاري آموزشهاي فني و حرفه اي و انجام کارهاي روانکاوي و بازپروي هويتي از جمله اقداماتي هستند که مي توان به وسيله آنها از افزايش بزهکاري در ميان نوجوانان جلوگيري کرد، گفت: چرا که باندهاي مواد مخدر از اين کودکان استفاده ابزاري کرده و اين موضوع مي تواند در آينده مشکلاتي را براي جامعه در پي داشته باشد.

اين متخصص علوم رفتاري افزود: تقويت نهادهاي غيردولتي در زمينه سرپرستي و بازپروري کودکان وافزايش امکانات شهرداري ها و بهزيستي دراين زمينه، سياستگذاري ها و برنامه ريزي هاي متمرکز و اتخاذ روش هاي کوتاه مدت و ميان مدت و روش هاي سودمند براي مقابله با اين آسيب اجتماعي موثر هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: