۰

پيش‌بيني عجیب نيوزويك از سال 2010 !

کد خبر: ۱۵۶۴۲
۰۱:۵۸ - ۱۲ دی ۱۳۸۸

هوگو چاوز رئیس‌جمهوری خارق العاده ونزوئلا باز هم با سخنان قصارش خود را در راس خبرهای بین‌المللی قرار داد . روزی نیست در تقویم رسانه‌های جهانی که چاوز با هدف قرار ندادن ایالات متحده و متهم کردن دولتمردان این کشور، خواب شب را بر باراک اوباما حرام نکند .

این‌بار اما پیش‌گویی‌های نیوزویک بهانه‌ای شد تا این رهبر چپ‌گرای امریکای لاتین به گزارش این نشریه در خصوص حوادث جهانی در سال 2010واکنش نشان دهد. سقوط دولت ونزوئلا به واسطه کودتای نظامی و مرگ فیدل کاسترو رهبر کوبا اصلی‌ترین پیش‌گوئی‌های نیوزویک در خحصوص آقای رئیس‌جمهور بود .

چاوز که پس از بیماری و کناره‌گیری فیدل کاسترو از قدرت ، خود را رهبر چپ‌های امریکا لاتین و منادی مبارزه با آمریکا در این منطقه می‌داند، در گفتگو با نیوزویک ، لقب " مجله امپراطور " را به این نشریه داد .

چاوز بی‌توجه به آنکه در حال گفتگو با خبرنگار نیوزویک است ادعا کرد که این نشریه با تنفر خاص نظام امپریالیستی تغذیه می‌شود و از منبع مالی متعلق به جهان امورات خود را می‌گذراند .
البته دلیل عصبانیت چاوز از نیوزویک هم ناگفته پیداست .
 
 این مجله در لیست ده پیش‌بینی خود برای سال 2010 میلادی به نام ونزوئلا هم اشاره کرده است . بر اساس پیش‌گویی این مجله ونزوئلا سال سختی را پیش رو دارد . سال قحطی و بحران اقتصادی . سال افزایش جرم و جنایت و افول محبوبیت چاوز حتی در میان طبقه متوسطی که به او رای دادند . در بخشی از گزارش نیوزویک آمده است: کودتا نظامی در ونزوئلا ،چاوز را از قدرت پایین می‌کشد.

چاوز که از یک دهه پیش تا‌کنون قدرت را در ونزوئلا در اختیار دارد، ادعا می‌کند که تنها راه برای خیزش مردم علیه او ، کمک بیگانگان به جریان های اپوزیسیون داخل کشور است .
نیوزویک اما پیش‌گوئی‌های خود در خصوص امریکا لاتین را به هوگو چاوز محدود نکرده و به کوبا هم سری زده است . بر اساس پیش‌گوئی این نشریه، فیدل کاسترو در نهایت در 83 سالگی جان خود را از دست خواهد داد . در بخشی از این گزارش آمده است: فیدل سالهاست که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و در سال 2010 ناقوس‌ها برای مرگش به صدا درخواهد امد .

چاوز که در هیچ‌کدام از سخنرانی‌های خود دوست محبوبش فیدل را از یاد نمی‌برد این‌بار هم ادعا کرد که تمامی پیش‌گوئی‌های نیوزویک در خصص فیدل تا‌کنون اشتباه از آب درآمده است . چاوز به دیدار اخیر خود با فیدل اشاره کرده و تاکید کرد که رهبر انقلاب کوبا در سلامت کامل به سر می‌برد . چاوز در این خصوص گفت: فیدل پنج ساعت تمام با من و رائول برادر کوچکتر خود سخن گفت . به گونه‌ای که من به مزاح به رائول گفتم: برادرت من و تو را در گور خواهد کرد و خود زنده می‌ماند.!

آمارهای جهانی شال نه چندان خوشایندی را برای ونزوئلا پس از یک دهه رونق اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند . چاوز همچون همیشه توطئه بیگانگان را عامل این شکست اقتصادی می‌داند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: