۰

شيخ‌الأزهر ساخت ديوار فولادي مصر را حلال دانست

محمد سيد طنطاوي شيخ الأزهر در نشستي با اعضاي مجمع تحقيقات اسلامي وابسته به الأزهر، از موضع حكومت حسني مبارك در ساخت ديوار فولادي در مرز غزه دفاع كرد و ساخت آن را حلال دانست.
کد خبر: ۱۵۶۵۷
۱۶:۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۸۸

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، در بيانيه صادره از سوي مجمع تحقيقات اسلامي الأزهر كه با موافقت 25 عضو اين مجمع صادر شد، بر حق مصر براي احداث تأسيسات و ديوارها در خاك خود به منظور آنچه كه حفظ امنيت مرزها و حقوق خود عنوان شده است، تأكيد شد.

در اين بيانيه آمده است كه مجمع تحقيقات اسلامي الأزهر به طور اجماع ساخت ديوار فولادي در مرز فلسطين را تأييد مي‌كند و حق قانوني مصر است تا به منظور جلوگيري از استفاده از تونل‌هاي احداث شده در مرز غزه براي قاچاق مواد مخدر و ديگر كالاها كه امنيت مصر و منافع آنرا تهديد مي‌كند، موانعي را كار گذارد.

مجمع تحقيقات اسلامي الأزهر همچنين از مخالفان ساخت ديوار فولادي مصر انتقاد كرد و مدعي شد كه مخالفان ساخت اين ديوار با شريعت اسلامي مخالفت مي‌كنند.

اين در حالي است كه علماي برجسته اسلام از جمله شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمانان با صدور فتوائي ساخت ديوار فولادي مصر را حرام اعلام كرده‌اند.

دولت مصر درحال احداث ديواري فولادي با همكاري آمريكا در مرز خود با نوار غزه است كه به گفته ناظران براي تشديد محاصره اين منطقه انجام مي‌شود.

"فهمي هويدي" نويسنده و روزنامه‌نگار سرشناس مصري در مقاله‌اي ساخت ديوار فولادي مصر در مرز با غزه را در راستاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي دانست و گفت: احداث اين ديوار هيچ ارتباطي با امنيت مصر ندارد، بلكه تنها پاسخ مثبت به انگيزه‌هاي امنيتي اسرائيل به شمار مي‌رود.

وي افزود: هنگامي كه انسان به اين موضوعات فكر مي‌كند، متوجه مي‌شود كه احداث اين ديوار هيچ ارتباطي با امنيت مصر ندارد، بلكه تنها پاسخ مثبت به انگيزه‌هاي امنيتي اسرائيل به شمار مي رود. اين سياستي است كه آمريكا آن را به مصر ديكته كرده و در برابر چشمان ما اقدام به ساخت آن نموده است، اين در حالي است كه ما در برابر اين اقدام چشم پوشي كرده و ساكت مانديم تا يك روزنامه اسرائيلي اين موضوع را فاش كند.

اين نويسنده مصر تاكيد كرد: اگر اين ديوار دفاع از امنيت ملي مصر به شمار مي‌رود، پس چرا آمريكا و فرانسه و ساير كشورهاي اروپايي اقدام به ساخت آن نموده‌اند؟ چرا اسرائيل به اين گرمي از اين ديوار استقبال مي‌كند؟ اين طرف‌ها از كي به فكر دفاع از امنيت ملي مصر افتاده‌اند؟

هويدي افزود: از چه زماني و با كدام معيار مشخص مي‌توان غزه را تهديدي براي امنيت ملي مصر ناميد؟ آيا عاقلانه است كه در حالي كه بخش‌هاي مرزي مصر با اسرائيل بدون هيچ اقدامات امنيتي رها شده است و اسرائيلي‌ها به هر شكلي كه مي‌خواهند در آن رفتار مي‌كند، اقدام به برپايي ديوار فولادي در مرز با غزه شود؟ مگر اينگونه نيست كه محاصره غزه تنها توجيه براي افزايش تعداد اين تونل‌ها است، پس در اين صورت مصر كه به امنيت ملي خود حريص است چرا به جاي جلوگيري از نتايج آن تلاش‌هاي خود را براي پايان دادن به محاصره غزه به كار نمي‌گيرد؟

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: