۲۱
اختصاصی/

موضع متفاوت علمای شیعه و برخی مولوی های اهل سنت در موضوع دریافت یارانه !

با توجه به جمعیت کم خانوار های شیعه و ازدیاد نسل در خانوارهای اهل سنت مبلغ دریافتی برخی خانوار های اهل سنت به میزان خانوارهای شیعه بسیار بالاست. اگر علمای اهل سنت خود را در مشکلات کشور سهیم می دانند در اینگونه موارد نیز شایسته است خود را شریک ملت دانسته و مواضعی منطقی و اصولی اتخاذ نمایند .
کد خبر: ۷۰۸۰۰
۱۳:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز»، برخی از مراجع تقلید قم از مقلدین خود خواستند تا در صورت عدم نیاز به یارانه از دریافت آن خودداری نمایند. این اقدام مراجع تقلید به منظور کمک به بیت المال صورت پذیرفت، تا مسئولین بتوانند این بودجه را در کارهای زیر ساختی کشور مصرف نمایند .

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم در این خصوص اظهار داشتند: گرفتن یارانه برای کسانی که فقیر شرعی نیستند، اشکال دارد. همچنین آیت الله مکارم شیرازی اینگونه نظر خود را اعلام نمودند: بی‌نيازان برای دريافت يارانه اقدام نکنند.

از سویی دیگر شاهد هستیم از برخی مناطق سنی نشین کشور گزارش می رسد برخی مولوی های اهل سنت، در اقدامی متفاوت با علمای شیعه مردم را تشویق به دریافت یارانه می نمایند .

شایان ذکر است با توجه به جمعیت کم خانوار های شیعه و ازدیاد نسل در خانوارهای اهل سنت، مبلغ دریافتی برخی خانوار های اهل سنت به میزان خانوارهای شیعه بسیار بالاست.

اگر علمای اهل سنت خود را در مشکلات کشور سهیم می دانند در اینگونه موارد نیز شایسته است خود را شریک ملت دانسته و مواضعی منطقی و اصولی اتخاذ نمایند .

انتهای پیام / ق . ب

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۹
نظرات بینندگان
شیعه
Germany
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کار مولوی ها ایرادی نداره خیلی هم درسته!کار روحانیون ما اشتباهه که الکی دین را به سیاست دولت آلوده میکنند!آقایان محترم سیب زمینی شده کیلویی چهارهزار تومان..کرایه 1500 تومانی مسیر 60 کیلومتری قبل از هدفمندی یارانه ها الان شده 5000 تومان!گوشت شده کیلویی حدود سی هزار تومان!فقیر و غنی فرقی نداره همه با همین قیمت ها مواجه اند پس چرا غنی باید انصراف بده؟دولت باید اول به فکر تامین منابع می افتاد بعد اقدام به دادن یارانه نقدی میکرد تا اینطوری به مخمصه نیفته!پول نفت این وسط خرج چی میشه؟
هیچی
United States of America
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
از اول یارانه بهانه بود دولت میخواست اجناس رو گران کنه ولی از اعتراضات مردمی ترسید خواست کم کم با دادن یارانه قیمت ها رو ببره بالا بعد که مردم به گرانی عادت کردند یارانه رو قطع کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بنده خدا اونها برای نابودی ایران شیعه روز شماری میکنندوچشم دیدن حتی یک شیعه را ندارند اونوقت شما انتظار دارید بیایند برای پیشرفت ایران از خود بگذرند زهی خیال باطل عجب تحلیل ناشیانه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سیاست های کنترل جمعیت فقط واسه شیعیان بوده!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
فقط تفرقه افکنی..........!!!
Ali sadegh
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کاملا درستِ
ناشناس
Germany
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
حضرت امیرالومنین علی علیه السلام از بیت المال به فقیر و ثروتمند به یک اندازه از بیت المال میدادند...
اللهم عجل لولیک الفرج
سید دوستدار ولایت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
جانا سخن از زبان ما میگوئی .

این دوستانی که نظر مخالف دادند اگر میدانستند که همین یارانه ها چقدر باعث ازدیاد جمعیت اهل سنت در بعضی استان ها مانند س و ب شده است ، دیگر هیچگاه ناپخته و نسنجیده حرف نمیزدند .
بنده در یکی از شهرستانهای این استان کسی را میشناسم که چندین زن و 40 فرزند دارد . حالا من بچه شیعه با یک فرزند چقدر یارانه دریافت میکنم و ایشان چقدر ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
ایکاش کمی با تامل حرف بزنیم و فقط به منافع شخصی (آن هم منافعی در حد پول ناچیز یارانه) فکر نکنیم و وسعت دیدمان را بیشتر کنیم .
واقعا از هوشیاری و تیزبینی شیعه نیوز از این بابت کمال تشکر را دارم .
هم وطن
Hong Kong
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دوست عزیز ایا این افراد خدا وکیلی با این مبلغ یارانه میتوانند روزگار بگذرانند اگر یارانه قطع شود چی
شیعه لالیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
تنمام حرفهای که زده اید درست و خوب حالا راهکار چیست؟ فقط که نیم شود ایراد گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
من که شیعه ام، 29 ساله ام و هنوز مجردم ولی یه نفر از اعراب سنی اهواز رو می شناسم که 18 ساله است و به گرفتن زن دوم!به نظرتون چرا چنین شده؟! حالا بازم انتظار دارین برم از دریافت یارانه انصراف بدم؟
ناشناس
Indonesia
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ما شیعه ها واقعا چرا دیر زن میگیریم؟؟؟
حمید
Italy
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
باید سقف تعیین شود مثلا تا سه فرزند یارانه تعلق بگیرد و بیشتر نه
عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
مگرنگفتندیارانه مال آب برق گازونان است؟حالا قطع کنندیارانه آب وبرق وگازونان چی میشودبه حالت اول برمیگردد؟
شریف
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
شیعه وسنی بودن یکی از راههای رسیدن بخداست ودر دین هم اجباری نیست چرا اینهمه دشمنی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
این رو به وهابی ها بگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
اولا که تسنن و تشیع دین نیست ومذهبه یعنی هردو یک دین دارنداسلام
ولی وهابی و بهایی دین نیست ساخت استعماره برای تفرقه بین مسلمانها
محمد
Canada
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مسخره ترین کار یارانه دادن است .
دوستدار شیعیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سید دوستدار ولایت کمی درایت به خرج بده 40 فرزند مگر با یارانه 40 هزاری میشود سیرشان کرد شما یک فرزند داری از پسش بر نمیایی .کی یارانه مشوقی برای فرزند بیشتر است مطمئن باش آنها از بدبختی و فقر فرزندانشان زیاد شده است باید هم یارانه بگیرند حق شرعی و اجتمایی آنهاست
بی طرف
Indonesia
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
با سلام به همه دوستان عزیزم.نظرم راجع به یارانه اینه :یا همه یا هیچ کس!
ناشناس
Germany
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
بجای پردا خت یارانه از بالا رفتن قیمتها دولت جلو گیر کند...