۷۷

انتقاد صریح از ترویج ادعاهای پناهیان درباره ظهور توسط صداوسیما

کد خبر: ۴۷۸۱۰
۱۸:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
 
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر تاریخ اسلام و ایران در گفتگو با بازتاب، ضمن انتقاد شدید از سخنان برخی افراد که در تریبونهای رسمی به خرافات درباره ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  دامن می زنند، دستگیری برخی از این افراد و تشویق برخی دیگر را برخوردی دوگانه خواند.
 
استاد تاریخ دانشگاه تهران تصریح کرد: متاسفانه به جای آن که متفکران و اندیشمندان از روحانی و دانشگاهی رشته فکر را در دست گرفته و باب اندیشه و اندیشیدن را باز نگاه دارند،، قریب هشت سال است که در این کشور مشتی روضه خوان و مداح ـ با همه ارزشی که از باب مرثیه خوانی برای اباعبدالله(علیه السلام) قائلیم ـ سردمدار فکر و اندیشه شده اند. آن روز که آن مداح معروف - که حالا هم عوارض حمایت های سیاسی بی دلیل خود را مشاهده می کند- ، علیه مرجعیت دینی بلندپایه حوزه که به روضه خوانان نصحیت کرده بود، حرف زد و آن سخن زشت را بر زبان آورد، باید حدس می زدیم این ماجرا چند سال بعد به کجا می انجامد. وقتی چند مرکز روضه خوانی و مداحی برای سیاست کشور تعیین تکلیف کرد، روشن بود که ماجرا به کجا ختم می شود؟
  
جعفریان با اشاره به این که نوعی انحطاط فکری کشور را فرا گرفته است، گفت: این که کسانی در همه فنون و علوم اظهار نظر کرده، کشور را با لاطائلات به ظاهر دینی خود که هیچ سنخیتی با افکار اصیل شیعی ندارد و مراجع دینی هم آنها را تایید نمی کنند، پر کرده اند، و سیما هم به آنها میدان داده، همه اینها  نشان می دهد که ما در حال فرو رفتن در باتلاقی  از انحطاط فکری هستیم که به سادگی از آن بیرون نخواهیم آمد. داستان تفکر طوری است که جامعه دیر و در یک تدریج طولانی وارد آن می شود؛ اما وقتی در جامعه جاگیر شد، عوارض و تبعاتش تا دیرهنگام حتی تا قرنها خواهد بود و جامعه را از جاده علم و دانش و پیشرفت و نوعی تمدن اسلامی به روز باز می دارد.
 
 وی با بیان این که داستان ظهور با این شکل که آقای پناهیان و امثال ایشان طرح می کنند، ریشه در آموزه های شیعی ندارد گفت: کشور با فقه و شریعت باید اداره شود و اخلاق و عرفان سالم هم به عنوان وسیله ای برای ایجاد مناسبات نرم میان مردم باید مورد استفاده قرار گیرد. ظهور هم که نوعی انتظار مثبت است، جای خود را دارد، اما نه بافتنی هایی که به اسم ظهور وجود مقدس حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، صدها بار در تاریخ دور و نزدیک ما به عنوان تفکر متمهدی های دروغین طرح شده و به جایی نرسیده است.

استاد برجسته تاریخ اسلام و ایران ادامه داد: یک نگاه ساده ای به گذشته بکنید و ببیند چند بار حرف «ظهور نزدیک است» زده شده و با افتضاح ماجرا خاتمه یافته است. با این حرفها که نمی شود برای کشور راهبرد درست کرد و آینده نگری کرد. اینها مشتی بافتنی است که به درد اداره مملکت نمی خورد؛ حتی اگر همه اش با کلمات و ترکیبات تازه بیان شود. کشور نیاز به استراتژیست هایی دارد که دنیا را بشناسند، کشور محتاج دانشمندانی است که علم حقوق را بدانند و راه تحقق حقوق مردم را یاد بدهند. وقتی شما ذهن و عقل مردم را با همین حرفهای بی پایه و پرطمطراق مثل قواعد ظهور پر کردید، دیگر کدام سخن علمی مقبول واقع خواهد شد؟ یک قوم ساده و سطحی خواهید داشت که بی دلیل جوش می آورد و بی گدار به آب می زند و بعد هم زحمات چند نسل را به باد می دهد.
 
جعفریان گفت: این قبیل افکار در باره ظهور که برای آن قاعده درست می کنند و نمودار می کشند و  وقت ظهور تعیین می کنند و هشدار باش آمادگی برای همین نزدیکی ها می دهند،  در حالی که نه علم غیب دارند و نه دانش درست دینی و نه شرایط عالم را می شناسند، به راحتی می تواند زمینه ظهور فرقه هایی شبیه بابیت را در ایران فراهم کنند. این شخص تصور می کند که بحث ظهور، غیب است که پیشگویی کند یا علم است که از روی قواعد علم تجربی مثل خسوف و کسوف حدس بزند؟‌ اگر ادعای علم غیب دارد که وانفسا! اگر ادعای علمیت دارد که هم در موضوع و هم محمول و هم حامل همه محل تردید است. اگر به روایات هم عمل می کند، هر کسی پیش بینی وقت ظهور را کرد باید تکذیبش کرد و ما ترجیح می دهیم این کار را بکنیم.
 
وی هشدار داد: در این باره شک نباید کرد و بدون مجامله باید گفت احتمال دارد که در وقت خطر، گروهی از کسانی که در حال حاضر با پولهای بادآورده علیه جریان های سیاسی و افرادی فعال هستند، یک مرتبه تحت هدایت یکی از این افراد که خیلی هم مجهول نیستند، راهشان را کج کرده، بدعتی در شیعه بگذارند که قابل جبران نباشد. اگر چنین شد، مسوولیت آن با افرادی است که الان سکوت کرده و یا حتی به این قبیل افراد میدان می دهند.
 
این نویسنده افزود: همه می دانیم سید علی محمد باب 22 ساله بود که این ادعاها را کرد، اما عده ای بزرگتر از خودش که مشکل داشتند از او حمایت کردند و این جریان را به آنچه امروز درست شده رساندند.
حجت الاسلام جعفریان بحث «ظهور صغری» را که طراحی نوعی روند برای ظهور کبری باشد، نشأت گرفته از افکار سطحی سید حسن ابطحی دانست و گفت: نخستین بار، وی این مطالب را از ملاآقا جان زنجانی نقل کرد. ملاآقا جان یک روضه خوان در زنجان بود که مشتی داستان در اطرافش شکل گرفت. آقای ابطحی هم ذهنی دارد دور از فقه و پر از افکار و اندیشه های ماورائی که بسیاری از آنها مخدوش است و امروز بیش از هر زمان بی پایگی این حرفها روشن شده است. چطور آقای ابطحی در این حکومت زندانی و محدود می شود، اما افرادی مثل پناهیان که همان حرفها را، اما در قالب انقلابی می زنند و بعد از ظهور صغری، حرف از قواعد ظهور به میان می آورند و آماده باش می دهند،  به راحتی فرصت می یابند که مدام در سیما مطالب و افکار و اندیشه های بی اساسشان منتشر شود. این شخص در کجا درس خوانده؟ چه قدر فقه می داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟‌ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که که در هر بابی نظر می دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش صحبت است و چند جمله را به هم وصل می کند و حرفهای درشت و تازه می زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، باید بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟
 
جعفریان گفت: در همین ایام با کمال شگفتی یک منبری در حضور رهبری، کربلا را با مهدویت گره زده و نفی می کند که امام حسین علیه السلام برای برپایی حکومت اسلامی مبارزه کرده باشد، به طوری که پس از منبر به وی اعتراض شده و برداشت او نادرست خوانده می شود. این که نمی شود ما با مطهری و شریعتی و بهشتی انقلاب کنیم، با نهج البلاغه انقلاب کنیم، اما در دهه اخیر همان آن حرفها را رها کرده و با علائم الظهور که منهای روایات معدودی از آن، باقی ساخته دست فرصت طلبانی است که هر از چندی قصد شورش و تصرف حکومت را داشتند، برای کشور برنامه ریزی کنیم.
 
 این نویسنده ضمن اعلام خطر درباره نفوذ این افکار در برخی از محافل نظام و شخصیت های سیاسی کشور هشدار داد: وصل شدن این سخنان که خود بوی قدرت می دهد با قدرت های سیاسی و اداری و مالی، بدون نظارت دقیق فکری از سوی مرجعیت بر آنها، کشور را در آستانه نوعی انحطاط فکری قرار داده که عوارض سیاسی آن غیر قابل پیش بینی است.
 
جعفریان ادامه داد:  بیم آن می رود تا مدتی دیگر، آن قدر این حرفها زده شود که جزو مسلمات شود و دیگر کسی نتواند از آنها انتقاد کند. البته این که این افراد در محضر رهبری این مطالب را می گویند، معنایش این نیست که آن مطالب از نظر ایشان درست است. بارها شده است که رهبری بعد از سخنرانی از آنها انتقاد کرده اند. آقای راشد یزدی به من گفتند، وقتی مداحی در حضور رهبری مطالب نادرستی گفت من به ایشان عرض کردم اینها وقتی در حضور شما این طور بگویند، جای دیگر چه ها خواهند گفت؟ رهبری فرمودند: سال قبل هم این مطالب را گفت و به او یادآور شدم نادرست است، امسال دوباره می گوید! نمی شود انتظار داشت رهبری به هر کسی گیر بدهد. اینها مهمان و منبری هستند و این افراد متخصص و صاحب نظرند که باید نظر بدهند و اجازه ندهند روزنه ها بسته شود.
 
استاد تاریخ دانشگاه تهران با اشاره به این که در دولت نهم ودهم، ضمن این که علاقه ای به آبادانی مملکت نشان داده شد، گفت: در این دولت تفکر عمیق، برنامه ریزی و خرد گرایی دینی جایی ندارد، چون اساس این دولت با همین مداحی ها پیش رفت. نهایت چیزی که هست که آن هم محل اشکال است، نوعی عملگرایی با تعریفی خاص از آبادی است که اگر این مقدار هم نبود، باید فاتحه کشور خوانده می شد. باید گفت درآمدهای هنگفت نفتی در هشت سال گذشته ضمن این که بخشی از کشور را آباد کرده، اما با نگرش ماورائی حاکم بر دولت، و تسلط افکار ساده و بدون برنامه با مدیران هیئتی و دور شدن از مراجع دینی و اعتبار نهادن به اظهارات روضه خوانان، مانع از ایجاد یک نظام اندیشگی شده و به جای آن ادعاهای بزرگ، دعاوی ظهورمدارانه که به تدریج جای تسلط فقه را خواهد گرفت و راهبردی دیگر را برابر ما خواهد گذاشت، مطرح شده است.

جعفریان با اشاره به این که این کشور هم در دوره اصلاحات و هم در دوره بعد از آن بدشانس بوده و هیچ کدام با افکار رهبری سازگاری ندارد، گفت: با توجه به سابقه فکری که از مقام معظم رهبری داریم و آنچه در کتاب «شرح اسم» در باره گذشته فکری ایشان خوانده ایم، ایشان را فردی خرد گرا و واقع بین می شناسیم، اما شرایط به گونه ای شده است که افکار ایشان در میان مجموعه ای از عوامل مؤثر در تفکر جامعه تنها مانده است، به طوری که بخش های مهمی از صداوسیما، این خط خردگرایانه را دنبال نکرده و معرکه را به  گروه های شعاری و افراطی واگذار کرده است.
 
این نویسنده ضمن اشاره به فعالیت های فکری و پژوهشی که در قم جریان دارد، گفت: متاسفانه بسیاری از این مؤسسات زیر سلطه کسانی است که گرچه به ظاهر به اندیشه های فلسفی اهمیت می دهند، اما در باطن گرفتار افراط گرایی در زمینه اندیشه های مربوط به ظهور بوده و با ترویج کیش شخصیت و مراد و مریدی، طلاب خود را گرد خود و برای خود پرورش داده و به رغم هزینه های سرسام آور هیچ خروجی فکری روشنی ندارند. برخی از مشهورترین این موسسات، فقط علاقه مندند شارح افکار رئیس باشند تا حامی جریان علم و دانش دینی مستقل. هرچه می نویسند و چاپ می کنند و گاه بیش از چندین مجله هم دارند، شرح افکار بزرگ تشکیلات است و بس. به همین دلیل پیشرفت مناسبی هم نداشته و خروجی قابل ملاحظه ای ندارند و به جای آن، به روش های حذف دیگران از هر طرف، اعتماد بر گروه های افراطی از سوی دیگر و تکرار مکررات روی آورده‌اند. آنچه امروز در حوزه مطرح است، طبقه بندی همان حرفهای گذشته، دسته بندی تازه تر اما در واقع، اگر نگوییم کم محتواتر، چیزی همطراز گذشته است.
 
جعفریان گفت: این اسباب تاسف است که یک مجری تلویزیون بگوید برج ساعت را در مکه ساخته اند برای این که اگر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  ظهور کرد، تک تیراندازانشان از آنجا حضرت را هدف بگیرند. آخر این چه دانشی است، چه علمی است؟‌ چه بینشی است که به مردم داده می شود؟
 
وی با هشدار درباره برنامه های تکراری شعاری در سیما گفت: افراط زیاد در این برنامه ها دربین مردم به تدریج نوعی واکنش منفی ایجاد می کند و شاید به تدریج باعث زدگی مردم بشود، کما این که همین الان هم بخشی از جوانان را بی اعتماد کرده است. هر چیزی، حتی نشان دادن شعائر دینی، باید معقول، به اندازه و به تدریج باشد تا اثر خود را ببخشد. این چیزی است که در روایات هم تاکید شده است. اما مع الاسف شاهد نوعی افراط هستیم. این که فکر کنیم با این کار میخ دین را محکم تر می کنیم درست نیست، این ممکن است نتیجه عکس بدهد.
 
انتهای خبر / م . ب
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
در اينكه وهابيون از ظهور و يا امدن شخصى كه قدرت ماوراى طبيعى دارد در هراسند شكى نيست چونكه همين وهابيون سالهاى خيلى دور با توجه به روايت شيعى كه در اخر الزمان مردى از بنى هاشم كه دوازدهمين از پيشوايان و امامان انهاست ظهور ميكند اول در مدينه و خطيب ناحق مسجد النبى را با منبر با شمشير به دو نيم ميكند ولذا انها براى جلوگيرى براى منبر حائل و دربى كه از درون قفل ميشود نصب كردند و هنگام سخنرانى چند نفر مسلح براى محافظت در اطراف منبر قرار ميدهند
sferanki
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
سلام علیک
ابتدا باید گفت این لحن صحبت و تهمت و افترا در شآن حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر تاریخ اسلام و ایران نیست. در ادامه باید گفت که ایشان با خود بهتر است خلوت کنند و پژوهش کنند که این سخنان از کجا برخاسته است و آیا از روی نفس سخن می گویند یا خیر؟ حال به بحث بر میگردیم و از ایشان این سوال را میکنیم که جناب استاد پناهیان آیا تاریخ ظهور تعیین کرده اند؟ که در جواب باید گفت خیر ایشان فقط اشاره به نزدیک بودن ظهور کرده اند همانطور که آیت الله بهجت و خیلی از علماء دیگر گفتند که در اینجا به گوشه ای از آن اشاره میکنم: آیت الله العظمی بهجت :
تاکنون به جوانان بشارت می دادید که منتظر باشید ظهور امام زمان(عج) را خواهید( ظهور آنقدر نزدیک است که) به سالخوردگان نیز بشارت دهید که منتظر باشید ، ظهور آقا را خواهید دید.
آیت الله جوادی آملی :
پیروزی نهایی اسلام نزدیک است.
سید حسن نصرالله :
نسل کنونی جهان اسلام ، قدس را آزاد خواهد کرد. نابودی اسرائیل نزدیک است.
آیت الله مکارم شیرازی :
همانگونه که غیبت شامل غیبت صغری و کبری بود ظهور نیز شامل ظهور صغری و کبری می باشد و انقلاب ما به مثابه ظهور صغری آقا امام زمان بود و ما اکنون در بین الطلوعین قرار داریم و هر لحظه به ظهور کبری نزدیک می شویم.
وخیلی دیگر از علما که به نزدیکی ظهور اشاره کردند.
اگر ما بر اساس روایات و ادعیه نیز به این موضوع بنگریم خواهیم دید که ظهور بسیار نزدیک است ولی تاریخ دقیق هیچ کس جز خداوند متعال نمی داند.
در اینجا به روایات اشاره ای نمیکنم چون همه از بنده حقیر بهتر روایات را میدانند و شنیده اند البته برای کسانی که نشنیده اند نیز کافی است جستجویی در اینترنت انجام دهند تا به آن دست یابند. فقط به این فراز از دعای عهد اشاره می کنم که همه خوانده اند: بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً ( مخالفان بعید دانند و ما فرج و ظهورش را نزدیک می دانیم ). در ضمن سخنان استاد پناهیان در مورد خلآ تئوریک که در جهان بوجود آمده و اینکه میتوان این را یکی از نشانه های ظهور دانست نیز در سخنان امام خامنه ای نیز دیده میشود اگر مطالعه کرده باشید و همچنین سخنان امام در مورد اینکه ما در یک پیچ تاریخی مهم هستیم و ...
در انتها حرفی دوستانه دارم: آیا اینکه انسان ها این همه در طول تاریخ بشریت دعا کردند که خداوندا در ظهور منجی ات تعجیل بفرما هیچ تاثیری نداشته و ظهور نزدیک نشده!؟ چگونه یک انسان دلش می آید که بگوید ظهور نزدیک نیست.
یا علی
بحرین را کمک کنیم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اخوی ظهور نزدیک است ولی نه اینکه از بالای برج ساعت تک تیرانداز از حالا مستقر شده باشند تا بخوان آقا رو هدف قرار بدند !!! یه کم به شعور مردم احترام بگذاریم ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آقای بهجت که رسما وقت تعیین کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
sferankiمحترم واقعا به نظر شما حرف شخصیت هایی که ذکر کردید حجت است یا روایات معصومین؟لطفا دقت کنید چی می نویسید و تعصب روی شخصیت ها را کنار گذارید که در غیر اینصورت خود را هلاک خواهی کرد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
اخوی پس برو شما توی نشریات سعودی ببین که آیا واقعا گذاشتن تک تیرانداز یا خیر ...

یرونه بعیدا و نراه قریبا ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
آیا این که برای زمان ظهور نمودار رسم می کنند، تعیین زمان ظهور نیست؟!!!!!!!
آیا در جریان هستید که چه کسی پشتوانه فکری" مستند ظهور نزدیک است" بود؟
آیا مرجعیت شیعه منحصر به افرادی است که از آنها نقل قول نموده اید.(سید حسن نصرا... !!!!!!)
در ضمن فرض کنیم که ظهور نزدیک است، چه اراده ای در پس این سخن نهفته است و این جریان چه هدفی را دنبال می کند؟
110
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
ناشناس محترم ؛ شما خودت به نظر از اون مقدس نماهایی میای که همش الکی دنبال اشکال تراشی بیمورد از حرف دیگران هستند؛ اصولاََ توی شیعه نیوز افرادی مثل تو کم نیستند که تا یه نفر مخالف نظرشون نظر بده سریعاََ به تعصب، بی سوادی و.. متهمش میکنن در صورتی که حرفهایی که شما میزنید به تعصب نزدیکترند؛ تعصب شما روی حرفی که میزنید خیلی بیشتره؛ شما دم از روایات معصومین(ع) میزنید ولی در عمل ، متعصبانه در پی دفاع از حرفهای حجت الاسلام جعفری هستید و بدون توجه به حرفای آقای پناهیان و صحبتهایی که آقای sferanki نقل کردن ، حرف خودتونو میزنید و الکی دیگران رو متهم میکنید.
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
اینترنت که منبع موثق نیست وحتی اگر هم بخواهیم به سایتهای رسمی اشخاص رجوع کنیم سایت اقای بهجت تکذیب کردند ونقل قولها خیلی کلی است وضمنا شما دعای امام صادق را ذکر کرده اید مفهوم نزدیک و دور چیست
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
چرا درست است که تک تیرانداز نه تنها در بالای برج ساعت بلکه در 3 جهت دگیر هم وجود دارند.ما در دنیایی زندگی میکنیم که اگه نشناسیمش کلاهمون پس معرکه است عزیزان.در همین سایت از قول علامه آملی نقل کرد که ظهور حتی فرارسیده خودتان خبرش را بخوانید.
وقتی معلومات کم باشد متأسفانه پژوهشگر تاریخ هم به اشتباه میافتد.
دیوار شیطان را به بهانه اینکه مردم اذیت میشدند خراب کردند و دیوار ساختند تا راحت تر در حج مردم به شیطان سنگ بزنند اما دریغ از اینکه ذره ای معلوماتمان را اضافه کنیم چراکه آنچیزی که قبلا به عنوان نماد شیطان بود اسمش آبلیسک هست که در تمام کشورهای جهان که دولتشان غیرخدایی است از جمله:فرانسه ایتالیا اسراییل آمریکا... وجود دارد.وقت توضیح نیست اما ظهور خیلی نزدیک است.
فقط یک اشاره: مرگ پادشاه عربستان از نزدیکترین نشانه ها به ظهور است. منبع بحارالانوار از قول حضرت رسول اکرم ص و امام صادق ع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پس برادر با حدیث "وقت تعیین کنندگان را تکذیب نمایید" چه می کنید؟ هیچ یک از بزرگانی که چیزی از معارف اهل بیت می دانستند در این وادی ها وارد نشده اند. این حرف ها بیشتر دکانداری است تا ترویج معارف شیعی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
چرا با آقای پناهیان حسودی میکنی؟ پناهیان حق است و خدا یارش است.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آقای ناشناش سطح علم و سواد و سابقه استاد جعفریان برای همه فرهیختگان روشنه، اون وقت واسه چی به پناهیان حسودی کنه؟اصلا سواد و سابقه ای جز منبرهای احساسی داره؟ وای از اهل آخرالزمان...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
مطمئن باش برعکسه پناهیان با این حرفها میخواد خودش رو نشون بده. رسول جعفریان که یک فرد شناخته شده و معتبر است.
لبیک یا خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
تهمت به هر شخصی گناه کبیره است و مراقب خودتان باشید.
این منبع به نظر من درست نیست
سید احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
پناهیان.چی.داره کسی بهش حسودی کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
اقا ایشان عقل کل ، تاریخ نویس و.. تا حال کجا تشریف داشتن که این همه جوونا از دست رفتن اقا تازه بیدار شده که تاریخ فلانه حاجی دمت گرم تاریخ یاد گرفتن برا این دنیا به درد میخوره ها با خودتون نبرین اون دنیا من و خیلی از دوستام با دم پناهیان ها و عرضی ها حدادیانها بزگ شدیم .برنامه جدیده برا اونا یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ارضی درسته نه عرضی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
آقاي علي گفته تا حالا كجا بوده؟
مگر قرار است هر كس كه حرف حساب مي زند هر روز بياد خدمت جنابعالي و تعظيم كند.
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
تا وقتی اکتفا به ادبیات شفاهی می شود مطمئنا نویسنده ایی مانند آقای جعفریان برای مردم ناشناخته خواهد ماند و اهل میکوفون مشهور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
علی جان اونها جایی نبودند که پیدا شوند بلکه تریبون دست انها نیست بدلی اینکه تملق کمتری دارند
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده یکی از مطالعه کنندگان آثار تاریخی جناب حجه الاسلام دکتر رسول جعفریان هستم. بسیار مرد بزرگ و تحلیلگر دقیق آثار تاریخی مخصوصا تاریخ اسلام هستند. میزان تفکر و نوع نگاه هر کسی در آثار مکتوب او پیداست. بی غرضی و انصاف و دقت نظر آقای جعفریان همراه با عرق دینی و روشن بینی یک شیعه آگاه و دلسوز در کلمات ایشان پیداست. تصریح ایشان در انتقاد از افراد نادان و بی سواد همچون مداحان برنج فروش و گویندگان منبری کج فهم واقعا ستودنی است. مرحبا یا شیخ
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
هرکسی از ظن خود شد یار من
هر 2 حجت الاسلام هم آقای پناهیان و هم آقای جعفریان درست میگویند.ولی بهتر بود آقای جعفریان بفرمایند که در تلویزیون نگویید ظهور نزدیک است چرا که ظرفیت کم است
علی دوست
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
نظر ایشان بیشتر شبیه عقده گشایی از آقای پناهیان است نه انتقاد!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
پس یه بار دیگه متن ایشون بخون،امون از بی سوادی و احساس گرایی
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
من که این آقا رو نمیشناسم ولی احتمال میدم که میخواد با تخریب شخصیت مداحان عزیز و سختکوش و عناصر ولایی و بزرگوارانی مثل حجت الاسلام پناهیان برای خودش اسم و رسم دست کنه یا به زعم خودش بتونه بین صفوف متدیّنین شکاف ایجاد کنه...!
محمد
United States
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
احتمل نده عزیز برو این بزرگ مردو بشناس بعد از اطلاعات کامل نظر بده
این چه بلاییه گریبان گیره این جامعه شده هر کسی با قلیل سوادی می خاد در مورد همه چی اظهار نظر کنه؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
تو که نمیشناسی نظر نده. هرکس دو طرف رو بشناسه به حقانیت جعفریان رای میده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
آقا محمد سخن کاملا به جایی بود ،خدا خیرت دهد
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
آقا محمد خان "احتمل" ندادم مطمئنم . حضرتعالی هم برو آقای پناهیان رو بشناس و حرفهاش رو خوب بفهم بعد اظهار نظر بفرما! _ شناخت مردان بزرگ ، سواد نمیخواد ، بصیرت و بینش میخواد . _ این نکته رو هم به جنابعالی یادآور میشم که توی قضایای سال 88 این عوام مردم و قشر کم سواد و کم اطلاع نبودند که سقوط کردند بلکه اکثراََ نخبگان، خواص و قشر باسواد و اکابر رفته ای مثل شما بودند که جا موندند و تودۀ مردم از اونها توی خیلی از مسائل جلو زدند؛ اخوی سواد همه چیز نیست؛ این نکته رو به شما و امثال شما متذکر میشم که پیغمبر بزرگوار اسلام که درود پروردگار بر اون حضرت و سلالۀ پاک و مطهرش باد با محاسبات شما بیسواد بودند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
در پاسخ به مطلب دوم سلمان:
اينكه فرموده ايد سواد ارزشي ندارد پس اين همه تاكيد اسلام بر آموختن علم كاري عبث است.
البته اين موضوع اينطور مطرح شود بهتر است:
سواد وسيله اي براي بهتر شناختن است نه اين كه كلا منكر آن شويم.
ما آخر نفهميديم اينكه بعضي اكابر بوده اند يعني بي سواد بوده اند نكته منفي است و از طرفي سواد هيچ ارزشي ندارد چه گونه با هم جمع مي شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
شما هنوز در آن بصیرتی که اون سال از خودتون نشون دادید و کسی رو آوردید سر کار که بعد به شما و بزرگتون دهن کجی کرد و خودتون باهاش دشمن شدید بیرون نیومدید؟؟!!
چه ثبات قدمی دارید در باطل!!!

خواهشا ثبت کنید
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نظر بنده ايشان ( آقاي جعفريان ) علم زده هستند .
يكي از علماي قم به زيارت حضرت معصومه س نمي رفته اند كه چرا بروم. من فقيه هستم من اصول خواندم من اجتهاد دارم من فلسفه مي دانم .
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بسم الله الرحمن الرحيم. 1- مجموعه كتاب هاي تاريخ سياسي اسلام وكتاب جريان ها وسازمان هاي مذهبي-سياسي ايران را كه از آثار آقاي جعفريان است بخوانيد تاسطح وتسلط علمي ايشان را بشناسيد. 2- حضرت رسول اكرم صلي الله عليه واله،براي راهنمايي امت اسلام پس از خودشان، دو چيز گرانقدر (قرآن واهل البيت عليهم السلام)را برجاي گذاردند(حديث ثقلين). اشخاص ونظريه هايشان ومحصول هرنوع تفكر وتعقل را بايد بااين دو معيار(قرآن وعترت)بسنجيم. اگر موافق بود،قابل پذيرش است ودرغير اين صورت، بدون تعارف وبدون شخصيت پرستي بايد ردشان كنيم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
احسنت بر شما حسین آقا معلوم که در مکتب اهل البت (ع)بزرگ شده ای که ایشان می فرمایند که هر کسی با شخصی وارد دین شود ،توسط همان شخص هم از دین خارج می شود.
طاها فاطمی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
درود بر این بزرگ مرد و احسنت به این غیرت !
متاسفانه آقای بناهیان همه چیز رو به سخره گرفته و طوری با اطمینان حرفهایی درباره ی ظهور میزند که انگار وکیل امام زمان است.
بالاخره یکی بیدا شد حرف حق بزنه
یاعلی مدد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
خواهر انگار احادیث را نخوانده اید؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
ما که نفهمیدیم کجای حرف استاد پناهیان اشکال داشته.شما که این قدر صریح اسم ایشون رو مطرح کردید یه کم هم حرفاتونو شفاف تر بیان می کردید.
عیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
باسلام متاسفانه آقای پناهیان طوری ازغیبت صحبت میکندانگارازپیش امام زمان(عج) می آیدومتاسفانه تراینکهدرمستندظهورنزدیک است بارهاسخنرانی ایشان به عنوان ایدئولوگ گنجانده شده است.امراجع به رسول جعفریان همین بس که ایشان احتیاج به خودنمایی نداردوبه اندازه کافی مطرح هستندوحرف داردکه برای ساخت سریال وفیلم مذهبی ازمشاوره ایشان بهره ببرند. درودبررسول جعفریان وتیپ دوست داشتنی اش.
علی ظهوریان حداد ثانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بنام خدا...
به نظر من در وضع علمی و ارتباطی امروز جهان همه افراد عام و خاص با مطالعه و تحقیق و بررسی نشانه های ظهور حضرت ولی عصر متوجه این موضوع خواهند شد که بسیاری از علائم ظهور مشخص شده و آشکارا شده است و نیازی به گفتن آقای پناهیان هم نیست چون یک موضوع کامل مشخصه که ظهور نزدیکه و...شما هم خیلی خودتو نگران و ناراحت نکن چون بحث های مهمتری از این ها هست که باید گفته بشود...ارزش نداره که اینقدر این موضوع های ساده رو جنجالی میکنین...
بعدشم شما اگر راست میگین و ادعایی دارین یک فیلم یا کلیپ صوتی با دکر منبع بگین تا ماهم بریم نگاه کنیم...
و اعدو لهم مستطعم من قوه...
خواهش میکنم لینک دانلود رو بذارین...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
(جعفریان گفت: این اسباب تاسف است که یک مجری تلویزیون بگوید برج ساعت را در مکه ساخته اند برای این که اگر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کرد، تک تیراندازانشان از آنجا حضرت را هدف بگیرند. آخر این چه دانشی است، چه علمی است؟‌ چه بینشی است که به مردم داده می شود؟)

شما مدرکی دارید که چنین نیست؟
وقتی از بالای ساختمانهای بلند روی سر حجاج ایرانی بلوک و آبجوش میریزن میتونن با امامشون کاری نداشته باشن؟
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
اگر وهابیت محصول جاهلیت و تعصب و دیدن پوسته به جای مغز است چرا ما باید دنبالشون راه بیافتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بسمه تعالی
یا ایها المومنین
اینجانب بنده خدا اعلام میدارد که منتظران منتظر درفش سیاه باشید.

حوادثی در حال شرف انجام است و احتمالا !!! منجر به ظهور شود.
در ضمن افرادی هستند که از طرقی ....خبرهایی بیان مینمایند که نتوانند بصورت واضح و صریح و موشکافانه سخن بگویند.
آیا برای منتظران فرقی میان درک ظهور یا عدم درک آن است؟مسلما نه.
اجر آنها طبق احادیث ائمه (س)نزد خدا محفوظ است.ظهور نزدیک است ولی زمان دقیقش را خدا میداند وبس.
در ضمن اعم مراجع تقلید در باب ظهور سخنان پوشیده ای بیان مینمایند.حال باید هر کس خودش باید فقط با خودش کلنجار رود و تحلیل نماید.
وظیفه مومنین اصلاح خود در وهله نخست وبعد تذکر به دیگران ونیز التماس به درگاه الهی و خواندن ادعیه های تعجیل در ظهور امام عصر (عج) است.

اللهم عجل لولیک الفرج
یا الله یا رحمان یا رحیم ٬ یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک.

حق یارتان
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بسمه تعالی
به نظر این حقیر اینگونه اهانت های صریح به شأن یک روحانی وارسته و استاد معزز نیست و جز بدبین نمودن مردم به روحانیون و ایجاد اختلافات چیز دیگری در بر ندارد
بر هر رسانه ای لازمه اگر پشت سر شخصی اهانت شد دفاعیات آن شخص را هم منتشر کند مخصوصا شیعه نیوز که ادعای پخش اخبار تشیع را می کند
جناب آقای جعفریان هم اگر صریح تر صحبت میکردند بهتر بود
یه بچه شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
وقتی سازمان صدا وسیمای یک کشور شیعه اسامی بسیاری از بزرگان دین رو که چون 100 درصد با بعضی های دیگه موافق نیستند( از جمله آیت الله سید صادق شیرازی،روحانی و وحید خراسانی) حذف کرده و باز به راحتی تمام به دروغ پردازی از طرف بزرگان دین و جعل اخبار می پردازد،خواسته یا نا خواسته عرصه رو برای کسانی مهیا می کنه که از علم بهره ای نبرده اند و روی منبر به جای نقل احادیث با فن های کلامی ذهن مردم رو پر از سخنانی می کنند که نه به کار آخرتشان می آید نه به کار دنیا.حقیقت این است که اکثر سخنرانی در تلوزیون مغایر با احادیث و مبانی واقعی و اصیل شیعه است چه بعضی ها خوششان بیاید یا نه.یادمان نرود که نه پناهیان می ماند نه جعفریان و باید فقط به فکر اسلام بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
احسنت بچه شیعه شیر مادر حلالت
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
بیش از 30 سال است میگیم این انقلاب راتحویل میدیم به مولا صاحب الزمان چراپس به خاطر پست ومقام اینقدر جنجال می آفرینیم؟ یا عیب ازماست که آقا نمیان یا استغفرالله خود آقا نمی خوان بیان در هردو صورت ما مقصریم دراین سی سال چقدر به مهدی با اعمال و رفتارمون نزدیک شدیم کا فیست یک دقیقه به اطرافمون نگاه کنیم ببینیم انواع فساد تا چه حد است ؟تازه بانی این همه دین زدگیها اظهارات بی محتوای بعضی از منبریهاست که در رشته ای خاص تخصص ندارند وبه قول خودشون چند مرده حلاجند؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
به نظر از اون عالم نماهایی میاد که اهل لفّاظی و بازی با کلماتند و آدمای سادهلوح گول حرفاشونو میخورند.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
مخالفت آقای جعفریان بیش از اینکه جنبه دینی داشته باشد، ساسی است. خود ایشان هم به خوبی می داند!!!! متاسفم برای شیعه نیوز که نوعی سلفی گری شیعی را رواج میدهد و معلوم نیست از کجا جیره و مواجب می گیرد که هرکس مخالفت ولایت فقیه باشد میشود : آیت الله العظمی و هرکس موافق ولایت باشد میشود بی سواد !!!
یه بچه شیعه
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
آقا مجتبی قبل از اینکه من و شما به دنیا بیام یا کسی ولی فقیه شده باشد خیلی ها آیت الله العظمی بودند.تشخیص حق یا باطل بودن یک نفر فقط و فقط میزان پایبندی اون فرد به ولایت از امیرمومنان و برائت از دشمنان ایشان است.چرا به راحتی حاضر می شویم که به علمای واقعی اسلام انگ بزنیم.به نظر تو بهتر نیست بذاریم خود خدا در مورد بنده هاش قضاوت کنه؟
نمک
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
بچه شیعه ، ولایت فقیه با انقلاب به وجود نیومد ، ولایت فقیه از شروع غیب کبری و براساس روایات معتبر اسلامی جان گرفته . به عنوان یک نمونه از ولی فقیه هان در دوران معاصر را می توان به میرزای شیرازی اشاره کرد که همهی مردم و فقیهان در زمان ایشان به دستورات ایشان توجه و عمل می کردند که نمونه ان حکم تحریم توتون و تنباکو می باشد.
seyed nasr
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
من متاسفم برای برادرانم در شیعخ نیوز ما وظیفه داریم بشارت ظهور رابدهیم یا لااقل برسر زبان هابیاندازیم ومردم را دعوت کنیم نه این که بگوییم ظهور2000سال دیگراست این ازنشانه های شیطان است
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
سلام
بزارین به این بحثتون پایان بدم و حرف دل شیعه نیوز و دوستانشو بزنم، شیعه نیوز یک سایت اسلامی ایرانی اما، ضد نظامه حاکمه الانه و چون استاد پناهیان طرف و از شخصیت های موافق نظامه به دوستانه مخالف بر خورده چرا که اگر این موضوع رو مثلا خاتمی یا حتی کروبی میگفت همه میگفتند به به به چه فرمایشه عظمایی.
جسارت نباشه ناراحت نشینا اما تو گوشه کنار این سایت نگاه کنین متوجه صحبت بنده میشوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
پس بزار من هم حرف اخر رو بزنم جعفر اقا هم انقدر ذوب شده در نظامه که فکر می کنه کسی که انتقاد به نظام داره یعنی مخالف سیاسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
نه داداش جعفر اقا اینطور فکر نمیکنه منتها شما برو ببین منبع اصلی این خبر کجاست بعدش بیا نظر بده یا اگر نمیتونی اینکارو کنی یکم از پیشنه جناب جعفریان تحقیق کن ببین سیاسی هست یا مثل شیرازی ها مذهبیه
مهدی اله وردی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
سلام واقعا که شما بیکار هستید همه شما سرکار هستید .
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
لازم به تذکره که آقای جعفریان در کتابشون از گروه حجتیه دفاع کرده اند
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
انهم یرونه بعیدا ونریه قریبا دشمنان ظهور آن حضرت را دور می بینند وما آن رانزدیک می بینیم (دعای عهد)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
انتظار براي لحظه اي كه كسي بيايد و تضادهاي دروني دين منتسب به آن را بزدايد و براي چند سالي ،‌همه عقايد و حالات مردمان يكنواخت شود و سپس قيامت مي آيد و اين مدينه فاضله هم از بين مي رود . تئوري خوبي ست براي اميدواري ،‌اماقوانين طبيعي زمين و زمان چيز ديگري ست
فدایی ولایت علوی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
سلم. فرمایشات جناب جعفریان مشخصه ازدرد بود ولی ازکدومش رو باید خودش بگه. به نظر میرسه ایشون جوابشو گرفته. شیعه نیوز میدونیم سخته ولی انصاف وعدالت داشته باش و جواب اقای پناهیان رو هم بگذار. باعلی یاعلی
hamed
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
اگر واقعا آقای جعفریان راست می گوید می توانست همین مباحث را به صورت مودبانه تر با آقای پناهیان مطرح می کرد نه اینکه یک مشت تهمت بزند واقعا برای ایشان متاسفم.
الف
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
آقای جعفریان می خواهند اظهار فضلی بفرمایند خودشان هم می دانند که تفکر سیاسی و هوای نفس باعث این افاضه است . اصلا انچه فرمودند ربطی به پناهیان ندارد چون ایشان نه وقت تعیین کردند و نه حرف جدیدی غیر از آنچه علمای بزرگ فرموده اند بیان کرده اند . استاد دانشگاه بودن نباید باعث غرور علمی شده و خود را از همه داناتر بداند . البته قبلا هم شاهد افاضاتی از این دست بوده ایم و تازگی ندارد
محمد
Sweden
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
دوستان اصل موضوع اينكه كه يك فردشيعه معتقدبه ظهورحضرت حجت (ع)ميباشد حال ظهوركى صورت مگيرد امروزيا...آن باخداست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
من اولش پیش خودم حق رو به حاج اقای جعرفیان می دادم ولی وقتی صحبت های پناهیان رو شنیدم پی بردم سخنان و بیانات ایشون بر حق شبیه تر هست خوب الا فرهنگ اشتباهی که غالب شده در جامعه همه فرک میکنند ظهور صد هزار سال بعده این باعث میشه کم کم مردم حتی صد هزار سال بعد رو هم باور نکنند .....
یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
با سلام . حرف حق جواب نداره. کاش آقای پناهیان به این فکر میکرد که خدا در اون دنیا به تفاخر و سابقه خدمت امتیاز نمیده بلکه ملاکش اخلاصه. اگه مسلمونا طبق فرامین دین و پیشوایانشون عمل میکردن، متفکرترین و اندیشمندترین انسان های زمانشون بودن که هم دنیاشون آباد بود هم عقبی
همدم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
باسلام من با كليات سخنان جناب اقاي جعفريان موافقم .دين ما دين عقلانيت وانديشه است ولي متاسفانه بعضي از منبريها ومداحها بيش از انكه خرد مخاطب خود را تعالي ببخشند با احساسات انها بازي مي كنند واين خيلي خطرناك ااست . اما با تمام اين حرفها اين گونه انتقاد كردن هم از عدالت واخلاق بدور است ما نبايد در انتقاداتمون به افراد توهين كنيم ويا اينكه نام انها را ذكر كنيم ويا مورد تهمت قرار دهيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
هشدار جناب جعفریان قابل تامل است .ولی ایشان مدام در حال هشدار دادن هستند و واسلاما گفتن.جناب مستطاب جعفریان در دوره اصلاحات خواب تشریف داشتند که عقبه فکری دولت سکولارخاتمی هجوم همه جانبه رابر علیه دین و تشیع و انقلاب ورهبری به راه انداخته بودند آنهم با بودجه عظیم دولتی و بیت المال مسلمین . ظاهرا ایشان یا نفهمیدند.یا هنوز حس دلسوزی دینی و یاانحراف شناسی فکری ایشان فعال نشده بود .شاید هم مصلحت را در سکوت میدیدندو یا .........
فدک
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
خدا لعنت کند اولین منافق را
از ظهور امام زمان (عج) میترسی ؟
چیکار کردی که از ظهور می ترسی ؟
انشاالله ظهور نزدیک است
ابجد ظهور =1111
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
به امیدخداظهورنزدیک است اگه همه دروغ میگن بزرگان ما امامان ما که دروغ نمیگن بریدروایاتآخرالزمان را بخوانیدمن آماده ی کمک به مظلومترین مولای تمام تاریخ هستم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
شاید این جمعه بیاید پرده چهره گشاید اقا عزیزه مثل خورشید انشائالله طلوع می کند بزودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
جملات ظهور صغری رو حضرت اقای مکارم و دیگر بزرگان هم گفتن ایا اینها هم متوهم هستند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
العجل مولا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
با سلام

بشارت نزدیک بودن ظهور از زبان بسیاری از علما و عرفا نقل شده،از جمله آیت الله بهجت رحمة الله علیه
پس بهتره به دلایل موثق مراجعه کنید

از طرفی ممکنه بگن ظهور نزدیکه و آقا دیرتر تشریف بیارن وممکنه این یک امتحان الهی باشه

شیعه باید هر لحظه برای ظهور آماده باشه

یامهدی
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
اگر خدا بخواهد ظهور نزدیک است و ما چه میدانیم شاید همین سال آینده باشد و شاید زودتر یا دیرتر
علی
United States
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
خدا به دادمون برسه
كاظم سلطاني
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
با سلام بعضي ها دوس دارن كه دين هميجور باشه شايد واسشون بهتره حديث داريم وقتي امام زمان ظهور ميكند يه عده آدم به امام ميگه شما نياز نبود بياي ..... خدا اگه بخواد امام زمان رو حفظ كنه ميكنه همون جور كه امام خميني رو حفظ كرد تا بتونه انقلاب كنه واقعا وقتي ما از تك تيرانداز ميترسيم معلومه نبايد امام زمان هم بياد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
الإسراء
وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا
ﻭ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺑﮕﻮ : ﺳﺨﻨﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮ ﺍﺳﺖ ، ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺑﻲ ﻣﻨﻄﻖ ] ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻭ ﻧﺰﺍﻉ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﺪ ، ﺯﻳﺮﺍ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ .(٥٣)