۰

حکم اعدام برای پنج مسلمان ديگر در چين

در دادگاه شهر ارومچي مرکز منطقه سین کیانگ، 22 نفر محاکمه شدند که براي پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر ديگر مجازات مرگ با دو سال تعليقی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۵۵۸۴
۱۴:۱۸ - ۰۷ دی ۱۳۸۸
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، رسانه‏هاي گروهي هنگ کنگ و تايوان از صدور حکم اعدام براي 5 اويغور مسلمان در چين خبر دادند.

اين افراد به دليل مشارکت در ناآرامي هاي ماه جولاي (تیرماه 88) در ایالت سین‏کیانگ چین که با مداخله پليس 200 کشته و بيش از يک هزار و 700 زخمي برجاي گذاشت، مجرم شناخته شده اند. با اين حساب آمار کساني که تاکنون به همين دليل اعدام شده و يا در انتظار اجراي حکم اعدام هستند به 22 نفر مي رسد.

دو روز پيش در دادگاه شهر ارومچي مرکز اين منطقه، 22 نفر محاکمه شدند که براي پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر ديگر مجازات مرگ با دو سال تعليقی در نظر گرفته شده است. حبس هاي تعليقي در صورتي که زنداني رفتار خوبي داشته باشد به حبس ابد تغيير مي کند.

همچنين هشت نفر ديگر از اين افراد به حبس ابد و چهار نفر به 10 سال زندان محکوم شده اند.

ما شينچون سخنگوي دولت محلي ارومچي چين، ضمن تاييد خبر محاکمه اين افراد حاضر به ارائه جزييات بيشتر و افشاي نام و قوميت متهمان نشد.

ناآرامي هاي ماه جولاي در سين کيانگ منطقه خودمختار مسلمان‏نشين در شمال غرب چين بازتاب گسترده‏اي در محافل سياسي و خبري جهان داشت. مسلمانان چین، دولت را به تبعیض بین قوم اویغور و قوم هان متهم می‏کنند و دولتمردان چین نیز سران ناآرامی را به مزدور غرب بودن متهم می‏نماید. ربیعه قدیر رهبر اویغورها در واشنگتن به سر می‏برد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: